AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #1 Skrevet 29. mai 2017 Hei! Jeg er en jente på 23 som har påvist Mayer-Rokitansky-Kuster-Hauser-Syndrom. Dvs at jeg ikke har eggstokker eller livmor, og en butt skjedegang. (Blindvei). Den viktigste konsekvensen av dette er at jeg ikke kan få barn. Dette har ført til at jeg har lave nivåer av "kvinnelige" hormoner og som resultat har underutviklede bryster. De er ikke veldig små, som jeg ser andre har postet og spurt om, men de er ikke normalt utformet. De er _veldig_ forskjellige fra hverandre og mangler brystvev på det ene brystet. Kanskje unødvendig å si at jeg skjemmes veldig over dette og at det skaper store belastninger for meg. Dekker meg til. Fyller BH-en. Er ikke naken med partner. Jeg kan ikke få barn og føler meg ikke som en kvinne på noen måter som betyr noe. Brystene er en daglig påminner. Er det noen som vet hva som skal til for å få dekket brystimplantater eller lignende behandling av det offentlige? Mvh Meg Anonymkode: 782c6...7e4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #2 Skrevet 30. mai 2017 Rimelig sikker på at du er kvalifisert for å få operasjon dekket. Snakk med legen din. Anonymkode: f99a3...610
Million Skrevet 30. mai 2017 #3 Skrevet 30. mai 2017 Jeg er også ganske sikker på at med et slikt medfødt syndrom, står du i gruppen som får slike operasjoner dekket. Start med å snakke med fastlegen din, som kan henvise deg videre til time på sykehus.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå