Gå til innhold

Han dumpa meg, men jeg synes litt synd på han...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datet en fyr siden nyttår. Alt gikk fint og han virket like gira som meg. Lagde mat sammen, sov over hos hverandre, hilste på hverandres venner osv.

Men plutselig, over natta nesten, så sluttet han å ta initiativ. Brukte lang tid på å svare på meldinger, svarte så vidt på snapper. Jeg merket dette og holdt litt igjen - tenkte han trengte litt pusterom. Da jeg til slutt spurte om han ville finne på noe, svarte han ikke før neste dag (selv om jeg visste han hadde sett meldingen). Da kom noe svada om at han hadde det travelt. Jeg hadde ikke sagt en spesifikk dato, så da tok jeg hintet. Spurte rett ut om han ikke lenger var gira.

Så kom leksa om at han ikke var over eksen og han var ikke klar for noe nytt. Eksen gikk fra han for 1,5 år siden. De hadde kjøpt hus sammen, som han overtok, mens hun flyttet til en annen kommune.

Når jeg tenker tilbake var det hele veien hint som jeg valgte å overse. Han snakket mye om eksen, ting hun pleide å gjøre osv. Han har fremdeles profilbilder av de to og han jobbet mye med å gjennomføre oppussing på huset som de hadde planlagt sammen.

Jeg hadde fått følelser, men tok det likevel fint. Jeg har ikke lyst til å stå i skyggen av en eks. Men jeg synes det er forferdelig trist at en mann på 29 år sitter såpass fast i fortiden. Blir litt lei meg på hans vegne, for selv om det ikke blir oss så har jeg jo blitt glad i fyren...

Hvor lang tid kan man bruke på å komme over en eks?

Anonymkode: 79df1...d07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Menn kommer aldri over eksen :P de gnager på slik inni seg til evig tid. 

Vi jenter er flinke til å snakke om det, få det ut, og bli ferdig med dette. Mens menn snakker lite om sånt og blir liksom aldri kvitt det. Noen er så klart flinke til dette, mens slike som han her koser seg med elendigheten sin. 

Så det er bra du går videre nå. 

Anonymkode: 7f8cd...dc6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn kommer aldri over eksen :P de gnager på slik inni seg til evig tid. 

Vi jenter er flinke til å snakke om det, få det ut, og bli ferdig med dette. Mens menn snakker lite om sånt og blir liksom aldri kvitt det. Noen er så klart flinke til dette, mens slike som han her koser seg med elendigheten sin. 

Så det er bra du går videre nå. 

Stemmer kanskje det. Han er en fyr som ikke har lett for å snakke om seriøse ting. Skifter tema og unnviker. 

Så jeg slapp kanskje unna ei kule der. Selv om det er litt trist. Han er en god mann.

TS

Anonymkode: 79df1...d07

Skrevet

Damer får kanskje en større reaksjon med en gang, men så er de på gang med en ny fyr igjen en måned etter og har nærmest glemt eksen

Menn kan bruke evigheter i lettere deprimert tilstand

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om når han kommer til å være over eksen, hvis du uansett vet at det aldri kommer til å bli dere to?
Noen bruker mange år på å komme over en eks, og andre kommer aldri over eksen.

Anonymkode: 62150...642

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å være en venn for han da? Hvis du klarer selvfølgelig... være der oh støtte han! Man må jo ikke kutte all kontakt selvom det ikke funket for dere... 

Anonymkode: d46f2...841

AnonymBruker
Skrevet

Vel.. når en av mine ekser dumpa meg, gikk jeg inn i en skikkelig dyp kjærlighetssorg, klarte ikke fungere, ble så deprimert at jeg ble suicidal og alt var helt svart i ca 1,5 måned. Så kom jeg meg opp igjen og var helt ferdig med han. Rundt 1 års tid etterpå ville han prøve på nytt og sa han angret på at han dumpa meg. Men da var jo ikke jeg interessert i det hele tatt lenger.. Og nå er det faktisk hele 4,5 år siden han dumpa meg og han sender meg fortsatt meldinger om hvor mye han savner meg og at han vil det skal bli oss igjen. Jeg har ny kjæreste og dette ble han visst helt knust over å høre. Selv er han fortsatt singel. 

Så menn kan virkelig bruke årevis på å komme over en dame tydeligvis..

Anonymkode: 9486c...687

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Damer får kanskje en større reaksjon med en gang, men så er de på gang med en ny fyr igjen en måned etter og har nærmest glemt eksen

Menn kan bruke evigheter i lettere deprimert tilstand

Jepp. Hvorfor dvele i lang tid på noe som har vært? Hvorfor ikke bare rydde opp og bli ferdig? Det krever så enormt mye følelsesmessig så det beste er å ta tak umiddelbart og analysere egne følelser. Det er snakk om å være på nett med seg selv. 

