Gå til innhold

Åpning av presanger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gavebordet blir pakket ut av et par av gjestene mens man venter på at brudeparet med forlovere kommer fra fotografering. Jeg hadde syntes det var gørrkjipt å ikke få se hva pakkene inneholdt. (Har mange ganger fått gode ideer til ny gave til neste bryllup, ikke alle som har gavelister på forhånd.)

Gavebordet er sosialt for gjestene å mingle sammen. Er ikke dette bra da? Pengegaver er alltid merket med beløp på kortet slik at man vet verdien som er gitt. Også en god pekepinn for meg til neste bryllup, så vet jeg hva som er normalt å gi for tiden.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var invitert i ett bryllup der gjestene kom til en gryterett, mens brudeparet, forlovere og nærmeste familie var ute og spiste. De fikk andre til å åpne gavene uten at de selv var til stede og laget et gavebord. Vi var flere som hjalp til med matlaging, på kjøkkenet og stå bak disken, så alle fikk ta del i selskapet. Øl og drikkevarer ble solgt til innkjøpspris.

Anonymkode: ff9da...7a0

Hva slags bryllup var dette?? Brudeparet spiste ikke sammen med gjestene sine? Når kom de? Syntes dette var litt provoserende faktisk. Brudeparet spiser ikke med gjestene, gjestene får en kjipere middag, gjestene hjalp til med "alt" og så er det betalbar I tillegg.. mangler bare lang reiseveg for alle og at overnatting på hotell var nødvendig...

Anonymkode: f345f...5c8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager må dere gjester se alt brudeparet har fått?  Bryr meg fint lite hva de har fått - la de åpne pakkene selv, helst hjemme. 

Anonymkode: 4c5ec...609

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi åpnet gavene dagen etter. Vi ville ikke ha gaver på utstilling

Anonymkode: 119b8...40d

Skrevet
På 3.6.2017 den 13.40, AnonymBruker skrev:

Jeg var invitert i ett bryllup der gjestene kom til en gryterett, mens brudeparet, forlovere og nærmeste familie var ute og spiste. De fikk andre til å åpne gavene uten at de selv var til stede og laget et gavebord. Vi var flere som hjalp til med matlaging, på kjøkkenet og stå bak disken, så alle fikk ta del i selskapet. Øl og drikkevarer ble solgt til innkjøpspris.

Anonymkode: ff9da...7a0

På 3.6.2017 den 23.50, AnonymBruker skrev:

Hva slags bryllup var dette?? Brudeparet spiste ikke sammen med gjestene sine? Når kom de? Syntes dette var litt provoserende faktisk. Brudeparet spiser ikke med gjestene, gjestene får en kjipere middag, gjestene hjalp til med "alt" og så er det betalbar I tillegg.. mangler bare lang reiseveg for alle og at overnatting på hotell var nødvendig...

Hverken gryterett til bryllupsmiddag, at man har gaveåpnere, at gjestene hjelper til eller betalbar er da ting å stusse over. Det er da helt vanlig alt etter hva slags type bryllup man har, og jeg skjønner ikke hvorfor dette tas med i denne sammenhengen. At brudeparet og deres aller nærmeste ikke spiser sammen med gjestene er derimot veldig spesielt og jeg skjønner ikke hvorfor de har bryllupsfest i det hele tatt hvis de ikke har tenkt å feire sammen med gjestene, jeg trodde det var hele poenget. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Arkana skrev:

Hverken gryterett til bryllupsmiddag, at man har gaveåpnere, at gjestene hjelper til eller betalbar er da ting å stusse over. Det er da helt vanlig alt etter hva slags type bryllup man har, og jeg skjønner ikke hvorfor dette tas med i denne sammenhengen. At brudeparet og deres aller nærmeste ikke spiser sammen med gjestene er derimot veldig spesielt og jeg skjønner ikke hvorfor de har bryllupsfest i det hele tatt hvis de ikke har tenkt å feire sammen med gjestene, jeg trodde det var hele poenget. 

Skjærpings på deg. Gryterett er ok, men at gjestene får det og brudeparet får noe bedre er ikke ok. Gaveåpnere er ok, men her så gjorde gjestene myyyye mer og de får I tillegg ikke drikkevarene gratis, det blir for dumt. Er veldig veldig merkelig bryllup..

AnonymBruker
Skrevet
På 6/6/2017 den 15.59, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager må dere gjester se alt brudeparet har fått?  Bryr meg fint lite hva de har fått - la de åpne pakkene selv, helst hjemme. 

Anonymkode: 4c5ec...609

Fordi brylluper er ganske kjedelige.... Som venninne av bruden synes jeg ikke alltid det er like interessant å konversere hennes grandtante eller brudgommens onkel Arne eller kjedelige kusiner.....

Anonymkode: 12675...fcc

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjærpings på deg. Gryterett er ok, men at gjestene får det og brudeparet får noe bedre er ikke ok. Gaveåpnere er ok, men her så gjorde gjestene myyyye mer og de får I tillegg ikke drikkevarene gratis, det blir for dumt. Er veldig veldig merkelig bryllup..

Jeg foreslår at du leser innlegg litt nøyere før du svarer, særlig når du svarer på den måten. 

AnonymBruker
Skrevet

Et annet forhold med gavebord er at det viser respekt for giver. Ikke bare grafse til seg og stappe i en sekk og ta med hjem, så det aldri blir sett igjen - men at man setter pris på gaven og er glad og stolt og viser det fram.

Tror mange blir skuffet om gaven "avfeies" med et takkekort som alle får... Noen gir jo personlige, spesielle eller veldig godt uttenkte gaver, og er stolte GIVERE også. Selv er jeg elendig på gaver, men hvis noen gir bort noe skikkelig forseggjort og personlig, eller noe vakkert de har funnet et spesielt sted, fraktet fra utlandet osv - så synd at ikke flere skal ha glede av å se det. Det er veldig vanlig med gavebord både i bursdager, konfirmasjoner og bryllup, og for meg virker det utakknemlig og som man tar gavene som en selvfølge dersom man bare drar med seg fangsten tilbake til hula....

Anonymkode: 12675...fcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...