AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #1 Del Skrevet 29. mai 2017 Jeg har prøvd i mitt 25 år lange liv. Men det er for mye som er likt. Uten å gjøre innlegget for langt, gjelder dette hovedsaklig karriere og sosiale relasjoner. Hvordan klarer noen å fylle dagene sine med ting, oppnå det de ønsker og gjøre seg intressante for andre? Jeg f.eks, får stusselig lite likes på instabildene mine. Har aldri vært over 58 likes.. men som odtest er jeg på 30.. jeg føler det mangler noe ved meg.. jev føler liksom ikke at jeg kommer meg fra den delen av meg som holder meg tilbake! Og det er så irriterende. Er man bare født slik? Det må da gå ann å forandre på noe om man ikke trives emd det?! Anonymkode: 1600a...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #2 Del Skrevet 29. mai 2017 For det første så bør ingen vurdere egen verdi utfra antall likes på instagram. (Jeg synes forøvrig det å få mellom 30 og 50 likes er ganske mye). Men det andre du spør om er viktigere - hva er det du ønsker å gjøre som du ikke gjør? Hvorfor gjør du det ikke? Da jeg bikket 30 år så begynte jeg å se at jeg ikke lenger kunne la meg selv bli holdt tilbake av egen frykt. Jeg måtte ut av egen komfortsone, for ellers ville verden min bli veldig liten. Jeg ville ikke lenger bare leve fra sofaen og drømme. Jeg hadde ikke tid, rett og slett. Så de neste årene, hver gang det var noe jeg hadde lyst til å gjøre, men som også gjorde meg nervøs og ga meg en klump i magen av nervøsitet, så tolket jeg det som det beste signalet om at nettopp dette burde jeg gjøre! Og sånn er jeg fortsatt. Ufordrer meg selv hele tiden på sånt. Og jo mer jeg utfordrer meg, jo mer mestrer jeg og jo mer vokser jeg. Anonymkode: 08c30...d0c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #3 Del Skrevet 29. mai 2017 Det er jo utrolig barnslig å samle på likes på bilder av dere. Det virker som unger som skriver og håper på flest mulig som skal se dem. Men for all del... Anonymkode: e4044...c2e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #4 Del Skrevet 29. mai 2017 Hvis likes på insta er det største problemet du har så oppfatter jeg deg som veldig overfladisk. 30 likes er ikke lite heller. Har du i tillegg 30 personer som bryr seg om deg ( liker deg) i ditt virkelige liv så er du jo riktig heldig. Anonymkode: 295a9...04b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #5 Del Skrevet 29. mai 2017 Du kan ikke basere likes på verdi, det er overfladisk, feil tankegang. Anonymkode: ccff5...927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 29. mai 2017 #6 Del Skrevet 29. mai 2017 jeg har 0 likes på instagram bildene mine Hvem bryr seg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 29. mai 2017 #7 Del Skrevet 29. mai 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: For det første så bør ingen vurdere egen verdi utfra antall likes på instagram. (Jeg synes forøvrig det å få mellom 30 og 50 likes er ganske mye). Men det andre du spør om er viktigere - hva er det du ønsker å gjøre som du ikke gjør? Hvorfor gjør du det ikke? Da jeg bikket 30 år så begynte jeg å se at jeg ikke lenger kunne la meg selv bli holdt tilbake av egen frykt. Jeg måtte ut av egen komfortsone, for ellers ville verden min bli veldig liten. Jeg ville ikke lenger bare leve fra sofaen og drømme. Jeg hadde ikke tid, rett og slett. Så de neste årene, hver gang det var noe jeg hadde lyst til å gjøre, men som også gjorde meg nervøs og ga meg en klump i magen av nervøsitet, så tolket jeg det som det beste signalet om at nettopp dette burde jeg gjøre! Og sånn er jeg fortsatt. Ufordrer meg selv hele tiden på sånt. Og jo mer jeg utfordrer meg, jo mer mestrer jeg og jo mer vokser jeg. Anonymkode: 08c30...d0c 18 timer siden, AnonymBruker skrev: For det første så bør ingen vurdere egen verdi utfra antall likes på instagram. (Jeg synes forøvrig det å få mellom 30 og 50 likes er ganske mye). Men det andre du spør om er viktigere - hva er det du ønsker å gjøre som du ikke gjør? Hvorfor gjør du det ikke? Da jeg bikket 30 år så begynte jeg å se at jeg ikke lenger kunne la meg selv bli holdt tilbake av egen frykt. Jeg måtte ut av egen komfortsone, for ellers ville verden min bli veldig liten. Jeg ville ikke lenger bare leve fra sofaen og drømme. Jeg hadde ikke tid, rett og slett. Så de neste årene, hver gang det var noe jeg hadde lyst til å gjøre, men som også gjorde meg nervøs og ga meg en klump i magen av nervøsitet, så tolket jeg det som det beste signalet om at nettopp dette burde jeg gjøre! Og sånn er jeg fortsatt. Ufordrer meg selv hele tiden på sånt. Og jo mer jeg utfordrer meg, jo mer mestrer jeg og jo mer vokser jeg. Anonymkode: 08c30...d0c 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo utrolig barnslig å samle på likes på bilder av dere. Det virker som unger som skriver og håper på flest mulig som skal se dem. Men for all del... Anonymkode: e4044...c2e 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis likes på insta er det største problemet du har så oppfatter jeg deg som veldig overfladisk. 