AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #1 Skrevet 29. mai 2017 Har datet en fyr i et par måneder nå. Både han og jeg vil ta ting rolig. Kort sagt har han har gjort en del ting som har såret meg, og har egentlig uttrykt at han er litt usikker. Jeg prøver å være tålmodig, fordi jeg liker han jo. Uansett, vi har avtalt at vi dater hverandre. Og han har sagt at han kun vil ha meg. Likevel, for et par netter siden så fant jeg ut at han snakker med andre jenter, som han følger på insta og snap. Vi har jo igrunn ikke avtalt å være eksklusive, men ja.. Jeg ble likevel litt skuffa. 😕Tydeligvis har vi ulike forventninger. Jeg ga uttrykk for min skuffelse, og han sa at han ikke hadde likt det om jeg snakka med andre. Det som imidlertid JEG synes gjorde det ekstra sårt, var at jeg så han skjulte mobilen, og snakket til ei av jentene mens vi var sammen. Dét kunne han ha spart seg for, synes jeg.. Da jeg tok det opp, var det tydeligvis jeg som lagde drama, og det hadde ikke han tid til, fordi han 'var sliten'. .. Jeg har så lyst til å avslutte hele greia. Men jeg liker han så godt. Samtidig blir jeg bare såra, igjen og igjen. Dette var egentlig bare et lite tankesukk.. Det skal ikke være lett. Anonymkode: 3d3fe...5c3 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #2 Skrevet 29. mai 2017 Om han blir sur og irritert når du tar opp ting, så er det ofte ugler i mosen altså. Anonymkode: 7c20c...295 6
Marie90 Skrevet 29. mai 2017 #3 Skrevet 29. mai 2017 Du må lære deg å kutte av tidligere. Det virker som om du har en litt desperat mentalitet om at hver fyr du treffer som er kjekk er en sjelden fisk i havet. Det er han ikke. At en fyr satt og chattet med andre jenter mens vi var sammen hadde jeg ikke tolerert. Jeg hadde ikke giddet å diskutere det med ham heller, for det spiller egentlig ingen rolle hva han synes om at jeg reagerer på det. Jeg hadde ikke nødvendigvis blitt sint, men jeg hadde tatt det som et tegn på manglende interesse (og respekt) og faset ham ut. Jo lenger du haler ut disse dødfødte relasjonene, jo verre gjør du det for deg selv. Du legger jo opp til nye skuffelser, og til slutt drar du konklusjonen om at "menn skuffer hele tiden". I realiteten har du valgt, og så fortsatt med menn som andre kvinner hadde forkastet for lenge siden. 8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #4 Skrevet 29. mai 2017 22 minutter siden, Marie90 skrev: Du må lære deg å kutte av tidligere. Det virker som om du har en litt desperat mentalitet om at hver fyr du treffer som er kjekk er en sjelden fisk i havet. Det er han ikke. At en fyr satt og chattet med andre jenter mens vi var sammen hadde jeg ikke tolerert. Jeg hadde ikke giddet å diskutere det med ham heller, for det spiller egentlig ingen rolle hva han synes om at jeg reagerer på det. Jeg hadde ikke nødvendigvis blitt sint, men jeg hadde tatt det som et tegn på manglende interesse (og respekt) og faset ham ut. Jo lenger du haler ut disse dødfødte relasjonene, jo verre gjør du det for deg selv. Du legger jo opp til nye skuffelser, og til slutt drar du konklusjonen om at "menn skuffer hele tiden". I realiteten har du valgt, og så fortsatt med menn som andre kvinner hadde forkastet for lenge siden. Jeg har ikke den mentaliteten som du beskriver. Jeg dater så og si aldri, fordi jeg sjelden møter noen jeg føler jeg passer sammen med. Jeg har ikke datet noen på over 1 år. Men nå har jeg altså fått følelser, og du har rett i at jeg skulle ha avsluttet dette mye før. My bad. Jeg har lært. Anonymkode: 3d3fe...5c3 2
Marie90 Skrevet 29. mai 2017 #5 Skrevet 29. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke den mentaliteten som du beskriver. Jeg dater så og si aldri, fordi jeg sjelden møter noen jeg føler jeg passer sammen med. Jeg har ikke datet noen på over 1 år. Men nå har jeg altså fått følelser, og du har rett i at jeg skulle ha avsluttet dette mye før. My bad. Jeg har lært. Anonymkode: 3d3fe...5c3 Med "treffer" mente jeg ikke bokstavelig talt menn du møter, men menn du bestemmer deg for å date. Altså som i "endelig en jeg liker - dette må være den rette, samme hva". 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #6 Skrevet 29. mai 2017 30 minutter siden, Marie90 skrev: Du må lære deg å kutte av tidligere. Det virker som om du har en litt desperat mentalitet om at hver fyr du treffer som er kjekk er en sjelden fisk i havet. Det er han ikke. At en fyr satt og chattet med andre jenter mens vi var sammen hadde jeg ikke tolerert. Jeg hadde ikke giddet å diskutere det med ham heller, for det spiller egentlig ingen rolle hva han synes om at jeg reagerer på det. Jeg hadde ikke nødvendigvis blitt sint, men jeg hadde tatt det som et tegn på manglende interesse (og respekt) og faset ham ut. Jo lenger du haler ut disse dødfødte relasjonene, jo verre gjør du det for deg selv. Du legger jo opp til nye skuffelser, og til slutt drar du konklusjonen om at "menn skuffer hele tiden". I realiteten har du valgt, og så fortsatt med menn som andre kvinner hadde forkastet for lenge siden. Kanskje dere dater veldig unge menn som er på snap osv. hele tiden.... Anonymkode: 6ec63...2f2
AnonymSjiraff Skrevet 29. mai 2017 #7 Skrevet 29. mai 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå har jeg altså fått følelser, og du har rett i at jeg skulle ha avsluttet dette mye før. My bad. Jeg har lært. Anonymkode: 3d3fe...5c3 Så da regner jeg med at du gir han sparken?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #8 Skrevet 29. mai 2017 Hvis du ikke liker å bli såret, så avslutter du. Hvis du syns det er verdt å bli såret, så fortsetter du. Noen tenker at forhold der man blir såret gang på gang er et forhold verdt å satse på fordi en opplever så "store", både negative og positive, følelser at dette må være the one. Kan vel kalles et bipolart forhold. Det bør i alle fall ikke være tvil for deg om at dette er en type som gjør akkurat som han vil, uavhengig av om det sårer deg. Anonymkode: ce3ff...8a0 2
Nuddelkopp Skrevet 29. mai 2017 #9 Skrevet 29. mai 2017 Avslutt det. Hadde han sett for seg dere to sammen i fremtiden og respektert deg hadde han ikke lagt inn aksjer hos andre jenter og satt de foran deg ved å bli sur på deg når du merker det. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #10 Skrevet 29. mai 2017 2 timer siden, Marie90 skrev: Du må lære deg å kutte av tidligere. Det virker som om du har en litt desperat mentalitet om at hver fyr du treffer som er kjekk er en sjelden fisk i havet. Det er han ikke. At en fyr satt og chattet med andre jenter mens vi var sammen hadde jeg ikke tolerert. Jeg hadde ikke giddet å diskutere det med ham heller, for det spiller egentlig ingen rolle hva han synes om at jeg reagerer på det. Jeg hadde ikke nødvendigvis blitt sint, men jeg hadde tatt det som et tegn på manglende interesse (og respekt) og faset ham ut. Jo lenger du haler ut disse dødfødte relasjonene, jo verre gjør du det for deg selv. Du legger jo opp til nye skuffelser, og til slutt drar du konklusjonen om at "menn skuffer hele tiden". I realiteten har du valgt, og så fortsatt med menn som andre kvinner hadde forkastet for lenge siden. Jeg tror det enkelte syntes er vanskelig er det faktum at man _bare_ tiltrekker seg slike menn. Da er det ikke det å kutte av som er vanskeligst, men det faktum at man alltid ender opp i en datingrelasjon hvor man enten selv må kutte av eller hvor han kutter av så fort noe bedre dukker opp. Og da blir man lei seg, når dette skjer hver gang man prøver seg på dating og over flere år. Jeg har selv opplevd dette og det er først nå etter 6 år med skuffelser, at jeg har møtt en mann som faktisk viser meg respekt og er ærlig med sine intensjoner med meg. Jeg tror det er veldig enkelt å sitte på en høy hest å snakke ned til damer som ikke har hatt like mye flaks i kjærligheten som en selv, men prøv å husk at alle må gå forskjellige veier i livet og erfare ulike ting/ulike mennesker. Du fremstår ofte veldig påståelig, uten at du egentlig kjenner til hele historien ;-) Anonymkode: cabf2...725 3
AnonymSjiraff Skrevet 29. mai 2017 #11 Skrevet 29. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er veldig enkelt å sitte på en høy hest å snakke ned til damer som ikke har hatt like mye flaks i kjærligheten som en selv, men prøv å husk at alle må gå forskjellige veier i livet og erfare ulike ting/ulike mennesker. Du fremstår ofte veldig påståelig, uten at du egentlig kjenner til hele historien ;-) Anonymkode: cabf2...725 Tror ikke det handler om å sitte på sin høye hest. Jeg forstår jo at enkelte har mer flask enn andre, men det endrer jo ikke at man får det kjipt om man blir værende med en som hverken er interessert eller behandler deg med respekt. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #12 Skrevet 29. mai 2017 Dere har helt rett i at jeg må avslutte det. Jeg sa faktisk klart og tydelig ifra til han at jeg ikke vil tålerere at han snakker med andre damer når vi var sammen. Vi dater jo på avstand, og har han tid til å prate med andre, så hvorfor faen gidde å være med meg da? Men whatever.. Hvordan slå opp/bryte? Synes det er så vanskelig.. men jeg kan jo ikke bli såra igjen igjen. Det blir jo bare selvpining.. Anonymkode: 3d3fe...5c3
Gjest GoldenLioness Skrevet 30. mai 2017 #13 Skrevet 30. mai 2017 Få deg ryggrad og gi deg selv mer selvrespekt enn dette! Om en mann ikke behandler deg som en dronning så er han ikke verdt det. Ferdig! (Dette gjelder like mye kvinner. Om de liker en mann og ser for seg noe seriøst så behandler de han bra og får han til å føle eg flott, attraktiv og unik). En som får deg til å føle deg dritt og usikker er ikke noe å samle på. Hvorfor er det så mange som lar seg tråkke på? Rett deg opp, hev hodet og be han ryke og reise. Sett krav til dem du møter og vis dem at du ikke lar deg pille på nesen. Mennesker som er selvsikker og trygg på seg selv er så mye mer aktuelt kjæresteemne enn en som sitter der og lar seg bli behandlet som dritt. Vær Dronningen du er og og forvent å bli behandlet som en Dronning. Den mannen er verdt å bruke tid på.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #14 Skrevet 30. mai 2017 5 timer siden, GoldenLioness skrev: Få deg ryggrad og gi deg selv mer selvrespekt enn dette! Om en mann ikke behandler deg som en dronning så er han ikke verdt det. Ferdig! (Dette gjelder like mye kvinner. Om de liker en mann og ser for seg noe seriøst så behandler de han bra og får han til å føle eg flott, attraktiv og unik). En som får deg til å føle deg dritt og usikker er ikke noe å samle på. Hvorfor er det så mange som lar seg tråkke på? Rett deg opp, hev hodet og be han ryke og reise. Sett krav til dem du møter og vis dem at du ikke lar deg pille på nesen. Mennesker som er selvsikker og trygg på seg selv er så mye mer aktuelt kjæresteemne enn en som sitter der og lar seg bli behandlet som dritt. Vær Dronningen du er og og forvent å bli behandlet som en Dronning. Den mannen er verdt å bruke tid på. Du sier alt helt rett.. Jeg er også veldig enig med deg. Gjensidig respekt er det viktigste. Æsj.. Er bare følelsene mine som står iveien for å slå opp. Det er helt jævlig. Men psyken min orker ikke å dette mer. Dumme følelser. Har du noe tips som gjør det lettere å komme seg videre? Anonymkode: 3d3fe...5c3
Gjest GoldenLioness Skrevet 30. mai 2017 #15 Skrevet 30. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du sier alt helt rett.. Jeg er også veldig enig med deg. Gjensidig respekt er det viktigste. Æsj.. Er bare følelsene mine som står iveien for å slå opp. Det er helt jævlig. Men psyken min orker ikke å dette mer. Dumme følelser. Har du noe tips som gjør det lettere å komme seg videre? Anonymkode: 3d3fe...5c3 Se deg selv i speilet. Si til deg selv at du er vakker, flott og du er hovedpersonen i ditt eget liv. Du fortjener det beste livet har å tilby. Send han en SMS og si ha et fint liv, slett nummeret hans og alt av kontakt med han på sosiale medier. Ta deg et glass vin, sett på litt sinna musikk og så litt oppmuntrende og "fighter" musikk og så se deg igjen i speilet og gi deg selv en klapp på skulderen. Du er fri fra drittsekken. Hver morgen og hver kveld så skal du fortsette å se deg selv i speilet og fortelle deg selv at du kun er verdt det beste. Behandler ikke en mann deg som du fortjener er han ikke verdt tiden din. Gjør dette hver dag inntil du tror på det. For du er verdt det! Faen heller! Du har bare et liv!!! Ikke kast det bort på vampyrer som suger ut livskraft, lys og positive ting i livet ditt!
Gjest Marsvinet Skrevet 30. mai 2017 #16 Skrevet 30. mai 2017 (endret) Mange gode råd i denne tråden. Mitt råd: bli litt mer slutty. Du sier at du ikke har datet på et år. Vel, get in there! Du må kysse noen frosker og ha mer enn ett jern i ilden i den tidlige dating-fasen. Da slipper du å føle deg knyttet til en fyr som bare behandler deg som dritt. Endret 30. mai 2017 av Marsvinet
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #17 Skrevet 30. mai 2017 Det her var skummelt likt slik jeg har det akkurat nå. Vi har datet noen måneder (men ser hverandre sjeldent pga. stor avstand). Han har skjult mobilen imens jeg ligger i senga ved siden av, og driver og snakker med en annen jente. Dette vet jeg fordi jeg er flink til å stalke, hehe. Han er veldig kjekk, men virker utrolig ordentlig og snill. Syns ikke han er det lenger, han er som alle andre kjekke menn flest. Jeg har bestemt meg for å la han gå, jeg gidder ikke bruke mer tid på han. Jeg har begynt å få smått følelser, men må bare glemme han. Jeg fortjener en som setter mer pris på meg, og som ikke har noe behov for å jakte etter andre jenter når han "har" meg". Det gjør du også Anonymkode: b8530...b0b 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #18 Skrevet 30. mai 2017 Og enda en her i samme situasjon, blir så fortvilet av å lese andre som gjennomgår det samme. Klarer ikke dumpe, men blir såret igjen og igjen. Ønsker dere alt godt, håper det løser seg for dere! Er så slitsomt å ha det slik. Anonymkode: cde22...01b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå