Gå til innhold

Norrwegian eller SAS

ch_89

Anbefalte innlegg

Jeg skal et år på folkehøyskole. Må ta fly dit jeg skal. Men akkurat nå er jeg veldig usikker på hvor mye baggasje jeg skal ha med meg. Det jeg vet er at lista er lang og må blant annet ha med pute og dyne.
På sas så kan jeg få 2x23 kg + håndbaggasje, men norwegian er veldig uoverskikkelig. Fant ut at med flex kan jeg ha med 2 baggasjer, men står ingenting om jeg da kan ha med meg håndbaggasje. Har jeg med mer enn 2 baggasjer hos Norwegian så må jeg betale 90 kr ekstra pr kilo jeg har med.
Er litt bekymret for at jeg ikke klarer å ha alt med meg i to baggasjer. Skal ha med en sekk på 70-100 L. Tenkte å bruke denne sekken som den ene baggasjen og bare passe på at den ikke blir over 23 kg.
Hadde dere valgt Norwegian eller SAS? Klarer ikke helt å bestemme meg. Har også hørt at SAS har mer forsinkelser enn Norwegian..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bestiller med det selskapet som har billigst billett inkludert ett kolli (altså håndbagasje + 1 koffert) og betaler ekstra hvis du skal ha med flere kofferter. Norwegian Flex er inkludert håndbagasje og to bagasjer, men grunnen til at prisen er så høy og tjenesten heter flex er fordi du kan bytte avreisedato. Jeg ville ikke betalt så høy pris for en tjeneste jeg ikke har bruk for. Hvis du skal bestille med norwegian kjøper du den nest billigste billetten, og med sas bare den vanlige. Da har du håndbagasje + en koffert. Så bestiller du bare ekstra bagasje når du vet hvor mye du må ha med. Husk at du kan kjøpe ungdomsbillett hos begge. SAS har vel noe mer forsinkelser enn Norwegian, men det har ikke så mye å si når du flyr innenlands

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta med to innsjekkede kolli hos Norwegian. Hver av de koster 200kr hvis det er direkterute, hvis du må mellomlande koster det 400kr. Pass også på størrelsen, hvert enkelt kolli kan ikke være større enn 250 x 79 x 112 cm (lengde x høyde x bredde), og den totale omkretsen kan ikke overstige 300 cm. Du kan ha med gratis håndbaggasje i alle tilfeller. (10kg på lowfare og lowfare+, 15kg på flex.  Hentet fra Norwegian sine sider

Hvis du velger lowfare+ er den ene inkludert i prisen, (prisen inkluderer en kolli + fritt setevalg tror jeg) velger du flex er begge kolliene inkludert.

Om du bruker kampanjekoden UNDER26 (hvis du er under 26) for billigere billetter. Se her for mer info. Usikker på hvordag det er med LF+/flex når det kommer til ungdomsbillett)

Vet SAS har samme type ungdomsbillett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Rosaprosa20 skrev:

Du bestiller med det selskapet som har billigst billett inkludert ett kolli (altså håndbagasje + 1 koffert) og betaler ekstra hvis du skal ha med flere kofferter. Norwegian Flex er inkludert håndbagasje og to bagasjer, men grunnen til at prisen er så høy og tjenesten heter flex er fordi du kan bytte avreisedato. Jeg ville ikke betalt så høy pris for en tjeneste jeg ikke har bruk for. Hvis du skal bestille med norwegian kjøper du den nest billigste billetten, og med sas bare den vanlige. Da har du håndbagasje + en koffert. Så bestiller du bare ekstra bagasje når du vet hvor mye du må ha med. Husk at du kan kjøpe ungdomsbillett hos begge. SAS har vel noe mer forsinkelser enn Norwegian, men det har ikke så mye å si når du flyr innenlands

Niks, SAS' billigbilletter inkluderer heller ikke innsjekket bagasje lenger.

Anonymkode: d8d6b...f38

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sas sin aller billigste biletter er uten insjekket bagasje. 

Men vanlig lavpris har 1 innsjekket i prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å, det visste jeg ikke. Må ha blitt endret siden sist jeg reiste med dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...