Menn har ikke alltid samme forståelse for følelser. De skjønner ikke alltid hva som skjer med de. Og de bruker ikke energi på å finne ut av det heller. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel.. når en av mine ekser dumpa meg, gikk jeg inn i en skikkelig dyp kjærlighetssorg, klarte ikke fungere, ble så deprimert at jeg ble suicidal og alt var helt svart i ca 1,5 måned. Så kom jeg meg opp igjen og var helt ferdig med han. Rundt 1 års tid etterpå ville han prøve på nytt og sa han angret på at han dumpa meg. Men da var jo ikke jeg interessert i det hele tatt lenger.. Og nå er det faktisk hele 4,5 år siden han dumpa meg og han sender meg fortsatt meldinger om hvor mye han savner meg og at han vil det skal bli oss igjen. Jeg har ny kjæreste og dette ble han visst helt knust over å høre. Selv er han fortsatt singel. 

Så menn kan virkelig bruke årevis på å komme over en dame tydeligvis..

Anonymkode: 9486c...687

Akkurat :) sånn det gjøres på beste måte. Gå i kjelleren. Få det ut. Og bli ferdig en gang for alle :) bra alt falt så fint på plass for deg etter smellen :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dame og har brukt 2 år på å komme skikkelig over min x. Da hadde vi vært sammen i veldig mange år da, og har barn sammen. Men sånt kan ta tid. Jeg trodde jeg var over han mye tidligere, men fikk et "tilbakefall" på en måte. Hvor man bare kjenner at det blir helt feil å starte opp noe. Slike tilbakefall kan også komme når x-en plutselig får ny kjæreste eller lignende. Jeg tror det har mer med personlighet og hvor involvert man var i forholdet (og hvor langt forhold det er snakk om) og ikke minst hvordan det ble slutt, enn kjønn her. Folk er forskjellige. Forhold er forskjellige.

Anonymkode: fc283...98a

• Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Hvorfor dvele i lang tid på noe som har vært? Hvorfor ikke bare rydde opp og bli ferdig? Det krever så enormt mye følelsesmessig så det beste er å ta tak umiddelbart og analysere egne følelser. Det er snakk om å være på nett med seg selv. 

Det er ikke så lett det. For meg virker det som om menn får mer ubetingede varige følelser for damer, mens damers følelser er mer praktiske hva som passer best nå

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Det er ikke så lett det. For meg virker det som om menn får mer ubetingede varige følelser for damer, mens damers følelser er mer praktiske hva som passer best nå

Jeg ser på det som helt motsatt jeg da :P vi involverer oss fortere og lettere. Og ofte veldig dypt. Men er også flinkere til å jobbe oss igjennom nederlag og bygge oss opp igjen  

Jeg ser også på menn at de får et mer praktisk forhold til sine følelser. De savner heller det praktiske i et forhold fremfor den ene personen. 

Men som en poengterer over her så er det forskjell på folk. Heldigvis. 

• Liker 1
Gjest impressa
Skrevet

Mye kjønn i denne tråden. Menn er ditt, kvinner er datt, med menn er det sånn, med kvinner er det sånn... Det er da virkelig ikke så enkelt!

Til TS sitt spørsmål så er det fullt mulig å bruke enda mer enn 1,5 år på å komme over noen, det er jeg et levende bevis på. For meg handler det om savnet av å være så nærme og ha så god kjemi med et menneske som jeg hadde - det er vanskelig å komme over. Og når jeg da har noen sperrer for å komme så nærme noen igjen, tar det lang tid. Ikke daglig depresjon, men nok til å påvirke hvordan jeg ser på nye forhold.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, impressa skrev:

Til TS sitt spørsmål så er det fullt mulig å bruke enda mer enn 1,5 år på å komme over noen, det er jeg et levende bevis på. 

Samme her! Jeg har kommet over noen etter kortere tid enn 1.5 år, men det har vært utroskap eller annet involvert som har bidratt til brudd. I de tilfellene har jeg alltid kommet frem til at han ikke var "stor nok" for mine drømmer, ikke god nok personlighet osv. Men jeg brukte lang tid på å komme meg over han som døde fra meg, for han var det beste mennesket jeg noen sinne har møtt. 

Å miste noen på en slik måte er verre enn kjærlighetssorg - men sorg er sorg, og kan være sterkt likevel. En kvinne kan absolutt sørge og ha sterk kjærlighetssorg - men for min del er det ikke for hvem som helst.

Anonymkode: 5990e...599

Skrevet

Det er ikke bare bare å skru av den dype kjærligheten når man har latt den slå rot i sjela.

AnonymBruker
Skrevet

Er kvinne og kan være ulykkelig forelsket i år jeg.. 3 år pleier følelsene å sitte. Er 26 og vært forelsket i 4 menn. En gjennom hele ungdomsskolen som gikk i klassen. En mann fra min hjemby deretter. I bestekompisen og nå en mann jeg traff for 6 mnd siden. Men han bor over 2000 km unna.....sikkert tre nye år med denne følelsen :(

Anonymkode: b426a...ddd

Gjest Ingenting2
Skrevet
9 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Det er ikke bare bare å skru av den dype kjærligheten når man har latt den slå rot i sjela.

Og det er definitivt ikke kjønnsbetinget... :cry3:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...