Gå til innhold

Muntlig kjemi 1 eksamen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Uæh, jeg har muntlig kjemi eksamen i morgen og er så nervøs at jeg føler jeg må spy! Jeg har jobbet jevnt med pensum hele året og har fått gode tilbakemeldinger fra læreren, men jeg er likevel rammet av en urasjonell frykt. Er redd jeg kommer til å rote det til for meg selv siden jeg er så nervøs... :sad: Sikker på at de fleste føler det sånn og sensor forventer det, men det hjelper likevel ikke så mye på hjertebanken jeg føler nå. 

Er det noen her som vil dele sin erfaring med muntlig eksamen i kjemi? Hvordan var spørsmålene i forhold til de som står i oppgaveboken? Hvilket forsøk måtte du utføre? Vet ikke helt hvorfor jeg sitter på kg når jeg egentlig burde lese, antar jeg bare vil høre litt fra andre som har vært i samme båt :unsure:

Anonymkode: 3cec6...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

er det vanlig vgs-eksamen eller privatist?

Jeg hadde privatisteksamen i kjemi 1. Fikk syre-base som hovedtema. gikk helt greit! Forklarte teorien bak syre-base-reaksjoner, og så fikk jeg en løsningsom jeg skulle titrere for å bestemme hvilken pH den hadde. På del 2 fikk jeg organisk kjemi, da fikk jeg lest opp noen organiske forbindelser som jeg skulle tegne på tavla, og så tegnet de noen forbindelser på tavla som jeg skulle sette navn på.

Anonymkode: df66b...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Privatisteksamen! Tusen takk for svar :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk tema om kjemisk likevekt og påvirkningsfaktorer til likevekten. Gikk greit med framføringen. Fikk spørsmål om aktiveringsenergi, og forsøket var å navngi kulene i molekyl-byggesettet, og bygge etan.

Anonymkode: 5d7ff...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar, det høres ut som overkommelige spørsmål! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...