Arwen Skrevet 1. januar 2005 #1 Skrevet 1. januar 2005 Hva er de egentlig godt for? Har ikke helt skjønt det jeg, synes det virker litt rart å tenne et lys på nett. Tenner heller et i vinduet hver kveld jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 1. januar 2005 #2 Skrevet 1. januar 2005 Enig, det blir så patetisk. Litt sånn "nå må vi forte oss å redde verden dere, for hvis vi ikke tenner et lys på internett og drikker te så går verden under".
Brunhilde Skrevet 1. januar 2005 #3 Skrevet 1. januar 2005 Enig, det blir så patetisk. Litt sånn "nå må vi forte oss å redde verden dere, for hvis vi ikke tenner et lys på internett og drikker te så går verden under". Så la det være, er ikke verre enn det, vet dere!
Gjest Emera Skrevet 1. januar 2005 #4 Skrevet 1. januar 2005 Så la det være, er ikke verre enn det, vet dere! Enig. Folk har nå forskjellig måte å vise deltakelse på, la nå vær å kritisere! Mange av dem som har tent slike "nett-lys" er blant de som har mistet eller savner noen etter katastrofen. Vis respekt!
Arwen Skrevet 1. januar 2005 Forfatter #5 Skrevet 1. januar 2005 Jeg mente virkelig ikke å gjøre narr av noen, og synes heller ikke det er patetisk! Ser det kan sees litt feil når man leser gjest sitt inlegg etter mitt. Jeg bare lurer - rett og slett, og mener ikke å være respektløs i det hele tatt, men det må vel være lov å diskutere ting rundt denne saken?
Brunhilde Skrevet 1. januar 2005 #6 Skrevet 1. januar 2005 Klart man kan diskutere! Jeg tente lys - for jeg tenker at når pårørende og venner ser alle sidene med tente lys så vet de at noen der ute tenker på dem. Lyset i vinduet mitt ser de ikke på samme måten. Så, for meg var det å tenne lys et signal om at "jeg vet hva som har skjedd og jeg føler med dere".
Siri Skrevet 1. januar 2005 #7 Skrevet 1. januar 2005 Kan ikke hver og en av oss få uttrykke sorg og hva annet vi måtte føle som vi vil? Hvorfor må det alltid være noen som legger seg oppi hva andre vil? Ja, synes hva du vil, men det er en hårfin balanse mellom det og la folk være i fred med egne reaksjoner også. Minner meg om en venninne som fikk beskjed av en bekjent om at hun ikke sørget "riktig" da faren døde :o Hva er det med sånne folk!?
Gjest Melk Skrevet 1. januar 2005 #8 Skrevet 1. januar 2005 Jeg har lurt på det samme, Arwen. Tror mange har behov for å vise emdfølelse og deltakelse. Men jeg synes det blir merkelig av aviser å ha slikt på førstesiden til en hver tid, slik VG har. Kunne heller hatt en egen side man kunne gå inn på.
Gjest Hel Skrevet 1. januar 2005 #9 Skrevet 1. januar 2005 Hva er de egentlig godt for? Har ikke helt skjønt det jeg, synes det virker litt rart å tenne et lys på nett. Tenner heller et i vinduet hver kveld jeg. Hva er det å tenne et i vinduet godt for da? Er det bedre fordi det er et ekte lys? Synes ikke det er veldig stor forskjell.
Angelica Skrevet 2. januar 2005 #10 Skrevet 2. januar 2005 Kom tilfeldig over en slik side på nettet, og tente et lys der. Synes det var en fin markering, men leter ikke etter sånne sider for å si det sånn. Hjemme tenner jeg lys nesten hver kveld, også før katastrofen.
Gjest Anonymous Skrevet 2. januar 2005 #11 Skrevet 2. januar 2005 Når det gjelder f.eks. katastrofen i Asia er det sikkert fint å tenne lys både på nett og i vinduet, men gi også penger. Det monner mer enn å tenne et lys. Men gjør gjerne begge deler.
Arwen Skrevet 2. januar 2005 Forfatter #12 Skrevet 2. januar 2005 Hva er det å tenne et i vinduet godt for da? Er det bedre fordi det er et ekte lys? Synes ikke det er veldig stor forskjell. Jeg sier ikke at hverken det ene eller andre er feil eller riktig...
Gjest Anonymous Skrevet 2. januar 2005 #13 Skrevet 2. januar 2005 Jeg har hørt om disse sidene. Folk lokkes og tenner lys, og den som har laget siden tjener penger. Merkelig at et virtuelt lys skal være finere enn et ordentlig, men folk biter i alle fall på..
Sarabi Skrevet 4. januar 2005 #14 Skrevet 4. januar 2005 Jeg synes det er fint med disse "tenn et lys" sidene. Jeg har tent et i respekt for de døde og de pårørende, for å vise at jeg bryr meg. Mange pårørende synes sikkert det er kjempe fint at så mange bryr seg! Respektløst å rakke ned på disse sidene og oss som tenner de lysene!!
Gjest Melk Skrevet 4. januar 2005 #15 Skrevet 4. januar 2005 Respektløst å rakke ned på disse sidene og oss som tenner de lysene!! Hvem i all verden er det som har rakket ned på dere?
Gjest Emera Skrevet 4. januar 2005 #16 Skrevet 4. januar 2005 Hvem i all verden er det som har rakket ned på dere? Enig, det blir så patetisk. Litt sånn "nå må vi forte oss å redde verden dere, for hvis vi ikke tenner et lys på internett og drikker te så går verden under". Denne, tenker jeg? Det var den jeg reagerte på lenge oppi tråden og. Ellers ser jeg ikke noen nedrakking, nei.
ella.P Skrevet 4. januar 2005 #17 Skrevet 4. januar 2005 Jeg synes det er fint med disse "tenn et lys" sidene. Jeg har tent et i respekt for de døde og de pårørende, for å vise at jeg bryr meg. Jeg tente også et lys da jeg så innlegget her på forumet. Syns det er en fin handling - og selvfølgelig får det stå opp til hver enkelt hva man vil gjøre. Det er og mange mennesker som tenner et lys i kirken (uten å være involvert i tragedier som har skjedd) - også endel som gjør det hjemme. Vi er som sagt alle forskjellige.
koldbruna Skrevet 8. januar 2005 #18 Skrevet 8. januar 2005 Kom tilfeldig over en slik side på nettet' date=' og tente et lys der. Synes det var en fin markering, men leter ikke etter sånne sider for å si det sånn. Hjemme tenner jeg lys nesten hver kveld, også før katastrofen.[/quote'] :enig_animasjon: Koldbruna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå