AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #1 Skrevet 29. mai 2017 Mor har hatt kjæreste I 2 år og det ble slutt I februar I år. Mor har ny kjæreste som barna skal møte på tur nå. De skal være en uke I utlandet sammen. Jeg har sagt han ikke må si noe om sin mening da det bare blir surskap og de har nok av sånt fra før. Han mener det er for tidelig og feil situasjon. Hadde dere sagt noe på morens valg? Anonymkode: 6d3da...67a
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #2 Skrevet 29. mai 2017 Ja. Jeg er helt enig med far. En hel uke med mors nye kjæreste, som de aldri har møtt før, er ALT for mye! Stakkars unger. De får jo ikke mulighet til å prosessere det hele når de går fra å aldri ha møtt fyren, til å måtte tilbringe en hel uke på tur med ham. Hva om de ikke liker ham? Hva om han ikke liker dem? Ungene får ferieuken sin ødelagt på denne måten. Jeg mener far er i sin fulle rett til å si ifra når noe ikke er bra for ungene. Anonymkode: f0dbd...fef 34
Den røde fare Skrevet 29. mai 2017 #3 Skrevet 29. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Jeg er helt enig med far. En hel uke med mors nye kjæreste, som de aldri har møtt før, er ALT for mye! Stakkars unger. De får jo ikke mulighet til å prosessere det hele når de går fra å aldri ha møtt fyren, til å måtte tilbringe en hel uke på tur med ham. Hva om de ikke liker ham? Hva om han ikke liker dem? Ungene får ferieuken sin ødelagt på denne måten. Jeg mener far er i sin fulle rett til å si ifra når noe ikke er bra for ungene. Anonymkode: f0dbd...fef Enig!! Og hvorfor så hastverk med å involvere barna? De fleste oppegående foreldre venter minst 6mnd før de lar kjæreste og barn treffes. 11
Gjest Catalina Culès Skrevet 29. mai 2017 #4 Skrevet 29. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Jeg er helt enig med far. En hel uke med mors nye kjæreste, som de aldri har møtt før, er ALT for mye! Stakkars unger. De får jo ikke mulighet til å prosessere det hele når de går fra å aldri ha møtt fyren, til å måtte tilbringe en hel uke på tur med ham. Hva om de ikke liker ham? Hva om han ikke liker dem? Ungene får ferieuken sin ødelagt på denne måten. Jeg mener far er i sin fulle rett til å si ifra når noe ikke er bra for ungene. Anonymkode: f0dbd...fef Dette.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #5 Skrevet 29. mai 2017 Å si fra løse vel ingenting, tenker jeg da. Lite sannsynlig at hun avlyser turen og venter med å presentere kjæresten fordi samboeren min, som hun egentlig ikke ønsker at skal eksistere, kommer med sine meninger om hennes (I følge seg selv) barn. Anonymkode: 6d3da...67a
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #6 Skrevet 29. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mor har hatt kjæreste I 2 år og det ble slutt I februar I år. Mor har ny kjæreste som barna skal møte på tur nå. De skal være en uke I utlandet sammen. Jeg har sagt han ikke må si noe om sin mening da det bare blir surskap og de har nok av sånt fra før. Han mener det er for tidelig og feil situasjon. Hadde dere sagt noe på morens valg? Anonymkode: 6d3da...67a Slikt gjør man bare ikke. Hun burde reise alene med barna. Klarer/evner ikke denne moren å være i eget selskap og bare alene om alt? Det er så trist for barn å være vitne til forelder/foreldre som ikke klarer seg alene. Det er så...tafatt og jeg vil si..svakt. Anonymkode: 6a160...f76 8
