Meaty Skrevet 29. mai 2017 #1 Skrevet 29. mai 2017 Jeg har prøvd å google og lese tariffavtalen, men finner ikke svar på dette: Jeg har faste lørdager på jobben, det er hver tredje lørdag fra kl 10 til 18.30. Nå på pinseaften har vi åpent fra 10-16. Jeg har da iflg reglene (kjeden følger landsoverenskomsten, dette står i kontrakten min) rett på å få betalt for de timene jeg vanligvis jobber. Men sjefen har i stedet satt meg opp fra kl 9, men han vil ikke betale for den ekstra timen jeg jobber. Han mener han kan justere skiftet mitt, og betale meg fra kl 9 til 17.30 i stedet. Jeg mener jeg bør få betalt til 18.30. Den ene timen har ikke så mye å si, men da betyr det jo at han ved en senere anledning kan pushe det enda mer, så jeg ønsker en avklaring. Noen som vet, og kan vise til noe dokumentasjon?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #2 Skrevet 29. mai 2017 Du skal egentlig jobbe 10-1830, men slipper unna 2.5 timer før. Så vil sjefen ha deg inn en time tidligere, og fremdeles betale deg for 8.5 time, selv om du kun jobber 7 timer, men du vil ha for 9.5? Det synes jeg er ganske urimelig fra din side. Står det arbeidstid om lørdagen i kontrakten din? Eller at arbeidstid kan variere etter behov? Anonymkode: 29de1...208
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #3 Skrevet 29. mai 2017 1 time siden, Meaty skrev: Jeg har prøvd å google og lese tariffavtalen, men finner ikke svar på dette: Jeg har faste lørdager på jobben, det er hver tredje lørdag fra kl 10 til 18.30. Nå på pinseaften har vi åpent fra 10-16. Jeg har da iflg reglene (kjeden følger landsoverenskomsten, dette står i kontrakten min) rett på å få betalt for de timene jeg vanligvis jobber. Men sjefen har i stedet satt meg opp fra kl 9, men han vil ikke betale for den ekstra timen jeg jobber. Han mener han kan justere skiftet mitt, og betale meg fra kl 9 til 17.30 i stedet. Jeg mener jeg bør få betalt til 18.30. Den ene timen har ikke så mye å si, men da betyr det jo at han ved en senere anledning kan pushe det enda mer, så jeg ønsker en avklaring. Noen som vet, og kan vise til noe dokumentasjon? Sjefen din har helt rett. I kraft av arbeidsgivers styringsrett kan sjefen din justere arbeidstiden som skissert. Forutsetningen er at du har fått varsel om dette. Anonymkode: f25bd...f97 1
Meaty Skrevet 30. mai 2017 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2017 Utrolig nok sa han til meg at han hadde sjekket det opp i dag, og at jeg hadde rett. ☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå