AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #1 Skrevet 29. mai 2017 Hei, Jeg er nyutdannet og har fått et tilbud i Staten jeg kommer til å takke ja til. Har fått beskjed om at jeg kan sende inn attester for å beregne riktig ansiennitet. Hvordan beregner de dette? Er det på bakgrunn av attester som de spør etter eller konkrete arbeidskontrakter?(altså at de forholder seg til de timene som er fastslått i kontrakt). Jeg har hatt flere deltidsjobber ved siden av studiet, har jobbet langt over timene i kontrakt stort sett på alle jobbene mine. Er det noen her som vet hvordan dette blir regnet ut? Jeg har googlet litt, men synes det er forvirrende. Finner heller ikke noe konkret på hva jeg bør ettersende. Har ikke lyst til å mase for mye på HR, så prøver å gjøre litt forarbeid selv.(med hjelp fra dere:) ). Takk Anonymkode: 4adf5...fe0
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #2 Skrevet 29. mai 2017 De beregner ansiennitet ut fra hvor lenge du har jobbet i statlige bedrifter. Dette gjelder dager/måneder/år og ikke enkelttimer. Jeg hadde til sammen 8 mnd med erfaring som vikar og startet derfor på 8 mnd ansiennitet selv om dette ikke var fra samme skoler og heller ikke nødvendigvis fulle arbeidsdager. Varighet på jobben skal stå i attesten. Anonymkode: 9f65c...cd5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #3 Skrevet 29. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De beregner ansiennitet ut fra hvor lenge du har jobbet i statlige bedrifter. Dette gjelder dager/måneder/år og ikke enkelttimer. Jeg hadde til sammen 8 mnd med erfaring som vikar og startet derfor på 8 mnd ansiennitet selv om dette ikke var fra samme skoler og heller ikke nødvendigvis fulle arbeidsdager. Varighet på jobben skal stå i attesten. Anonymkode: 9f65c...cd5 Jeg trodde også det. Men så googlet jeg og fant mye om antall timer. Minste for en deltidsjobb var 14 timer i uken. Derfor er jeg svært usikker. Staten regner ikke ansiennitet fra bare statlige bedrifter, alt teller nå :). Anonymkode: 4adf5...fe0
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #4 Skrevet 29. mai 2017 Lurer også på om man for eksempel har hatt flere deltidsjobber på samme tid, om staten regner antall timer i uken om de da for eksempel ser på antall timer på to arbeidssteder? Om det er 14 timer minst totalt i uken eller 14 timer fra et arbeidssted. Ts:) Anonymkode: 4adf5...fe0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå