Fjellulven Skrevet 29. mai 2017 #1 Skrevet 29. mai 2017 Hvis en person tar selvmord ved en bro som fører ned i en sjø/hav (for eksempel askøybroen), kommer det da redningsbåter og leter etter personen for å se om han/hun er i livet? Eller tenker de da at personen umulig kan ha overlevd fallet? Får de dykkermannskap til å dykke i vannet for å finne personen/liket? Hørte om noen som hadde mistet en kjær venn for bare 2 dager siden på denne måten, så bare begynte jeg å lure på dette med å finne personen igjen..
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #2 Skrevet 29. mai 2017 Om de ikke finner vedkommende vil han etterhvert flyte i land. Ganske kjipt om barn kommer over liket Om ingen ser han hopper fra broen så er det ikke nødvendigvis en grunn for de å lete der. Det vil nok alltid ble sendt ut mennesker ASAP om noen ser det, uansett hvor liten sjanse det er. Anonymkode: 618a1...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #3 Skrevet 20. juni 2017 Har hørt om en som overlevde, men som havnet i rullestol. Så tror de prøver å finne personen for sikkerhetsskyld. Ellers så vil jeg anta at dykkere leter etter liket slik at det ikke skal ende opp på land og noen andre finner liket, og sånn at personen kan bli begravd. Anonymkode: ac3d2...301
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #4 Skrevet 20. juni 2017 Jeg har også forstått det sånn at de vil uansett dra ut å lete, bare for å være på den sikre siden. Hva hvis han/hun ligger levende i vannet? Hva hvis et barn finner liket, som noen sa før meg? Hva hvis vedkommende egentlig sitter på en kafé og koser seg, men alle tror han/hun har hoppet og ferdig med det? Å finne menneskelik er noe som er ganske viktig for resten av samfunnet, men selvsagt også for venner og familie av vedkommende. Når noen forsvinner og har vært borte lenge, vil de jo etterhvert begynne å lete i vann for å se om han/hun ligger der. Så sånn sett vil de nok uansett prøve å finne en, død eller levende. (Og ja, man kan overleve å hoppe. Men man kan også dø. Det kommer an på hvor høyt det er, temperaturen på vannet, osv. Er det høyt nok vil det være som å falle ned på asfalt.) Det er en dokumentar som heter The Bridge (her på Youtube) som handler om diverse mennesker som hopper fra the Golden Gate Bridge i San Francisco. Ganske sterkt å høre og se, og kan være triggende hvis man sliter med sånne tanker, så dere får bestemme selv om dette er noe dere ønsker å se. I denne dokumentaren kan man iallefall se at de sender alltid ut letemannskap når de hører eller ser noen hoppe, så da kan man jo kanskje gå ut ifra at det samme skjer i Norge. Anonymkode: 4f9a5...55b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå