Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt ny i gamet når det kommer til dating da jeg har vært i ett forhold over lang tid bare, utover det har jeg vært på to første dater, men ingen av dem var noe jeg hadde lyst til å møte igjen. 

Nå har jeg møtt en mann som jeg liker veldig godt, vi har møttes 3 ganger hittil over 2 uker. Alle 3 gangene vi har møttes har vært utenfor huset, men i morgen har vi avtalt hjemmedate hos meg. Jeg syntes det er alt for tidlig å ha sex, så jeg lurer rett og slett på om det er vanlig å forvente at det blir sex på første hjemmedate? Burde jeg snakke om det på forhånd eller går det greit å avise han om han skulle prøve å eskalere for mye? Vi kysset første gang på 2 date, 3 date kysset vi litt mer, men ikke noe mer enn det. 

Vi har generelt ikke snakket om sex, det nærmeste har vært litt flørtete kommentarer som kan tolkes litt seksuelt, men ellers har det bare vært vanlig flørt og snakk og tull. Jeg er redd for at han får feil inntrykk nå som jeg har sagt ja til hjemmedate. 

Anonymkode: 99367...394

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan selvfølgelig si nei til sex akkurat som du vil, men ja - det ligger nok i kortene. Han har nok et kondom på lur, for å si det slik.

Hvis du vil utelukke det og demonstrere tydelig at du synes det er tidlig, så finn på en unnskyldning og foreslå å spise ute i stedet.

Anonymkode: f1d16...bd4

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan selvfølgelig si nei til sex akkurat som du vil, men ja - det ligger nok i kortene. Han har nok et kondom på lur, for å si det slik.

Hvis du vil utelukke det og demonstrere tydelig at du synes det er tidlig, så finn på en unnskyldning og foreslå å spise ute i stedet.

Anonymkode: f1d16...bd4

Jeg klarer jo fint å si nei da, men har virkelig null erfaring når det kommer til slikt, jeg og eksen ble sammen da vi begge var tenåringer og ventet leeenge med sex siden begge var jomfuer.

Men da kan jeg hvert fall være forberedt på å at han kommer til å prøve seg :P Jeg kan jo så klart utsette hjemmedaten, men jeg kommer ikke til å være klar for sex på mange uker uansett, så kan liksom ikke utsette hjemmedate såå lenge heller akkurat... Men er kanskje en god ide å snakke om forventningene våres til sex da, kan jeg gjøre det etter å ha avvist han? :fnise: Jeg har ikke sex uten at vi er avklart som eksklusive og at vi vil satse på hverandre. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det ligger (desverre) sex i lufta når det er hjemmedate. Hvis du vil unngå disse forhåpningene og kleine forventningsfulle stunder, så inviter han på dagtid og ikke kveldstid, og finn på en unnskyldning til at han må gå når klokka nærmer seg kveld (18-19 tiden) foreksempel at du skal på trening eller har avtale med en venninde fordi dere pleier å se på noe på tv sammen hver xxxdag klokka da. Hvis du syntes det er ubehagelig å "kaste han ut" så ta følge med han, si at "Du jeg må på trening klokka 19" og når tida nærmer seg skifter du, kler på deg og går ut døra sammen med han og sier hadet bra og takk for i dag ute, før du hopper på en buss og tar den rundt kvartalet og hjem igjen :) 

Anonymkode: a109e...62b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det ligger (desverre) sex i lufta når det er hjemmedate. Hvis du vil unngå disse forhåpningene og kleine forventningsfulle stunder, så inviter han på dagtid og ikke kveldstid, og finn på en unnskyldning til at han må gå når klokka nærmer seg kveld (18-19 tiden) foreksempel at du skal på trening eller har avtale med en venninde fordi dere pleier å se på noe på tv sammen hver xxxdag klokka da. Hvis du syntes det er ubehagelig å "kaste han ut" så ta følge med han, si at "Du jeg må på trening klokka 19" og når tida nærmer seg skifter du, kler på deg og går ut døra sammen med han og sier hadet bra og takk for i dag ute, før du hopper på en buss og tar den rundt kvartalet og hjem igjen :) 

Anonymkode: a109e...62b

Haha :fnise: Likte slutten!

Men som sagt, jeg klarer jo å si nei, og kommer ikke til å gå lenger enn klining og alle klærne på. Jeg føler meg trygg sammen med han og føler ikke at jeg trenger å lyve om noe slikt da. Jeg vet ikke, jeg liker han veldig godt, jeg er nok bare redd for at han kanskje bare er ute etter sex, men virker jo egentlig ikke slik heller. Åhh... hvorfor må det være vanlig at folk har sex med en gang, føler meg som en skikkelig merkelig jente når jeg vil vente såpass lenge som jeg vil...Men jeg klarer ikke å ha sex med noen jeg ikke har et ordentlig forhold til og føler sterkt for! Selv om jeg tenner utrolig mye på han og går rundt og har lyst til å hoppe på han vært sekund så blir jeg uvel av tanken på å skulle ha sex med han allerede, for jeg kjenner han jo faktisk ikke etter to uker. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt date hjemme, og jeg har ikke hatt sex med de jeg har datet så langt... så... sex er ikke et krav.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må dere kvinner gjøre det så vanskelig noen ganger?

Si det som det er, enkelt og rett fram. Fortell han direkte hva du føler om sex så tidlig. Slutt å vær luremus, kanskje han også slapper av xtra og faktisk setter pris på din ærlighet. 

Anonymkode: 659fc...7b7

• Liker 10
Skrevet

Det er da ikke noe rart i at du vil vente litt, men jeg tipper sex ligger i kortene.

Ville gått på daten og vært ærlig med ham om dine tanker rundt sex. Synes det er mye lurere enn å finne på en unnskyldning, da må du jo evt. finne på en ny neste gang. Om du er åpen rundt det kan du jo bare slappe av og kose deg. I tillegg får du vite hvor han står. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må dere kvinner gjøre det så vanskelig noen ganger?

Si det som det er, enkelt og rett fram. Fortell han direkte hva du føler om sex så tidlig. Slutt å vær luremus, kanskje han også slapper av xtra og faktisk setter pris på din ærlighet. 

Anonymkode: 659fc...7b7

Sa jo at jeg skulle snakke med han og være ærlig :klo: Men siden jeg ikke har noe erfaring ville jeg høre om det var slik at han mest sannsynlig forventet at det ble sex eller ikke. Og om jeg eventuelt skulle snakket med han før daten eller underveis. Man er da ikke luremus fordi man dater en fyr uten å ha sex...

11 minutter siden, Blablab skrev:

Det er da ikke noe rart i at du vil vente litt, men jeg tipper sex ligger i kortene.

Ville gått på daten og vært ærlig med ham om dine tanker rundt sex. Synes det er mye lurere enn å finne på en unnskyldning, da må du jo evt. finne på en ny neste gang. Om du er åpen rundt det kan du jo bare slappe av og kose deg. I tillegg får du vite hvor han står. 

Takk for svar :) Planen var hele tiden å være ærlig rundt mine tanker og verdier, men ville bare høre. jeg har fått høre at jeg er litt naiv og blåøyd når det kommer til menn, i mitt hode er det en selvfølge at han ikke en gang tenker at det er sjanse for sex på fjerde date :fnise: Men jeg skjønner jo at det ikke er slik det fungerer når jeg tenker etter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt ny i gamet når det kommer til dating da jeg har vært i ett forhold over lang tid bare, utover det har jeg vært på to første dater, men ingen av dem var noe jeg hadde lyst til å møte igjen. 

Nå har jeg møtt en mann som jeg liker veldig godt, vi har møttes 3 ganger hittil over 2 uker. Alle 3 gangene vi har møttes har vært utenfor huset, men i morgen har vi avtalt hjemmedate hos meg. Jeg syntes det er alt for tidlig å ha sex, så jeg lurer rett og slett på om det er vanlig å forvente at det blir sex på første hjemmedate? Burde jeg snakke om det på forhånd eller går det greit å avise han om han skulle prøve å eskalere for mye? Vi kysset første gang på 2 date, 3 date kysset vi litt mer, men ikke noe mer enn det. 

Vi har generelt ikke snakket om sex, det nærmeste har vært litt flørtete kommentarer som kan tolkes litt seksuelt, men ellers har det bare vært vanlig flørt og snakk og tull. Jeg er redd for at han får feil inntrykk nå som jeg har sagt ja til hjemmedate. 

Hva er det du tror skal skje om du venter med sex? Er det en test?

Anonymkode: 08992...1d2

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun vil føle seg så sikker på at hun selv vet hva hun vil? Eller/og at hun vil bli enda bedre kjent?  Jo sterkere relasjon jo bedre sex er min erfaring iallefall. Kanskje hun ikke føler de kjenner hverandre godt nok enda? Sex er tross alt noe av det mest intime mellom mennesker. Ikke alle er komfortable med å vise fram slike sider av seg selv før et forhold og vissheten om gjensidighet er et faktum. 

Anonymkode: c7267...c15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun vil føle seg så sikker på at hun selv vet hva hun vil? Eller/og at hun vil bli enda bedre kjent?  Jo sterkere relasjon jo bedre sex er min erfaring iallefall. Kanskje hun ikke føler de kjenner hverandre godt nok enda? Sex er tross alt noe av det mest intime mellom mennesker. Ikke alle er komfortable med å vise fram slike sider av seg selv før et forhold og vissheten om gjensidighet er et faktum. 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omtrent som ble skrevet over ja ;) Er ingen test nei, men i grunn akkurat slik som AB: c15 beskrev. I tillegg har jeg bare hatt sex med en mann før og jeg har ikke lyst til å ligge rundt rett og slett. Helst vil jeg at min neste sexpartner er den mannen jeg er med resten av livet mitt. Noen av oss er faktisk litt mer tradisjonelle. :)

AnonymBruker
Skrevet

:)

Forøvrig synes jeg du skal være helt ærlig, og så rett fram som mulig. Dvs at du gjør det klart for ham at du ikke har tenkt dette som en sexdate, fordi du ikke føler dere kjenner hverandre godt nok på det området ennå. At akkurat nå er det viktigere for deg å ha en hyggelig date for å bli enda bedre kjent med hverandre.

Min erfaring etter 43 kvinnelige leveår, er at menn i alle aldre responderer bedre på direkte tale enn hint og vink i ulike retninger. 

AnonymBruker
Skrevet

:)

Forøvrig synes jeg du skal være helt ærlig, og så rett fram som mulig. Dvs at du gjør det klart for ham at du ikke har tenkt dette som en sexdate, fordi du ikke føler dere kjenner hverandre godt nok på det området ennå. At akkurat nå er det viktigere for deg å ha en hyggelig date for å bli enda bedre kjent med hverandre.

Min erfaring etter 43 kvinnelige leveår, er at menn i alle aldre responderer bedre på direkte tale enn hint og vink i ulike retninger. 

Takk for råd :) Men burde jeg snakke med han allerede før daten eller skal jeg snakke med han om det når han er her? Jeg er 25 og han 30, så er ikke såå unge altså, bare jeg som har levd under en stein de siste årene :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd :) Men burde jeg snakke med han allerede før daten eller skal jeg snakke med han om det når han er her? Jeg er 25 og han 30, så er ikke såå unge altså, bare jeg som har levd under en stein de siste årene :fnise: 

Hmm, tror jeg ville tatt det når han har kommet, ikke før. Men gjør det som kjennes riktig og naturlig for deg. 

Og så må du ikke tro at jeg er noe datingorakel, for så langt derifra! Men jeg er lært meg å bli ganske tydelig i kommunikasjon, fordi jeg i mange år erfarte hvor lite hensiktsmessig det er gå rundt grøt, pakke inn, bortforklare og hinte. Rett fram, så tar vi det derfra ;-) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt flere hjemmedater ganske tidlig med forskjellige menn, både med og uten alkohol. Vi har aldri hatt sex da, det har ikke blitt tatt opp og jeg har ikke følt meg som noen luremus. Jeg tror ikke alle menn forventer sex bare fordi man skal møtes hjemme.

Anonymkode: 30a50...49f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt flere hjemmedater ganske tidlig med forskjellige menn, både med og uten alkohol. Vi har aldri hatt sex da, det har ikke blitt tatt opp og jeg har ikke følt meg som noen luremus. Jeg tror ikke alle menn forventer sex bare fordi man skal møtes hjemme.

Anonymkode: 30a50...49f

Takk for erfaringer :)

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, tror jeg ville tatt det når han har kommet, ikke før. Men gjør det som kjennes riktig og naturlig for deg. 

Og så må du ikke tro at jeg er noe datingorakel, for så langt derifra! Men jeg er lært meg å bli ganske tydelig i kommunikasjon, fordi jeg i mange år erfarte hvor lite hensiktsmessig det er gå rundt grøt, pakke inn, bortforklare og hinte. Rett fram, så tar vi det derfra ;-) 

Ok, får prøve det da :) Er det jeg føler meg mest komfortabel med tror jeg, blir litt rart å plutselig skulle starte en samtale om det ut av det blå før vi møtes... Han har vært skikkelig gentleman på alle datene våres da og hele tiden passet på at jeg har det bra og sånn :rodmer: Så tror det skal gå bra! 

Gjest GoldenLioness
Skrevet (endret)

Herre. Hjemmedate betyr absolutt ikke sex. Ikke føl deg presset til å kjenne på at det må være et tema. Ta på deg komfertable klær og gjør settingen casual. Er mye lettere å prate og bli skikkelig kjent i en hjemmesetting. Spise i sofaen, sette seg tilbake og prate over et glass vin etc.

Jeg har alltid vært dønn ærlig da og sagt rett ut at om en date kun er interessert i et ligg så er han på date med helt feil person. Jeg er ute etter noe langvarig og seriøst. Jeg vil bli kjent og ta ting sakte. Jeg liker deg veldig godt og er nysgjerrig på hvor denne veien vil føre oss, men om om du ikke føler det samme så er det nok best å avslutte dette nå før noen blir såret eller skuffet.

Men det er meg da...

Til opplysning så ville alle tre av de seriøse forholdene mine gifte seg med meg etter noen år og han siste er ektemannen min gjennom 10 år ;) 

Endret av GoldenLioness
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, GoldenLioness skrev:

Herre. Hjemmedate betyr absolutt ikke sex. Ikke føl deg presset til å kjenne på at det må være et tema. Ta på deg komfertable klær og gjør settingen casual. Er mye lettere å prate og bli skikkelig kjent i en hjemmesetting. Spise i sofaen, sette seg tilbake og prate over et glass vin etc.

Jeg har alltid vært dønn ærlig da og sagt rett ut at om en date kun er interessert i et ligg så er han på date med helt feil person. Jeg er ute etter noe langvarig og seriøst. Jeg vil bli kjent og ta ting sakte. Jeg liker deg veldig godt og er nysgjerrig på hvor denne veien vil føre oss, men om om du ikke føler det samme så er det nok best å avslutte dette nå før noen blir såret eller skuffet.

Men det er meg da...

Til opplysning så ville alle tre av de seriøse forholdene mine gifte seg med meg etter noen år og han siste er ektemannen min gjennom 10 år ;) 

Takk for svar. Jeg prøver generelt å være ærlig jeg også, og går fint når man først har startet samtalen, men jeg syntes det er forferdelig å starte en seriøs samtale.

Men tror egentlig ikke det kommer til å bli noe problem, da er han verdens beste skuespiller hvert fall. Han har allerede invitert meg med på alt mulig rart i fremtiden, blant annet møte alle vennene hans og tur med nevøen hans til dyreparken. 

Gleder meg masse til han kommer til meg etter jobb i dag.:nordvesta:Er det mulig å være så forelsket :fnise: 

Skrevet

Ingen vits å stresse med sånt. Du må ta det som det kommer. La ting skje naturlig. Kanskje er det du som blir mer keen på å ha sex enn han på slutten av dagen? Hvem vet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...