AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #1 Skrevet 29. mai 2017 Vi skal leie en leilighet som har et soverom i brukbar størrelse, men det skal den nye verdensborgeren ha straks han ankommer verden. Så vi skal inn på et innredet rom, altså ikke et fullt lovlig soverom, men det funker for de årene vi sparer for å kjøpe. Det har blitt brukt som soverom og etter hva jeg kan huske passet 150/180 seng akkurat i bredden. Men det var ikke oppbevaring der i det hele tatt. Det er plass fra fotenden av sengen til veggen, tipper rundt 2 meter. Vi har masse vi må kjøpe til flyttingen, og garderobe er ikke noe jeg vil koste på meg særlig mye penger akkurat nå. Noen som har noen tips til hvordan to voksne med like stor interesse for klær kan fikse dette problemet? Vil bare nevne at vi har en bod som vi kommer til å oppbevare sesongtøy og lignende. Anonymkode: e98dc...453
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #2 Skrevet 29. mai 2017 Kan dere ikke bruke garderoben på soverommet babyen skal ha? En baby har neppe nok stash til å fylle en full garderobe. Ellers er det jo mulig å kjøpe brukt på finn for en billigere penge. Anonymkode: 2d824...6ad
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #3 Skrevet 29. mai 2017 Først til noe du ikke spør om, i typisk Kvinneguiden-stil En nyfødt baby trenger ikke et stort rom. Det første året sover antakelig babyen på samme rommet som foreldrene, så da vil dere kaste bort masse ledig plass på et ubrukt rom. Flytt heller til «kottet» etterhvert som barnet deres trenger eget rom. Vi har et trangt soverom der vi rett og slett har kjøpt slike «sammenleggbare» klesskap i stoff. De koster en slikk og ingenting, er lette å flytte, og kan brukes på lagerrom senere når dere har flyttet til et større sted. Både IKEA og Biltema, og sikkert andre også, har slike. De passer for hengeklær, og beskytter mot sol, støv o.l. For klær som brukes oftere, ville jeg kjøpt et åpent klesstativ, og eventuelt slike løse hengende hyller. Noe kan dere sikkert også oppbevare på det digre barnerommet. Anonymkode: d1d8b...0cb 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #4 Skrevet 29. mai 2017 Nei altså barnerommet er ikke diggert akkurat, tør ikke å si eksakt kvadratmeteren men nok til å være et barnerom. Grunnen til at vi har gjort det slik er at vi faktisk skal skille noe av barnerommet slik at mannen kan få et lite kontor til hobbyen sin så det slipper å være på stua. Vet jo at kidden ikke akkurat trenger noe særlig til rom det første året. Det handler vel mer om at dette virker som det beste løsningen. Er for øvrig ikke noen garderobe på babyen sitt rom heller, men der har vi valgt å bruke en kommode fra Ikea enn så lenge. Anonymkode: e98dc...453
ops2 Skrevet 29. mai 2017 #5 Skrevet 29. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi skal leie en leilighet som har et soverom i brukbar størrelse, men det skal den nye verdensborgeren ha straks han ankommer verden. Så vi skal inn på et innredet rom, altså ikke et fullt lovlig soverom, men det funker for de årene vi sparer for å kjøpe. Det har blitt brukt som soverom og etter hva jeg kan huske passet 150/180 seng akkurat i bredden. Men det var ikke oppbevaring der i det hele tatt. Det er plass fra fotenden av sengen til veggen, tipper rundt 2 meter. Vi har masse vi må kjøpe til flyttingen, og garderobe er ikke noe jeg vil koste på meg særlig mye penger akkurat nå. Noen som har noen tips til hvordan to voksne med like stor interesse for klær kan fikse dette problemet? Vil bare nevne at vi har en bod som vi kommer til å oppbevare sesongtøy og lignende. Anonymkode: e98dc...453 Siden dere skal spare penger, fest en garderobestang under taket og heng opp gardiner. Bak gardinene kan dere ha alt mulig. Trådkurver, plast stablebokser og stumtjenere... hvis dere har så mye som 2 meter plass i dybden, vurder oppbevaring i to dybder. For eksempel trådkurver, kasser og kofferter innerst mot veggen, og klesstativ med de klærne som brukes for årstiden, foran. Klesstativ med hjul, trådkurver med hjul. Når det blir vinter, pakk sommerklærne i kassene mot veggen, ta fram genserne og ha de i ytterste rad, og så videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå