AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #1 Skrevet 29. mai 2017 Eller en av de som syntes det er helt ok? Jeg jobber nemlig som flyvertinne og er veldig interessert i over hva i all verden som får folk til å tenke at det er greit. Hver eneste dag så tar jeg i mot skitne bleier fra passasjerer som har skiftet enten en tisse- eller bæsjebleie på setet eller på matbrettet og tar det som den største selvfølge at det ikke er noe problem. Det er jo fryktelig uhygienisk, og ikke minst veldig ekkelt for andre passasjerer rundt så er jo overhodet ingen gyldig grunn til å gjøre det på den måten... Anonymkode: 96b66...685 34
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #2 Skrevet 29. mai 2017 Jeg synes det vitner om mangel på ansvar og respekt for andre folk som kommer etter. Det er jo som du sier, fryktelig uhygienisk. Samme med folk som bruker bordet på en restaurant/café som stellebord. Ingen som sier i fra heller. Hadde virkelig ikke hatt noe imot om noen sa fra at dette må dere gjøre et annet sted - av hensyn til andre passasjerer/besøkende. Rart egentlig at man ikke klarer å tenke selv der. Anonymkode: bc926...146 40
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #3 Skrevet 29. mai 2017 Vel, nå pleier flytoalett å være veldig små og kronglete, da, ikke minst med mye kø også. Man har også bedre kontroll når man sitter i tilfelle turbulens osv. Anonymkode: 71723...9f0 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #4 Skrevet 29. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det vitner om mangel på ansvar og respekt for andre folk som kommer etter. Det er jo som du sier, fryktelig uhygienisk. Samme med folk som bruker bordet på en restaurant/café som stellebord. Ingen som sier i fra heller. Hadde virkelig ikke hatt noe imot om noen sa fra at dette må dere gjøre et annet sted - av hensyn til andre passasjerer/besøkende. Rart egentlig at man ikke klarer å tenke selv der. Anonymkode: bc926...146 Godt å høre det er flere som tenker det samme - at det overhodet ikke er greit. TS Anonymkode: 96b66...685 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 Populært innlegg #5 Skrevet 29. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vel, nå pleier flytoalett å være veldig små og kronglete, da, ikke minst med mye kø også. Man har også bedre kontroll når man sitter i tilfelle turbulens osv. Anonymkode: 71723...9f0 Det har man sikkert, men jeg regner med at hvis det hadde kommet skikkelig turbulens så er det kjipt for passasjerene rundt å få drittbleie i fleisen. Men det er vel kanskje ikke noe du gidder å bry deg med. Synd for dem liksom (Ja, er for barnefrie fly. Pga egoistiske foreldre) Anonymkode: bc926...146 56
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #6 Skrevet 29. mai 2017 Men hvor ellers skal de skifte? Det er jo ikke plass på flytoalettet der jeg har tatt fly. For øvrig har jeg ikke trengt å skifte bleie på fly noen gang, men jeg ser hvordan det kan bli problematisk å ta med barnet på flydoen. Anonymkode: 314df...a44 7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #7 Skrevet 29. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vel, nå pleier flytoalett å være veldig små og kronglete, da, ikke minst med mye kø også. Man har også bedre kontroll når man sitter i tilfelle turbulens osv. Anonymkode: 71723...9f0 Så da er du en av de altså? Vel, da er du fryktelig ekkel. Jeg skjønner at flytoalett er små og kronglete og at det kanskje frister mer å skifte ble under mer "kontrollerte" omgivelser. Men så varer normalt sett ikke en turbulens så veldig lenge, og barnet ditt greier nok å vente 5-10 minutter før du reiser deg og går inn på det lille toalettet så passasjerene rundt deg ikke er nødt til å få drittlukta i fleisen. Det handler om respekt og hygiene, noe du tydeligvis mangler om dette er noe du syntes er greit. TS Anonymkode: 96b66...685 39
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #8 Skrevet 29. mai 2017 Har aldri flydd med barn, men hvor skal man skifte da? Anonymkode: 9af20...6d0 3
Måbarefåsiat... Skrevet 29. mai 2017 #9 Skrevet 29. mai 2017 Jeg forstår ikke 1: at folk i det hele tatt kommer på tanken å skifte bleier på bord og oppi andre på den måten. (eller i sofaen min på besøk) og 2: at dere som jobber på fly - eller restauranter - ikke sier fra. Så lenge dere ikke gjør, vil denne ufyselige praksisen fortsette. 32
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #10 Skrevet 29. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så da er du en av de altså? Vel, da er du fryktelig ekkel. Jeg skjønner at flytoalett er små og kronglete og at det kanskje frister mer å skifte ble under mer "kontrollerte" omgivelser. Men så varer normalt sett ikke en turbulens så veldig lenge, og barnet ditt greier nok å vente 5-10 minutter før du reiser deg og går inn på det lille toalettet så passasjerene rundt deg ikke er nødt til å få drittlukta i fleisen. Det handler om respekt og hygiene, noe du tydeligvis mangler om dette er noe du syntes er greit. TS Anonymkode: 96b66...685 Du snakker veldig rart til å være flyvertinne. Anonymkode: 9af20...6d0 23
Måbarefåsiat... Skrevet 29. mai 2017 #11 Skrevet 29. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har aldri flydd med barn, men hvor skal man skifte da? Anonymkode: 9af20...6d0 Jeg har flydd med bleieunger flere ganger og aldri hatt behov for å skifte på fly i det hele tatt. En tissebleie kan vare ganske lenge. Ubehagelig hvis ungen driter oppetter ryggen, såklart, da må man jo rigge seg til på flydoen da. 10
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #12 Skrevet 29. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvor ellers skal de skifte? Det er jo ikke plass på flytoalettet der jeg har tatt fly. For øvrig har jeg ikke trengt å skifte bleie på fly noen gang, men jeg ser hvordan det kan bli problematisk å ta med barnet på flydoen. Anonymkode: 314df...a44 Det er det. Ja, det er trangt, men det er et stellebord der. Det er pålagt alle flytyper å ha, så det er alltid et stellebord - normalt sett på toalettet bakerst i flyet. Kanskje det er problematisk, men rettferdiggjør det virkelig det faktum at du bruker setet og matbordet til å skifte en skitten bleie på? Tviler på at du hadde syntes at det ville vært ok og være passasjer å spise maten din på et matbrett som var blitt brukt som stellebord :)) TS Anonymkode: 96b66...685 20
Aldrisur Skrevet 29. mai 2017 #13 Skrevet 29. mai 2017 Nå er jeg ikke i den situasjonen at jeg har bleiebarn, men ser stadig foreldre skifte på barnet i setet (har aldri sett noen bruke matbrettet). Man legger et håndkle eller teppe på setet og så skiftes det. Ikke mer uhygienisk enn alle de voksne passasjerene som sitter å prumper i setet. 21
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #14 Skrevet 29. mai 2017 Nei!! Det hadde aldri falt meg inn å skifte bleie i setet eller på matbrettet (!!??!!)! Jeg har flydd noen få ganger med bleiebarn, og har da skiftet bleie på toalettet på flyet. Det var et stellebord over toalettet som kunne slås ned. Dette sjekket jeg opp før flyturen. Anonymkode: dad89...38c 10
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #15 Skrevet 29. mai 2017 2 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Jeg forstår ikke 1: at folk i det hele tatt kommer på tanken å skifte bleier på bord og oppi andre på den måten. (eller i sofaen min på besøk) og 2: at dere som jobber på fly - eller restauranter - ikke sier fra. Så lenge dere ikke gjør, vil denne ufyselige praksisen fortsette. Tro meg, vi sier ifra. På en såpass muggen, bitter og konsekvent måte som bare en flyvertinne kan si det på Vi tollererer ikke den slags i det hele tatt, og sier strengt ifra om at dette ikke er greit. Når foreldre har gitt meg en ekkel bleie, så tar jeg den rett og slett ikke i mot, og de får komme bak å kaste den selv. Men som man ser i den tråden her, så er jo folk intetanende til at det finnes stellebord ombord på fly, SELVOM DET ANNONSERES på starten av flyvningen. Anonymkode: 96b66...685 13
Måbarefåsiat... Skrevet 29. mai 2017 #16 Skrevet 29. mai 2017 Dere som skifter bleier på bord - enten det nå er i restauranter eller på fly - skifter dere bind under bordet eller i flysetet også? 27
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #17 Skrevet 29. mai 2017 Hæ, skifter folk bleie på matbrettet?!!! Anonymkode: cd8c7...449 4
makkapakka Skrevet 29. mai 2017 #18 Skrevet 29. mai 2017 Syns det var så mye bedre å ta fly for 15 år siden da flyvertinnene var hyggelige, bleiskift eller ikke. 15
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #19 Skrevet 29. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri flydd med barn, men hvor skal man skifte da? Anonymkode: 9af20...6d0 Hjemme. Om man ikke evner å fly med barn uten å plage andre lar man være å fly. Anonymkode: 9e2c6...457 17
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #20 Skrevet 29. mai 2017 Jeg har ikke barn, men jeg har vært på toalettet flere ganger. Det er trangt nok som det er der og hvor får man plass til å skifte bleier der inne? Jeg har ingenting imot at foreldre skifter på setet, bare de tørker opp etter seg. Jeg pleier uansett å kjøre over med wetwipes på matbrettet mitt før bruk. Det er mange uhygieniske mennesker der ute. Anonymkode: dea86...a66 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå