Gå til innhold

Satt opp tre søndager på rad

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På jobben min signerer vi avtale om at vi kan jobbe to søndager på rad, men den tredje skal være fri. Nå ser jeg på turnusen at jeg jobbet nå i går, 28. mai, jobber også 5. juni og 11. juni. Kan jeg klage på dette? Hva har jeg eventuelt krav på? Fri med lønn, fri uten lønn eller må jeg jobbe? Vil bare vite litt hva jeg kan be om før jeg snakker med sjefen.

Anonymkode: 0d529...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fagforeningssak! 

Dette er "galskap". 

Anonymkode: 581ac...9e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På jobben min signerer vi avtale om at vi kan jobbe to søndager på rad, men den tredje skal være fri. Nå ser jeg på turnusen at jeg jobbet nå i går, 28. mai, jobber også 5. juni og 11. juni. Kan jeg klage på dette? Hva har jeg eventuelt krav på? Fri med lønn, fri uten lønn eller må jeg jobbe? Vil bare vite litt hva jeg kan be om før jeg snakker med sjefen.

5. juni er mandag, da. Sikker på at du ikke kikket feil? Eller mente du 4. juni? Den søndagen er første pinsedag, har dere fri da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mente 4., jobber både 4. og 5.. har ikke fri i pinsen nei, jeg jobber i omsorgsbolig så det er i det offentlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er timevikar er dette ganske vanlig. Men du kan jo si at det ikke er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si fra hvis du ikke synes det er greit. Du tjener mye mer på søndager da. Fint det også for noen.

Anonymkode: d9019...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette er på min arbeidsplass et klart AML brudd, men det kan jo hende det er forskjell fra kommune til kommune. Dette viser også hvor viktig det er å være organisert, for en tillitsvalgt skal ikke godkjenne dette uten at arbeidstakeren er informert og har samtykket til det.

Anonymkode: ef451...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 29.5.2017 den 21.01, AnonymBruker skrev:

Mente 4., jobber både 4. og 5.. har ikke fri i pinsen nei, jeg jobber i omsorgsbolig så det er i det offentlige.

Jeg ville ikke ha sagt noe på det akkurat på de dagene, for 4 og 5 juni er helligdager og da tjener du utrolig godt. 133% tillegg i lønn før jeg for de to dagene. Skal selv jobbe på søndag, håper noen blir syke på mandag så jeg kan ta den vakta også.... 

Anonymkode: 3375f...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke ha sagt noe på det akkurat på de dagene, for 4 og 5 juni er helligdager og da tjener du utrolig godt. 133% tillegg i lønn før jeg for de to dagene. Skal selv jobbe på søndag, håper noen blir syke på mandag så jeg kan ta den vakta også.... 

Anonymkode: 3375f...b16

Det er deg, men vi vet ikke så mye om ts og hennes situasjon. Kanskje har hun samboer/ mann eller barn og har lyst til å tilbringe noe tid med dem når de også har fri. Kanskje ha en hel helg med familie eller venner. Det er også ganske slitsomt å jobbe flere helger på rad da bemanningen er lavere i helger og helligdager enn i ukedagene. 

Anonymkode: ef451...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis avtalen sier at du kun skal jobbe to søndager på rad, så må du rett og slett bare spørre sjefen hvorfor du er satt opp tre uker på rad. Tviler på at du har rett til lønn, for du skal jo egentlig ikke jobbe.

Anonymkode: 20af7...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Før var det ulovlig men er vist lov nå hos oss (offentlig). Men snakk med sjefen. 😊 Det er kontraktsbrudd i ditt tilfelle. 

Anonymkode: 6d549...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...