Gjest Anonymous Skrevet 1. januar 2005 #1 Del Skrevet 1. januar 2005 noe menneskene har funnet på for å trøste seg i forbindelse med dødsfall. hvis det finnes en gud, hvorfor skulle han da la noe slikt som flomkatastrofen i asia skje? det e ikke noen man burde se som "en del av jordelivet".hvis gid finnes, og jeg tviler mer og mer og mer,burde han konsentrere seg om de av hans "barn"som lever, og fokusere mindre på engleskaren som fiser rundt i stygge nattkjoler og spiller harpe og spiser philadelphia kremost til alle måltider. religion er noe dritt. hvis du finnes,gud, er det på tide du viser det feige fjeset ditt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 1. januar 2005 #2 Del Skrevet 1. januar 2005 :o Og ditt poeng med dette innlegget var at? Kanskje Gud (regner med at du tenker på den Norske Kirkes Gud) finnes for de som har beov for at han skal finnes? Jeg tror ikke, men det er da ikke min rett å dømme dem allikevel. Om religion er "no dritt" stemmer kanskje, men jeg tror mange mennesker finner trøst i sin religion, og så har den jo en misjon allikevel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jasså Skrevet 1. januar 2005 #3 Del Skrevet 1. januar 2005 så lenge mennesker tror , så finnes det er en gud.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. januar 2005 #4 Del Skrevet 1. januar 2005 Vi andre behøver jo ikke å krangle på det..jeg mener, så lenge disse gudene, jesusene, Allahene, Buddhaene, religionenen og alt det der: så lenge det hjelper de troende er vel det viktigst? Så kan vi andre trives med våre sannheter. Vi andre har kanskje ikke det sterke markeingsbehovet, men de religiøse må absolutt markedsføre seg hele tiden. De lager så mye bråk: biskoper, mullaher, kristne homofile, de tukter den de elsker, de gjør så mye rare greier...lager kriger og starter utrolig mye bråk verden over. Kan de ikke holde alt privat for seg selv- hvorfor må de alltid ha så mye oppmerksomhet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherubino Skrevet 1. januar 2005 #5 Del Skrevet 1. januar 2005 :o Og ditt poeng med dette innlegget var at? Kanskje Gud (regner med at du tenker på den Norske Kirkes Gud) finnes for de som har beov for at han skal finnes? Jeg tror ikke, men det er da ikke min rett å dømme dem allikevel. Om religion er "no dritt" stemmer kanskje, men jeg tror mange mennesker finner trøst i sin religion, og så har den jo en misjon allikevel! Jeg sier med Ole Ivars: En lyt vara som en e`når`n itte vart som`n sku. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 1. januar 2005 #6 Del Skrevet 1. januar 2005 Har noen hørt uttrykket "ikke fór trpllet"? Hovedinnlegget er helt klart skrevet for å provosere. At det er skrevet av en som ikke tør stå frem med nick sier jo sitt. Oppfordrer folk heller til å ignorere dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya22 Skrevet 2. januar 2005 #7 Del Skrevet 2. januar 2005 At relegionen sjenerelt er opphavet til mye av konfliktene her i verden er det vel ikke noe tvil om,men å begynne å dra frem kremost, mener jeg er litt vel usaklig. Spørsmålet du kommer med er du nok ikke alene om å stille i disse dager, og jeg tror alle og enhver lurer på hva som er meningen med dette. Jeg mener selv at "gud" som han på mange måter fremstilles i dag ikke eksisterer,men at det er en høyere makt er det ikke tvil om etter min mening. ønsker ikke å gå nærmere inn på min egen trosretning her.Det med å "tro" er veldig individuelt for alle,men jeg kan være enig i det at den som tror har en gud. enten det er på den ene eller andre måten. vi mennesker er skapt slik at vi må ha noe å tro på, ellers ville vi gått til grunne. Men sørgelig nok vil vi aldri få vite hva de høyere makter mener med en sånn katastrofe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*SOL* Skrevet 3. januar 2005 #8 Del Skrevet 3. januar 2005 Gud er Gud om alle mann var døde, skreiv Petter Dass lenge før meningsmålingenes tid. Til Moses sa Gud: Jeg er den Jeg er. Et underlig svar. Men det forteller noe om den store forskjellen mellom Gud og mennesker. Ingen mennesker hviler bare i seg selv. Vi er alle avhengig av andre. Bare Gud er den som eksisterer i kraft av seg selv. Han er den eksistensen som alt til sjuende og sist hviler i. Han er klippen som står fast. Dette er det trøsterike ved Gud. Han tåler hele våre liv. Han er klippen det går an å flykte til når brottsjøen er i ferd med å sluke oss. Men det betyr også at Gud aldri lar seg manipulere. Der vi vil ha ham til å velsigne våre planer og føye seg etter vår vilje, står Han fast. Han er den han er, uavhengig av meningsmålinger og medias renkespill. Gud må man enten følge eller fornekte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2005 #9 Del Skrevet 3. januar 2005 noe menneskene har funnet på for å trøste seg i forbindelse med dødsfall. hvis det finnes en gud' date=' hvorfor skulle han da la noe slikt som flomkatastrofen i asia skje? det e ikke noen man burde se som "en del av jordelivet".hvis gid finnes, og jeg tviler mer og mer og mer,burde han konsentrere seg om de av hans "barn"som lever, og fokusere mindre på engleskaren som fiser rundt i stygge nattkjoler og spiller harpe og spiser philadelphia kremost til alle måltider. religion er noe dritt. hvis du finnes,gud, er det på tide du viser det feige fjeset ditt![/quote'] Du bør lese litt i bibelen før du uttaler deg om hva h*n gjør og ikke gjør... Det er en stor sammenheng i det hele skjønner du... Ikke at jeg nødvendigvis tror det finnes en gud heller, i hvert fall ikke i den enkle varianten som bibelen fremstiller ham... Jeg har forresten ofte undret meg over hvor sinte ikketroende egentlig er på gud hver gang noe vondt skjer? Hvorfor er dere sinna på ham hvis dere ikke tror han finnes?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #10 Del Skrevet 8. januar 2005 Godt poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherubino Skrevet 8. januar 2005 #11 Del Skrevet 8. januar 2005 De fleste mennesker ser ut til å ha et behov for å tro på noe større/sterkere enn dem selv. Derfor oppsto religionene. Hadde f.eks. Bondevik, Lilletun, Svarstad Haugland, Stålsett osv. Blitt født i Iran, hadde de vært sterkt troende muslimer i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 8. januar 2005 #12 Del Skrevet 8. januar 2005 Har noen hørt uttrykket "ikke fór trpllet"? Hovedinnlegget er helt klart skrevet for å provosere. At det er skrevet av en som ikke tør stå frem med nick sier jo sitt. Oppfordrer folk heller til å ignorere dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå