AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #1 Skrevet 29. mai 2017 Huff, jeg er nå kommet i en situasjon der jeg må vurdere om jeg må trekke meg fra en sommerjobb jeg har fått. Jeg er psykisk syk, jobben er i hjemkommunen min, mens all behandling jeg mottar er i kommunen jeg studerer i. Jeg får utrolig dårlig samvittighet hvis jeg må trekke meg, for jeg vet ikke hvor lett det er å finne en erstatter, samtidig så vet jeg ikke om jeg er i stand til å utføre en jobb slik tilstanden er nå. Hva gjør jeg? Anonymkode: cb22b...85f
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #2 Skrevet 29. mai 2017 Skal du jobbe med mennesker så er det så viktig å være ok med deg selv først. Skal du ikke jobbe med mennesker så ser jeg ingen grunn. Anonymkode: a37f4...49a
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #3 Skrevet 29. mai 2017 Du må i så fall si opp, man trekker seg ikke bare fra en jobb. Anonymkode: deb98...0a9 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #4 Skrevet 29. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må i så fall si opp, man trekker seg ikke bare fra en jobb. Anonymkode: deb98...0a9 Hvordan sier man opp en jobb når man formelt sett ikke er ansatt? Har ikke skrevet under på noe papirer eller noe. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal du jobbe med mennesker så er det så viktig å være ok med deg selv først. Skal du ikke jobbe med mennesker så ser jeg ingen grunn. Anonymkode: a37f4...49a Det er en jobb i helsevesenet, ja. Anonymkode: cb22b...85f
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #5 Skrevet 29. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en jobb i helsevesenet, ja. Anonymkode: cb22b...85f Var i lignende situasjon som deg for 2 måneder siden. Fikk tilbud om en vikariat som varte i et år. Jeg var innlagt for alvorlig depresjon og selv om jeg var ute igjen følte jeg meg ikke i 100.... Hadde ikke samvittigheten til å være på jobb når jeg ikke følte meg ok. Spesielt overfor mine pasienter.. Det føltes ikke fair mot dem, de fortjener å ha en som virkelig er til stede når de er på jobb og jeg følte jeg ikke kunne være det 100% Anonymkode: a37f4...49a
Luckiness Skrevet 29. mai 2017 #6 Skrevet 29. mai 2017 Du ringer arbeidsgiveren der du har søkt om jobb. Hvis du ikke har skrevet under kontrakt, så trenger du ikke å si opp. Men da gir du beskjed om hvorfor du dessverre må trekke deg per telefon eller evt. be om et møte. Du bør også få frem grunnen til at du må trekke deg. Du trenger selvsagt ikke å gå inn på lidelse. Men slik arbeidsgiveren forstår at du har grunn til å trekke deg så kort tid før ferien. Er det eventuelt mulig at du arbeider litt selv om du skal til behandling? Det kan jo være godt for deg å ha noe å gjøre i sommer Kanskje arbeidsgiveren isåfall har mulighet å lage en turnus til deg (hvis det er vakter du skal gå) som passer ifht behandlingstider.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #7 Skrevet 29. mai 2017 11 minutter siden, Luckiness skrev: Du ringer arbeidsgiveren der du har søkt om jobb. Hvis du ikke har skrevet under kontrakt, så trenger du ikke å si opp. Men da gir du beskjed om hvorfor du dessverre må trekke deg per telefon eller evt. be om et møte. Du bør også få frem grunnen til at du må trekke deg. Du trenger selvsagt ikke å gå inn på lidelse. Men slik arbeidsgiveren forstår at du har grunn til å trekke deg så kort tid før ferien. Er det eventuelt mulig at du arbeider litt selv om du skal til behandling? Det kan jo være godt for deg å ha noe å gjøre i sommer Kanskje arbeidsgiveren isåfall har mulighet å lage en turnus til deg (hvis det er vakter du skal gå) som passer ifht behandlingstider. Skulle gjerne gjort det sånn, problemet er at jobben er i en helt annen del av landet enn der behandlingen er. :/ Anonymkode: cb22b...85f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå