Grovmel Skrevet 29. mai 2017 #1 Skrevet 29. mai 2017 (endret) Vår mindste er nå 9 mnd. Sluttet å se på voldelige ting for noen mnd siden når han var i fanget. I dag satt han i fanget mens jeg så på family guy, jeg fant fort ut at det kanskje ikke var så lurt det heller og satte på noe annet. Han reagerer ikke med noen utrykk, men det er jo vanskelig å se hva de snapper opp. Men er det noen regel på dette? Når sluttet dere å se ting barn ikke skal se? Endret 29. mai 2017 av Grovmel
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #3 Skrevet 29. mai 2017 Tenker ikke særlig over det egentlig. Satt å så den nye sesongen av prison break i helga og 4 åringen lekte på gulvet. Han så må innimellom og kommenterte ting som "han er slem" og lekte videre. Han syns ikke det jeg ser på er særlig interessant, aldri har jeg tenkt over at det er en uting å se på "vanlig" TV foran barn heller. Anonymkode: f0343...d23 6
Sariou Skrevet 29. mai 2017 #4 Skrevet 29. mai 2017 Jeg har aldri gjort det. For meg er det helt utenkelig å se på ting som er uegnet for barn mens barnet mitt er tilstede. Men jeg ser uansett veldig lite på tv, så det har liksom aldri vært noen problemstilling. 4
MCH09 Skrevet 30. mai 2017 #5 Skrevet 30. mai 2017 Jeg sluttet da de begynte å følge med på skjermen. Rundt 1-års alderen vil jeg tro med min eldste. Yngstemann var ikke interessert i tv før rundt halvannet år, hun har kanske fått med seg endel walking dead episoder 🙈💀 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #6 Skrevet 30. mai 2017 Når han begynte å følge med så sluttet jeg å se på ting som var grafiske, som actionfilm, eksplosjoner, brann, blodige mord.. Men av serier med "uetisk" dialog og potensielt stygt språk på engelsk? Det har vi ikke sluttet med ennå, han er 3. Anonymkode: b3e7b...0b4 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #7 Skrevet 30. mai 2017 Ser aldri på tv når barna mine er tilstede. De kan se på tv ja, Nrk super og sånt (er ikke tv motstander). Men finner ikke på å sette meg ned å se en serie eller film for min egen del når barna er våkne. Det er rimelig spesielt (barna mine er 11 måneder og 2 år). Anonymkode: a1cae...2ec 8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #8 Skrevet 30. mai 2017 Har aldri sett på tv mens barna er våken/oppe. Synes det er en uting. Gjør noe hyggelig i stede. Anonymkode: 90bdb...c32 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #9 Skrevet 30. mai 2017 Ser på TV når barna har lagt seg. Hvis jeg har tid. Anonymkode: 1e0f0...887 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #10 Skrevet 31. mai 2017 Husker ikke nøyaktig hvor gammel han var, men det var når han begynte å følge med på handling og jeg tenkte at han kanskje kunne ta skade av det. Rundt 1år kanskje? Men akkurat Family Guy vet jeg ikke om jeg hadde vært så bekymra for, tenker mer på voldelige/skumle scener. Nå er han tre og det løser seg selv ettersom vi ser veldig lite på TV, blir stort sett bare barne-tv. Men han ble skikkelig skremt av "Gjengen på taket" her en dag, en barne-tv serie med hånddukker. Det var en mørk scene med et svart, hårete monster med skumle tenner - han begynte å skjelve og hylgråte stakkar. Etter det er jeg obs på å være tilstede også når han "bare" ser barne-tv. Anonymkode: 410f9...c68
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #11 Skrevet 31. mai 2017 Heisann, Jeg synes dette er en ganske treffende tråd. Her har vi en på 4 som er fryktelig god på telefoner og PC. Det har dermed hendt at han får med seg ting som er voldelige, ofte som vi ikke var klar over. Feks reklamer på TV. Youtube har jeg bannet, det får han ikke se lengre, da det har dukket opp voldelige ting. Det er fort gjort å havne på en ufin kanal der. Der dukker det opp MYE skremmende, og det store om dagen er tegnefilmer med kjente figurer i voldelige situasjoner, laget av folk som ikke kan NOE om barn og deres læring. Jeg var helt skremt forleden da han hadde sett et ganske voldelig klipp av en kjent tegneserie figur han er glad i. Vi ser ikke på TV selv, men det har jo hendt at barnet vårt har sett programmer vi har sett på, når han kommer inn i rommet. Da skrur jeg av. Det er utrolig fort gjort og lett at barn kommer over upassende ting på nett spesielt. Annonser og reklamer på websider har man omtrent ikke kontroll på. Feks på vg og dagbladet og på KG har det vært reklamer som er litt upassende for barn. Jeg er nok i overkant engstelig av meg, og synes det er skremmende hvor fort barn blir eksponert for ting de ikke bør se, sammenlignet med når vi var små. Anonymkode: 6b124...c24
Måbarefåsiat... Skrevet 31. mai 2017 #12 Skrevet 31. mai 2017 Du kan ikke se Family guy når en baby på 9 mndr er rommet? Alt for å beskytte barn mot altfor mye tv og ikke minst upassende tv, men dette høres litt hysterisk ut for meg. 7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #13 Skrevet 31. mai 2017 17 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Du kan ikke se Family guy når en baby på 9 mndr er rommet? Alt for å beskytte barn mot altfor mye tv og ikke minst upassende tv, men dette høres litt hysterisk ut for meg. Hva gjør dere da? Det er vel litt opp til hver og en. Anonymkode: 6b124...c24
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #14 Skrevet 31. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev:Hva gjør dere da? Det er vel litt opp til hver og en. Anonymkode: 6b124...c24 Som flere andre her også påpeker, så ser vi overhode ikke på TV mens barna er våkne. Barna mine er snart 3 og 5, og det ville faktisk ikke ha ramlet oss inn å sette oss å se på en serie (eller nyheter, dokumentar eller egentlig hvilket som helst annet "voksen-program" mens barna var tilstede. Tv'en står jo ofte på mens de er våkne, men da alltid på NRK Super eller en barnefilm de ønsket å se på. Når barna er våkne ønsker vi å tilbringe tiden vår med dem (enten det er å se på barne TV sammen eller å bygge togbane), det ville som sagt helt vært helt utenkelig for oss å se på et egenvalgt program på TV. For å være helt ærlig er jeg faktisk ganske sjokkert over hvor mange (iallfall etter denne tråden å dømme) synes at dette er helt greit. Og jeg er ikke spesielt prippen på andre ting hva gjelder barna, de både legges innimellom senere enn det mamma-mafiaen sikkert synes er greit, og de kan fint få en is eller en sjokolade på en tirsdag. Men jeg velger faktisk ikke TV-tid foran tid med barna mine, altså (føler tvert imot at jeg alltid får for liten tid til dem, siden både jeg og mannen er i full jobb og barna er i bhg i 6-7 timer hver dag...!) Anonymkode: b62bd...f06 2
Irja Skrevet 31. mai 2017 #15 Skrevet 31. mai 2017 Så litt på TV mens datteren min var baby (altså bår hun lå oppå meg og sov på dagtid) ellers ser jeg egentlig lite på TV. Hun er nå fire år, og ser kanskje på Barne-TV en time hver dag. Ellers er tv-en av, hvis det er noe vi vil se, skjer det etter leggetid.
Måbarefåsiat... Skrevet 31. mai 2017 #16 Skrevet 31. mai 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere da? Det er vel litt opp til hver og en. Anonymkode: 6b124...c24 Nå er guttungen 11 og slaget er tapt... javisst, alle får bare innrette seg som de selv vil.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #17 Skrevet 31. mai 2017 Ser nesten ikke på TV,men ungene ser litt på kveldstid. Helst vil de spille ps4. Har aldri sett på noe annet enn sport og MGP o.l. mens barna har vært våkne. Anonymkode: f25a2...36f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #18 Skrevet 31. mai 2017 Vi er veldig strenge på at de litt eldre barna ikke får se voldsfilmen og liknende styggedom! Blir det tatt, så er det frem med beltet! Ingen bønn og det vet de! Anonymkode: 4f50a...d70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå