Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har 100 % varig uføretrygd og fikk medhold i søknad om ung uføre tillegget. I vedtaket står det at etterbetalingen vanligvis vil komme i løpet av sju virkedager, men at det kan bli beregnet fradrag. Det eneste jeg vet jeg vil bli trukket for er bostøtte utbetalt i år.

Hvor lang tid bruker nav normalt på dette?

Anonymkode: e5610...f28

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel jeg har ventet 2 måneder.. ringer og sender de meldinger, men får ikke noe svar ! De har ikke engang satt opp satsen min, så jeg mottar fortsatt minstesats 😡

Anonymkode: 70609...3e1

AnonymBruker
Skrevet

8-9 mnd i Trondheim i følge min saksbehandler (har søknad inne nå).

Anonymkode: 333fc...2cb

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

8-9 mnd i Trondheim i følge min saksbehandler (har søknad inne nå).

Venter du på etterbetaling eller svar på søknad om ung uføre tillegget?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Venter du på etterbetaling eller svar på søknad om ung uføre tillegget?

Ts

Svar. Saksbehandler sa at dersom jeg får det innvilget starter utbetalingen med en gang, mens selve etterbetalingen kan ta opptil 8-9 mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk satsen skrudd opp med en gang jeg fikk igjenom ung ufør tillegget. Etterbetalingen gikk det 1 månede. Men dette gjaldt for over 10 år så kansje det går fortere då. Ikke vet jeg. Lykke til hvertfall. Bor i en storby

Anonymkode: ee2c9...10e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at av de aller fleste etterbetalinger fra nav blir det trekt 40% skatt. 

Anonymkode: 44ddb...a2f

AnonymBruker
Skrevet

NAV er helt utrolige når de skal ha 8 mnd behandlingstid på uføresaker. Søkte om uførestønad i oktober 2016, vi er snart i juni! Eneste jeg har fått er et brev om at søknaden er mottatt, beregnet saksbehandlingstid er 8 mnd. Om det tok lengre tid ville jeg få beskjed om det. Har vært og kikket på leiligheter, vil bruke uføreerstatningen min som egenkapital og diverse. Banken kan jo ikke gi meg lån FØR Nav har regnet ut hvor mye uførestønaden blir på! Så jeg er stuck!! 😡😡😡 

Anonymkode: 13014...9d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...