AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #2 Skrevet 29. mai 2017 Nei, jeg er uenig. Hun skjønner ikke hva feminisme er, og det skjønner ikke du heller. Å være feminist handler ikke om å kun bry seg om kvinner og kvinners rettigheter. Å være feminist handler om å mene at mennesker skal ha like muligheter her i livet uansett hvor de er fra, hva de tror på, hvilket kjønn de er og hvem de elsker. Det er en veldig klar grunn til at dette heter feminisme, og det er at kvinner har vært den undertrykte verden over, og svært mange steder i verden er kvinner fortsatt undertykte. Det er ledere i store land (f.eks i USA) som fortsatt mener kvinner ikke skal ha rett til å bestemme over egen kropp og kunne ta abort før uke 12, og dette er veldig viktig å jobbe mot slik at man ikke går tilbake i tid. Skal man slutte å være feminist når mennesker fortsetter å bli undertrykt i de fleste land i verden bare fordi man selv har det bra i Norge? Skal man ikke bry seg om andre enn kun seg selv? Man ser forresten bare her på KG hvor stygge holdninger mange menn har til kvinner. Kvinner er svake, burde ikke jobbe, må holde på interesser som passer inn i kjønnsroller osv osv. Så mange menn har fortsatt et sterkt behov for å trykke ned kvinner. Bare det viser at man fortsatt må jobbe for at menn og kvinner skal bli sett på med lik verdi, for det er faktisk ikke slik i dag. Holdninger til folk tar lang tid å endre. Anonymkode: aa8ef...034 8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #3 Skrevet 30. mai 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg er uenig. Hun skjønner ikke hva feminisme er, og det skjønner ikke du heller. Anonymkode: aa8ef...034 Jeg har ikke sagt noe om feminisme. Jeg spør om dere er enige i hva hun sier. Jeg har ikke sagt hva jeg mener feminisme er. Jeg har heller ikke sagt noe om jeg er enig eller uenig med det hun sier. Men det som er tydelig er at du ikke forstod hva hun sa. Og det er like mye dritt om menn som om kvinner på KG. Anonymkode: f0831...42e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #4 Skrevet 30. mai 2017 Jeg er uenig. For meg (og andre med unntak av noen visse kvinner i Stockholm) så handler feminisme om like rettigheter og menneskeverd for begge kjønn der begge kjønns kampsaker skal stå i fokus. Begrepet feminisme kommer fra da kvinner kjempet for like rettigheter som menn og kan egentlig byttes ut med f.eks. "likhetsisme", men strengt tatt vil det gjøre noen forskjell? Anonymkode: dca81...be5
waco Skrevet 30. mai 2017 #5 Skrevet 30. mai 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ledere i store land (f.eks i USA) som fortsatt mener kvinner ikke skal ha rett til å bestemme over egen kropp og kunne ta abort før uke 12, Aah, det er vel mer uke 24 de snakker om i usa, er det ikke?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #6 Skrevet 30. mai 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal man slutte å være feminist når mennesker fortsetter å bli undertrykt i de fleste land i verden bare fordi man selv har det bra i Norge? Skal man ikke bry seg om andre enn kun seg selv? Anonymkode: aa8ef...034 Så hvorfor er så mange feminister opptatt av forholdene i Norge? Minoritetskvinner er jo fullstendig neglisjert i forhold til andel kvinner i lederstillinger, kvotering og diverse annet. Dessverre er mange feminsiter også multikulturalister, og innser ikke at dette er motsetninger. Anonymkode: 3b2a6...b4d
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #7 Skrevet 30. mai 2017 Feminister elsker Stalin: Feministenes kampsang: Anonymkode: 42a64...dc6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #8 Skrevet 30. mai 2017 Som forventet så forstår dere ikke hva hun sier. Anonymkode: f0831...42e
MajorasMaske Skrevet 30. mai 2017 #9 Skrevet 30. mai 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg er uenig. Hun skjønner ikke hva feminisme er, og det skjønner ikke du heller. Å være feminist handler ikke om å kun bry seg om kvinner og kvinners rettigheter. Å være feminist handler om å mene at mennesker skal ha like muligheter her i livet uansett hvor de er fra, hva de tror på, hvilket kjønn de er og hvem de elsker. Anonymkode: aa8ef...034 Det du beskriver heter egalitarisme. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #10 Skrevet 30. mai 2017 "Er dere enige i hva denne kvinnen sier" eller "Er dere enige med denne kvinnen". Takk. Anonymkode: 90aa6...4dc
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #11 Skrevet 30. mai 2017 22 minutter siden, MajorasMaske skrev: Det du beskriver heter egalitarisme. Riktig! Feminisme er mannehat, egitalirisme er kampen for lik behandling, uavhengig av kjønn/legning/hudfarge/etnisitet/osv. Anonymkode: 42a64...dc6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #12 Skrevet 30. mai 2017 2 timer siden, MajorasMaske skrev: Det du beskriver heter egalitarisme. Det er jo dessverre vanlig at feministene selger ideologien sin godt kamuflert som egalitarisme. Anonymkode: a3b70...47e
fuglekvitter__ Skrevet 31. mai 2017 #13 Skrevet 31. mai 2017 På 30.5.2017 den 11.02, AnonymBruker skrev: Minoritetskvinner er jo fullstendig neglisjert i forhold til andel kvinner i lederstillinger, kvotering og diverse Anonymkode: 3b2a6...b4d Ja - det tror jeg du har rett i. 😮 De buede debattere mer rundt det og finne en løsning på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå