Gå til innhold

Hvor mye må vi regne med i tillegg til lokale (med mat)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Midt i planleggingen her, og prøver å sette opp et budsjett.

Vi har funnet lokalet vi ønsker, og der kommer det på 840,- per gjest. Dette inkluderer mat og 1 glass musserende. 
Jeg vet ikke om det er lov å ha med egen alkohol (vi har ikke snakket med de enda, bare på kikkern foreløpig), men pleier det å være lov når man leier lokale til bryllup? Det er en slags gård hvor de til vanlig har matservering, men kan leies til bryllup. 

Vi har tenkt mellom 60-70 gjester. 

Hvor mye burde vi ca beregne i tillegg til mat og lokale? Når det kommer på ca 58.000,- 

Så tillegg blir da:
- Brudekjole (ønsker ikke en som er alt for dyr, tenker vel max 7.000)
- Smoking til mannen (den kan gjerne leies, ellers bruker han jo vanlig dress)
- Alkohol (hva burde vi ca regne med hvis vi tar med, og hva hvis vi må betale der?)
- Fotograf (Ser noen vanvittige priser hos noen, men kanskje en litt rimelig?)
- Blomster
- Kaker, kaffe, etc
- Brudepikekjoler

Ja, jeg vet dette er helt vidt og umulig å svare på akkurat, men jeg er helt blå her.. Hva blir realistisk?

Anonymkode: 918fb...213

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjøpt brudepikekjoler på eBay, var fantastisk flotte og kostet under 150. Var til små barn da 😍Vi skal ha åpen bar så blir kun egne barn i bryllupet som får være til etter kakene ( pgr alkoholen) . Blomster tenkte jeg kjøpe rimelig på plantasjen , fine roser har dem billig på europris, man kan også plukke buketter uten i tillegg , det blir nok brudebuketten som blir dyrest av blomstene hos oss , men mulig jeg også lager den selv. Kaker kan være lurt å sjekke litt rundt . Sjekker privat og det kostet rundt 4000 , Butterfly hadde 3 etg fra 1900 Kr ! Vi har ca 80 gjester , har kjøpt 30 brett øl  og skal kjøpe vin, brennevin og div i Tyskland i sommer . Har foreldre som bor i Sverige så får ta med kvota på flere turer 🙊. Synes selv det er vanskelig å beregne så følger denne tråden .  Kan få fine brudekjole og smoking på Finn, de fleste er renset og kun brukt en gang , hvis man er heldig å finner den man vil ha i riktig str. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...