Den røde fare Skrevet 29. mai 2017 #7 Skrevet 29. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å si fra løse vel ingenting, tenker jeg da. Lite sannsynlig at hun avlyser turen og venter med å presentere kjæresten fordi samboeren min, som hun egentlig ikke ønsker at skal eksistere, kommer med sine meninger om hennes (I følge seg selv) barn. Anonymkode: 6d3da...67a Kommer ingen vei med å IKKE si ifra. Synd at hun ønsker barnas far bort, men det er noe hun må leve med. Om hun fortsatt velger kjæresten før barna, bør dere be om time på familievernkontoret evt. barnevernet, for å få henne til å forstå at det ikke er barnas beste å gjøre det slik! 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #8 Skrevet 29. mai 2017 Det er ingen tegn på at barna ikke har det bra utad. Far kan evt. nevne det ved neste møte med sakkyndig. Tenker at dette er en kamp han har tapt så ser ingen grunn til å lage sur oppstøt rett før sommerferien og heller ta alt på høsten I så fall. "Skaden" skjer uansett hva han sier Anonymkode: 6d3da...67a
Ulrikke Skrevet 29. mai 2017 #9 Skrevet 29. mai 2017 Jeg er stemor selv og ville aldri møtt mine stebarn for første gang på den måten der... Men om far skal si noe? Njaei, er ikke helt enig med meg selv, kommer an på så mye.... Hvor gamle er disse barna? Er de store nok til å si sin mening? 3
Outlander Skrevet 29. mai 2017 #10 Skrevet 29. mai 2017 Hell no - mange kvinner har ikke evne til å sette barna sine først og introdusere kjapt drittsekker som burde aldri være rundt barn. Stakkars fedre som må tåler dette! 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #11 Skrevet 29. mai 2017 1 time siden, Ulrikke skrev: Jeg er stikke selv og vmere aldri møtt min e stebarn fo r første gang på den måten dat. Men om far skal si noe? Nja ei, er ikke helt enig med meg selv, kommer an på tar mye.... Hvor gamle er disse barna? Er de store nok til å si sin mening? De er store nok til å utrykket seg, men ikke så store likevel. Eldste har uttrykket at han ikke synes det er gøy at mamma har ny kjæreste, men han har jo ikke møtt personen. Minste er litt "hottentott" og mer nysgjerrig :-) For kjæresten sin del så får han jo en 24/7 erfaring med barna så får nok en god mening om dette er noe han vil satse på eller ikke. Ikke sikkert de oppfører seg veldig kjærlig foran barna heller så kan jo være de tar hensyn der. Anonymkode: 6d3da...67a
Kittykat Skrevet 29. mai 2017 #12 Skrevet 29. mai 2017 Jeg mener at mor ikke kan dra barna med på en tur med sin nye kjæreste som de aldri har møtt før. Dette bør gjøres i trygge omgivelser, som f eks hjemme hos mor og en kort stund. Jeg skjønner det at mor vil dra på ferie med kjæresten sin, men da bør det helst være uten barna. De trenger tid til å prosessere det at mor og far ikke lenger er sammen og at mor har fått en ny kjæreste. Man kan ikke bare kaste barna ut i en sånn situasjon som dette og håpe på det beste. Så her er jeg enig med far, faktisk. 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #13 Skrevet 29. mai 2017 26 minutter siden, Kittykat skrev: Jeg mener at mor some kan dra barna med på en tur med sin nye kjæreste som de aldri har møtt før. Dette bør gjøres i trygge omgivelser, som f eks hjemme hos mor og en kort stund. Jeg skjønner det at mor vil dra på ferie med kjæresten sin, men da bør det helst være uten barna. De trenger tid til å prosessere det at mor og far ikke lenger er sammen og at mor har fått en ny kjæreste. Man kan ikke bare kaste barna ut i en sånn situasjon som dette og håpe på det beste. Så her er jeg enig med far, faktisk. Mor og far har vært fra hverandre i 3 år nå. Er kjæresten hun har hatt de 2 siste årene som er borte Anonymkode: 6d3da...67a
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #14 Skrevet 29. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De er store nok til å utrykket seg, men ikke så store likevel. Eldste har uttrykket at han ikke synes det er gøy at mamma har ny kjæreste, men han har jo ikke møtt personen. Minste er litt "hottentott" og mer nysgjerrig :-) For kjæresten sin del så får han jo en 24/7 erfaring med barna så får nok en god mening om dette er noe han vil satse på eller ikke. Ikke sikkert de oppfører seg veldig kjærlig foran barna heller så kan jo være de tar hensyn der. Anonymkode: 6d3da...67a Avsporing, men hva i alle dager er det å være litt "hottentott"? Litt villbasse? Hva har det med saken å gjøre? Er en hottentott en nysgjerrig, åpen person som tar ting som det kommer? Det gir ingen mening, hvor har du det uttrykket fra? (Fryktløse, lille HoaHoa?) Anonymkode: 2c95c...cb7 2
Sariou Skrevet 30. mai 2017 #15 Skrevet 30. mai 2017 Det er jo helt åpenbart at det er far som er fornuftig her, og når man deler foreldreskap, må man også tåle at den andre parten sier sin mening. 2
regine Skrevet 30. mai 2017 #16 Skrevet 30. mai 2017 Og KG-dobbeltmoralen hva gjelder mødre og fedre slår til igjen..... når MOR skrive inn og er fortvilet fordi FAR trekker inn nye kjærester etter kun kort tid - ja da er MOR problemet. Hun er gjerne sjalu, hun er "ikke ferdig med esken" og hun må jo forstå at han må få være far på "sin" måte. Uttrykker mor at barna mistrives med at far kommer trekkende med kjærester, så er dette bare tull, det er helt sikkert mor som projiserer sine følelser over på barna. Mor har å holde seg unna, å si noe skal hun ikke, å i det hele tatt ta opp saken er egentlig ganske uhørt. Så har vi det motsatte - det er FAR (eller åpenbart fars samboer) som er bekymret for at MOR introduserer kjærester for tidlig. DA er det ikke måte på hvor grusomt dette er mot barna, og hvor mye ikke far må og skal gjøre for å hindre dette. Det er ikke noe snakk om at FAR ikke er ferdig med eksen, eller at mor selv må vurdere hva som passer best for henne og barna. Neida, her skal det løpes til FVK, det snakkes umiddelbart om omsorgssvikt/manglende omsorgsevne fra mors side, og at far absolutt må ta affære. Personlig syns jeg både mødre og fedre kan ta det litt mer med ro når det gjelder å bringe nye kjærester inn i barnas liv. Men jeg forstår ikke hvorfor så mange åpenbart mener at når FAR gjør det, så er det helt ok, og iallfall ikke noe mor har noe med, mens når MOR gjør det, ja da må far gjøre både det ene og det andre. For da er det grusomt for barna, da..... 4
Forundret.. Skrevet 30. mai 2017 #17 Skrevet 30. mai 2017 Håper nå inderlig at typen skal ha et eget rom. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #18 Skrevet 30. mai 2017 Jeg mener også at det er alt for tidlig å presentere en ny kjæreste, og at det ikke er den beste måten å gjøre det på. Mor kjenner ikke denne mannen enda og vet lite om hva han legger i ferie og hvordan han oppfører seg på tur. Hva med å tilby mor å ha barna denne uken, slik at "hun og kjæresten kan dra på sin første ferie sammen i fred"? Ved å legge det frem som om det er en tjeneste for henne, tror jeg det er lettere å få gjennomslag. Vet ikke om far har noen faktisk myndighet til å nekte henne å dra, det vet kanskje en advokat som jobber med barnerett. Anonymkode: a71cf...04b 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #19 Skrevet 30. mai 2017 Jeg er helt enig med faren, men sannsynligvis vil det ikke hjelpe at han sier noe om det til moren hvis det i tillegg har tendens til å bli bråk av sånt. Et alternativ, hvis mulig, er å gjøre som noen nevner her, tilby å ha ungene den uka slik at mor kan ta ferie med kjæresten alene. Men det er jo ikke sikkert sånt er gjennomførbart. vanligvis deler man jo ferien for å prøve å få det til å gå opp med skoleferier osv. Ellers så tenker jeg at faren godt kan si at han tror det hadde vært lurt om ungene hadde møtt kjæresten før ferien i det minste. Anonymkode: 23d4b...33f 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #20 Skrevet 30. mai 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Avsporing, men hva i alle dager epåt å være litt "hottentott"? Litt vil lbasse? Hva har det med saken å gjøre? Er en hottentott en nysgjerrig, åpen person som tar ting som det kommer? Det gir ingen mening, hvor har du det uttrykket fra? (Fryktløse, lille HoaHoa?) Anonymkode: 2c95c...cb7 Vimsete, dagdrømmer, jeg vet ikke. Ikke like dyp som eldste. Tar mer ting på sparket, tilpasser seg bedre. Anonymkode: 6d3da...67a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå