AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #1 Skrevet 29. mai 2017 Jobber assistent på skole i en kommune. Har noen uker fri på sommeren og kjenner at økonomien strekker ikke til og må jobbe i sommer. Så sier sjefen at jeg må finne en sommerjobb ikke i samme kommune jeg jobber i. Hvorfor? Anonymkode: 933a1...a9d
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #2 Skrevet 29. mai 2017 Det kommer an på hva som står i arbeidskontrakten din. Det er ikke uvanlig at det står i en arbeidskontrakt at man ikke kan ta ekstraarbeid for annen arbeidsgiver. Dette av flere årsaker: i det private kan det handle om konkurranse og fortrolighet, i det offentlige bl.a. om taushetsbelagte opplysninger og at man skal være tilgjengelig for hovedarbeidsgiveren sin. Anonymkode: 900df...ed8
*Cassie* Skrevet 29. mai 2017 #3 Skrevet 29. mai 2017 Det har vel med at du skal ha ferie. Jobber du til vanlig for x kommune, kan du ikke jobbe for x kommune i ferien din, siden det er samme arbeidsgiver. Ingen problem om du tar sommerjobb for y kommune,annen arbeidsgiver.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #4 Skrevet 29. mai 2017 Oj, jeg ser at jeg overså en ikke i hovedinnlegget. Beklager. Da gir ikke mitt svar mening. Enig med Cassie. Anonymkode: 900df...ed8
reAction Skrevet 29. mai 2017 #5 Skrevet 29. mai 2017 (endret) 6 minutter siden, *Cassie* skrev: Det har vel med at du skal ha ferie. Jobber du til vanlig for x kommune, kan du ikke jobbe for x kommune i ferien din, siden det er samme arbeidsgiver. Ingen problem om du tar sommerjobb for y kommune,annen arbeidsgiver. Om det er en kommunal sommerjobb så ja, men jeg tolket spørsmålet som om det gjelder både offentlig og privat. Hvis så, skurrer det litt. Flere som leser feil her gitt. Endret 29. mai 2017 av reAction
Gjest puttee Skrevet 29. mai 2017 #6 Skrevet 29. mai 2017 Du kan jo ha en sommerjobb en plass som ikke er innenfor xxxx kommune. Veldig mange arbeidsplasser hvor du ikke er ansatt i kommunen (altså kommunale jobber - skole, sykehjem osv). Du kan jo for eksempel jobbe på kafé, hotell, restuarant osv..
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #7 Skrevet 29. mai 2017 Som flere skriver over her så er det pga at du har ferie. Dersom du jobber for arbeidsgiver i ferien så innebærer dette at du ikke har ferie. Anonymkode: 904b8...049
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå