Gå til innhold

Bydue som kjæledyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en tam bydue som kjæledyr. Den fulgte etter meg helt hjem en gang og har siden vært hos meg. Veldig koselig og den er mye søtere enn de tåpelige undulatene. Men problemet er kostholdet dens. Den er vokst opp rundt valkyrien grill på Majorstuen og har levd på pommes frites og kebabrester som folk har mistet på bakken helt til den kom til meg. Jeg prøver å få den til å spise sunt og gir den fuglefrø og sånt, men da henger den med nebbet, furter og nekter å spise helt til jeg gir etter og gir den noe loff eller noe. Loff vil den ha, men det er jo ikke noe sunnere enn pommes frites og babb. Er jeg sterk for en gangs skyld og sier frø eller ingenting marsjerer den ned til valkyrien for å finne seg noen pommes frites-rester før den trasker fornøyd hjem. Jeg bor ikke langt unna valkyrien. Hva skal jeg gjøre for å få Achmed til å spise sunnere? Jeg er redd han skal bli fet og syk. 

Anonymkode: 348c2...aae

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov å holde ville dyr i fangenskap 

Anonymkode: 61444...c0a

AnonymBruker
Skrevet

Den er ikke i fangenskap, den går fritt i Hagen min og bor der. Kommer inn om den vil da, den liker å sitte på skulderen min når jeg ser på tv. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke på deg. En bydue ville vært tatt av en katt for lene siden dersom den går rundt i hagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Typisk kåge å ikke tro på litt spesielle ting. Det bor ingen katter i nabolaget mitt. Mulig noen har innekatt da, men det er ingen katter ute. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen katter? Tror ikke på det heller. Det myldrer av løskatter i tilleg til de som bor med mennesker. 

AnonymBruker
Skrevet

Eller bor du kanskje på en øy hvor dere har full kontroll over hvert eneste individ som lever der? 

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, det er litt søtt. :hjerte: Har dessverre ingen råd, men ligger det matrester og slenger rundt Valkyrien grill hele året? Kanskje det i det minste går an å få Achmed til å ete sunt i perioder hvor alle matrestene er nedsnødd? :klo: 

Anonymkode: d4c24...b7e

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen katter? Tror ikke på det heller. Det myldrer av løskatter i tilleg til de som bor med mennesker. 

Jeg bor i utkanten av oslo, ikke midt i byen en gang, boligfelt og slikt like ved. Har bodd her i 2 år og har faktisk ikke sett en eneste katt, utenom den ene naboen min som har innekatt, men lufter den ute i bånd. Så jeg tror helt fint på at det ikke er noen i nærheten av der TS bor. :) 

Anonymkode: 363cb...a9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tro meg, det myldrer ikke av katter rundt Valkyrieplass. Vet du hvpr det er? Det er midt på Majorstua. Har aldri sett en eneste en. Rotter derimot, dem er det mye av selv om de ikke syns på dagtid.

Anonymkode: 972f1...693

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tro meg, det myldrer ikke av katter rundt Valkyrieplass. Vet du hvpr det er? Det er midt på Majorstua. Har aldri sett en eneste en. Rotter derimot, dem er det mye av selv om de ikke syns på dagtid.

Men, det er ikke akkurat plenty med private hager der heller, mulig TS har en liten takterasse eller noe?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...