30 likes er ikke lite heller. Har du i tillegg 30 personer som bryr seg om deg ( liker deg) i ditt virkelige liv så er du jo riktig heldig. Anonymkode: 295a9...04b 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke basere likes på verdi, det er overfladisk, feil tankegang. Anonymkode: ccff5...927 18 timer siden, Drakan skrev: jeg har 0 likes på instagram bildene mine Hvem bryr seg Tror det er en smule ironi bak innlegget. Samfunnssatire, kanskje. Håper det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #8 Del Skrevet 29. mai 2017 10 minutter siden, SiMa skrev: Tror det er en smule ironi bak innlegget. Samfunnssatire, kanskje. Håper det. Anonymkode: ccff5...927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 29. mai 2017 #9 Del Skrevet 29. mai 2017 Likes på sosiale medier er bare falskt. Mange følger hverandre og liker alle bildene til hverandre, men snakker ikke sammen i virkeligheten. Hva gir det folk egentlig å holde på sånn? Få folk til å like deg på ordentlig istede. Tips; vær åpen, hyggelig mot alle, smil og vær raus <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #10 Del Skrevet 29. mai 2017 TS burde se en episode av black mirror som omhandler dette Anonymkode: 295a9...04b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #11 Del Skrevet 29. mai 2017 Du får flere likes enn meg, og de fleste andre som ikke er kjendiser eller har kjøpt seg følgere og likes-boter. Uansett skal man ikke legge verdien av seg selv eller livet i antall likes på sosiale media. Er du ikke fornøyd med livssituasjonen du er i, så endrer du den. Dette går på vilje og selvdisiplin, ikke at du er for håpløs til å fortjene den livssituasjonen du ønsker deg Anonymkode: dfd7f...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #12 Del Skrevet 29. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd i mitt 25 år lange liv. Men det er for mye som er likt. Uten å gjøre innlegget for langt, gjelder dette hovedsaklig karriere og sosiale relasjoner. Hvordan klarer noen å fylle dagene sine med ting, oppnå det de ønsker og gjøre seg intressante for andre? Jeg f.eks, får stusselig lite likes på instabildene mine. Har aldri vært over 58 likes.. men som odtest er jeg på 30.. jeg føler det mangler noe ved meg.. jev føler liksom ikke at jeg kommer meg fra den delen av meg som holder meg tilbake! Og det er så irriterende. Er man bare født slik? Det må da gå ann å forandre på noe om man ikke trives emd det?! Anonymkode: 1600a...ab5 Jeg forstår ikke helt. Er det karrieren din og dine sosiale relasjoner du ønsker å endre, eller er det "det fiktive livet på insta"? Hva er det du ikke trives med og hvorfor trives du ikke med de sidene av deg selv? Sammenlikner du deg selv med andre, og måler din egen vellykkethet mot de andres perfekte liv på sosiale medier? Kontraspørsmål følger: Hva er det du virkelig har lyst til? - gå så ut og gjør det du virkelig har lyst til. Gjør det på din egen måte. Lev mens du gjør det du drømmer om å gjøre. Vær tilstede i ditt eget liv. Anonymkode: 5a8ad...1ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjøttkaker Skrevet 29. mai 2017 #13 Del Skrevet 29. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: For det første så bør ingen vurdere egen verdi utfra antall likes på instagram. (Jeg synes forøvrig det å få mellom 30 og 50 likes er ganske mye). Men det andre du spør om er viktigere - hva er det du ønsker å gjøre som du ikke gjør? Hvorfor gjør du det ikke? Da jeg bikket 30 år så begynte jeg å se at jeg ikke lenger kunne la meg selv bli holdt tilbake av egen frykt. Jeg måtte ut av egen komfortsone, for ellers ville verden min bli veldig liten. Jeg ville ikke lenger bare leve fra sofaen og drømme. Jeg hadde ikke tid, rett og slett. Så de neste årene, hver gang det var noe jeg hadde lyst til å gjøre, men som også gjorde meg nervøs og ga meg en klump i magen av nervøsitet, så tolket jeg det som det beste signalet om at nettopp dette burde jeg gjøre! Og sånn er jeg fortsatt. Ufordrer meg selv hele tiden på sånt. Og jo mer jeg utfordrer meg, jo mer mestrer jeg og jo mer vokser jeg. Anonymkode: 08c30...d0c Kan du komme med noen eksempler på hva du gjør som utfordrer deg? Trenger inspirasjon! Og det du beskriver her har jeg så lyst å få til selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #14 Del Skrevet 29. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd i mitt 25 år lange liv. Men det er for mye som er likt. Uten å gjøre innlegget for langt, gjelder dette hovedsaklig karriere og sosiale relasjoner. Hvordan klarer noen å fylle dagene sine med ting, oppnå det de ønsker og gjøre seg intressante for andre? Jeg f.eks, får stusselig lite likes på instabildene mine. Har aldri vært over 58 likes.. men som odtest er jeg på 30.. jeg føler det mangler noe ved meg.. jev føler liksom ikke at jeg kommer meg fra den delen av meg som holder meg tilbake! Og det er så irriterende. Er man bare født slik? Det må da gå ann å forandre på noe om man ikke trives emd det?! Anonymkode: 1600a...ab5 Kjære TS. Slutt å telle. Ta deg en pause fra sosiale medier. Bestem deg for å finne på noe du liker. Det hender at jeg tar en pause fra face en helt måned av gangen. Da fjerner jeg rett og slett appen. Sier i fra på face at jeg er offline. Hehe. Men jeg forstår deg, du er ung og slike ting er viktige for deg. Du skriver at du lurer på hvordan gjøre seg interessante for andre og nevner i samme slengen instagram og likes. Er der du finner interessante mennesker selv? Jo flere venner jo flere likes. Har bekjente som har nesten 2000 venner på Facebook, som får mange likes. Men prosentvis blir det likevel kanskje like mye som jeg får, som har 230 venner. Drit i "likes". men all kred til deg! Du har tanker rundt det. Da jeg var 25 drev jeg hvileløst rundt, og det tok lang tid før jeg gjorde noe med saken. Nå snart 40, føler jeg at livet er på rett kjøl, funnet min vei og har stiftet familie. Alt til sin tid. Anonymkode: d91f4...d8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #15 Del Skrevet 30. mai 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd i mitt 25 år lange liv. Men det er for mye som er likt. Uten å gjøre innlegget for langt, gjelder dette hovedsaklig karriere og sosiale relasjoner. Hvordan klarer noen å fylle dagene sine med ting, oppnå det de ønsker og gjøre seg intressante for andre? Jeg f.eks, får stusselig lite likes på instabildene mine. Har aldri vært over 58 likes.. men som odtest er jeg på 30.. jeg føler det mangler noe ved meg.. jev føler liksom ikke at jeg kommer meg fra den delen av meg som holder meg tilbake! Og det er så irriterende. Er man bare født slik? Det må da gå ann å forandre på noe om man ikke trives emd det?! Anonymkode: 1600a...ab5 Hvordan endre sitt eget liv? Jo du må gå totalt ut av komfortsonen som over hodet mulig. Jeg begynte med å prate mer med folk, fikk meg en mer sosial jobb. For meg med div sosial angst var dette en stor utfordring. Jeg satset stort på en karriere hvor så og si alle i min familie var negative til. Jeg jobbet hardere og mer enn mange og fikk det til. Selvtilliten vokste og jeg fortsetter å gjøre ting syns er helt jævelig. Jeg som syns det er skummelt nok å bestille på restaurant har sunget karaoke på bar. Jeg som nesten ikke tør å hoppe utti bassenget fra kanten hopper fra 5 meteren sist. Bare press deg mer hele tiden til å gjøre tingene du ikke tør. Så vil du nok endre livet ditt veldig! Når det kommer til disse liksene, tror jeg har maks 20 😂 jeg er 25 og har mange venner av alle slag. Men likes på instagram er ikke så viktig altså! Anonymkode: 81a99...ca2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #16 Del Skrevet 31. mai 2017 For det første synes jeg at du må slutte å bry deg om hvor mange likes du får. De som får mange likes gir typisk mange og. Det er bare en ytre front og sier ingenting om hvorvidt disse menneskene er interessante. Ellers mener jeg at man er i stand til å utvikle seg så lenge man lever, men man må ønske det selv. Og være innstilt på at det ikke nødvendigvis vil være lett. Du må finne ut hva du synes er interessant, om det er strikking, gå tur, lage mat, lese, se dokumentarer osv. Finner du noe som er interessant, lær mer om det. Jeg har selv fått en veldig stor interesse for naturen de siste par årene, ikke bare å gå tur i skogen men hvordan alt henger sammen:big bang Theory, universet osv. Dette har igjen vekket en interesse for mat og mer spirituelle sider av meg selv. Jeg føler at dette har gjort meg mer interessant for andre. Ikke fordi jeg interesserer meg for de samme tingene som alle andre, men fordi jeg har mine egne meninger om ting. Ikke vær redd for å følge dine egne drømmer og interesser! Dette vil igjen gjøre deg lykkelig. Og ikke bry deg om hva andre mener, det er ditt liv! Anonymkode: 60eb4...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå