Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på og skal skrive en rapport i Word. Den følger 1.1, 1.2 osv oppsett i oppbyggingen.

F.eks

1.1 Overskrift
      Blablabla
1.2 Overskrift 2
      Blablabla

Osv. Jeg ønsker å ha punktene og overskriftene med fet skrift, men når jeg markerer teksten så markerer den bare "Overskrift", ikke punktet 1.1, f.eks.

Noen som forsto hva jeg forsøkte å si? :P Og evt vet hvordan jeg kan få punktene også til å bli fet skrift? :)

Anonymkode: 0d177...b55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å markere selve punktet da? 

Anonymkode: cbe1a...666

Skrevet

Jeg forstod deg kanskje.

Jeg testet det og det blir markert alt sammen hos meg, men jeg har da musepekeren helt ytterst på venstre side av arket slik at det blir en pil, og så venstreklikker jeg og velger uthevet tekst i boksen som kommer opp. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å markere selve punktet da? 

Anonymkode: cbe1a...666

Punktet lar seg ikke markere, det er det som er problemet. Fordi punktene (1.1, 1.2 osv) blir formattert tekst av Word, ikke bare vanlig brødtekst. Og da blir det ikke markert, av en eller annen grunn.

1 time siden, Polly Ester skrev:

Jeg forstod deg kanskje.

Jeg testet det og det blir markert alt sammen hos meg, men jeg har da musepekeren helt ytterst på venstre side av arket slik at det blir en pil, og så venstreklikker jeg og velger uthevet tekst i boksen som kommer opp. 

Når jeg gjør det så markerer Word overskriften ved siden av punktet hos meg. "1.1 Overskrift" - da blir teksten "Overskrift" fet, og punktet (1.1) blir stående vanlig.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Enn om du formaterer stilen på overskriften, oppe i verktøylinja? Hvis alle 1.1 etc. er av typen "overskrift 1", så skal det bare være å endre "overskrift 1" til fet skrift.

Anonymkode: d3cb3...66c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt tips, siste AB. Jeg skulle forsøke det, men fikk det til på annen måte. Jeg dobbelklikket på en av punktene og da ble alle punktene markert, og jeg kunne velge fet skrift. Så enkelt. :laugh: 

Men nå vet jeg det, takk for hjelp uansett. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...