Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #101 Skrevet 13. januar 2005 ordet vaskekerring blir ofte brukt i en nedlatende tone. Foreldra har sagt i frustrasjon til sine barn: du ender som vaskekjerring om du ikke skjerper deg på skolen... Nå har bedrifter innsett at de trenger noen med kunnskap for miljø,tekstiler osv....pr.i dag krever de fleste fagbrev av disse. Det er slutt på vaskekjerringer med skaut og bøtte. Nå ar de fått titler de også. De tar vare på enorme verdier. tjener dårlig? tja, spørs hva en sammenligner med. de skulle hatt bedre betalt. tungt fysisk arb. de tjener over andre yrkesgrupper. Desverre, henger det igjen noe negativt over denne gruppen. Spesielt med yngre folk... Så spørs det hvor du jobber hen! Om man jobber i Nordsjøen med renhold, så blir de opphøyd til noe helt annet. har det noe med inntekten å gjøre+ takke meg til å være 2vaskekjerring" i Nordsøen.
Anglofil Skrevet 13. januar 2005 #102 Skrevet 13. januar 2005 ordet vaskekerring blir ofte brukt i en nedlatende tone. Foreldra har sagt i frustrasjon til sine barn: du ender som vaskekjerring om du ikke skjerper deg på skolen... Nå har bedrifter innsett at de trenger noen med kunnskap for miljø,tekstiler osv....pr.i dag krever de fleste fagbrev av disse. Det er slutt på vaskekjerringer med skaut og bøtte. Nå ar de fått titler de også. De tar vare på enorme verdier. tjener dårlig? tja, spørs hva en sammenligner med. de skulle hatt bedre betalt. tungt fysisk arb. de tjener over andre yrkesgrupper. Desverre, henger det igjen noe negativt over denne gruppen. Spesielt med yngre folk... Så spørs det hvor du jobber hen! Om man jobber i Nordsjøen med renhold, så blir de opphøyd til noe helt annet. har det noe med inntekten å gjøre+ takke meg til å være 2vaskekjerring" i Nordsøen. Er ikke helt sikker på hvor du vil hen med dette innlegget, hvis du er samme gjest som ovenfor her. Hvorfor i såfall mynte innlegget på meg? Hva har jeg som person med dette å gjøre? Mvh Yvonne
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #103 Skrevet 13. januar 2005 Jeg ser ned på de som ikke gidder å få seg en jobb (eller utdannelse hvis de klager på at de ikke får jobb uten utdannelse). Men jeg ser ikke ned på de som arbeider Uansett yrke! Selv har jeg universitetsutdannelse. På universitetet er vaskedama like viktig som professoren
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2005 #104 Skrevet 14. januar 2005 Nei, det er ikke det jeg sier, les da menneske! At fra individualistisk standpunkt kan en ting være viktigere for deg, enn for meg, men det behøver ikke å gjelde samfunnet... Det er det jeg har sagt hele tiden.. Mvh Yvonne Du er ikke veldig god til å formulere deg. Mener du: 1 at alle yrker er like viktige fra et samfunnsmessig perspektiv eller 2 Noen yrker er viktigere enn andre fra et samfunnsmessig perspektiv Hvis du mener nr. 2, hvorfor krangle med andre som mener nr. 2? Jeg er ikke "vaskekjerriggjest"
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2005 #105 Skrevet 14. januar 2005 Jeg ser ned på omtrent alle i helseseltoren fordi de jobber med kropper.
Anglofil Skrevet 14. januar 2005 #106 Skrevet 14. januar 2005 Du er ikke veldig god til å formulere deg. Mener du: 1 at alle yrker er like viktige fra et samfunnsmessig perspektiv eller 2 Noen yrker er viktigere enn andre fra et samfunnsmessig perspektiv Hvis du mener nr. 2, hvorfor krangle med andre som mener nr. 2? Jeg er ikke "vaskekjerriggjest" Dette har jeg formulert klart. Heller du som ikke vil forstå da i såfall. Men i såfall, da sier jeg det igjen; 1 At alle yrker er like viktige fra et samfunnsmessig perspektiv. Mvh Yvonne
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2005 #107 Skrevet 14. januar 2005 Jeg ser ned på badevakter, Securitas-vakter, inkasso-kundebehandlere og kioskdamer.
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2005 #108 Skrevet 15. januar 2005 Dette har jeg formulert klart. Heller du som ikke vil forstå da i såfall. Men i såfall, da sier jeg det igjen; 1 At alle yrker er like viktige fra et samfunnsmessig perspektiv. Mvh Yvonne Yvonne mener at en programleder i mezz-tv gjør en like viktig jobb som en lege... Unnskyld meg:
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2005 #109 Skrevet 15. januar 2005 Dette har jeg formulert klart. Heller du som ikke vil forstå da i såfall. Men i såfall, da sier jeg det igjen; 1 At alle yrker er like viktige fra et samfunnsmessig perspektiv. Mvh Yvonne Hva mener du med "et samfunnsmessig perspektiv" da? Samfunnet er jo veldig omfattende, stort og mangfoldig, ja: men konkret hvor i dette samfunnet er det du henter målt grad av "viktighet" til standpunktet?
nyibyen Skrevet 16. januar 2005 #110 Skrevet 16. januar 2005 Unødvendige yrker som plager vettet av folk ser jeg ned på. Da tenker jeg på telefonselgere, dørselgere og folk som stopper deg på gata med mobilabonnement etc som de vil selge. Folk som invaderer i privatlivet. Hvis jeg vil ha et mobilabonnement tar jeg kontakt med bedriftene sjøl!!! Men jeg ser ikke ned på folka som jobber der såfremt de er ydmyke. De som stasjer seg opp med dress og en alvorlig mine og tror de er viktige businessfolk som redder nasjonen, de må jeg bare le av. Og det betyr nok at jeg ikke har så mye respekt for dem nei.
Gjest Catwoman Skrevet 16. januar 2005 #111 Skrevet 16. januar 2005 Yvonne mener at en programleder i mezz-tv gjør en like viktig jobb som en lege... Unnskyld meg: det er vel lov å være uenig med deg vel gjest? Jeg ser ikke ned på noen yrker, og alle yrker er viktige for den det gjelder, dvs. for meg er ikke en mess-tv programleder viktig, men for de som har denne jobben er den helt sikkert viktig. Fra et samfunnsmessig perspektiv mener jeg at ikke alle yrker er like viktige
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2005 #112 Skrevet 16. januar 2005 Unødvendige yrker som plager vettet av folk ser jeg ned på. Da tenker jeg på telefonselgere, dørselgere og folk som stopper deg på gata med mobilabonnement etc som de vil selge. Folk som invaderer i privatlivet. Hvis jeg vil ha et mobilabonnement tar jeg kontakt med bedriftene sjøl!!! Men jeg ser ikke ned på folka som jobber der såfremt de er ydmyke. De som stasjer seg opp med dress og en alvorlig mine og tror de er viktige businessfolk som redder nasjonen, de må jeg bare le av. Og det betyr nok at jeg ikke har så mye respekt for dem nei. Helt enig. BI/NMH folk som tror de redder verden og seg selv i business-suits...patetisk. De ender opp med samem årslønn som andre men de må slite og skrike mye mer...men de ønsker det jo selv så da... The Apprentice-folkenes masing og korttenkte stil er noe jeg ser ned på. Det blir for dumt. Enkelte private firmaer i Oslo kjører samme linje: de skryter på seg mye og bruker store ord "verdier, visjoner, millionær, marketing, Face2face direkte markedsføring (= rent salg) osv... Det holder absolutt ikke mål i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå