Gå til innhold

Hvordan ser en at katten har vondt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på dette da jeg uheldigvis fikk kastet katten inn i ei dør. Katten hogg tak i beinet mitt og det var så vondt at jeg automatisk sparket henne bort.  Har selvfølgelig sjekket at hun ikke går rart , har sår eller mjauer når en tar på henne. Noe annet jeg kan gjøre? 

Anonymkode: ea7eb...4be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun går vanlig og ikke viser tegn på smerter når du tar på henne vil jeg tro det går greit.

AnonymBruker
Skrevet

Katter flest er veldig vanskelige på det der. De fleste gjemmer at de har vondt og er dårlig. Men å se ett forandret oppførsel, ta på og klemme litt forsiktig her og der gir en god indikasjon :) Klem litt ekstra langst ryggen, men ikke for hardt :) 

Anonymkode: 46c1b...67c

Gjest Springfjær
Skrevet

Katter tåler veldig mye, så hvis hun ikke halter eller viser at det er vondt når du tar på hele henne så gikk det nok så fint så :) 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar da går det nok sikkert bra med henne. 

Skrevet

Katten hogg tak i benet ditt. Altså.... er det din katt eller? Normale katter gjør ikke sånt. 
DET i seg selv, å angripe mennesker, er et tegn på smerte. Jeg ville heller bekymret meg for det enn at du kastet katten inn i en dør

Skrevet
14 minutter siden, Simbyxor skrev:

Katten hogg tak i benet ditt. Altså.... er det din katt eller? Normale katter gjør ikke sånt. 
DET i seg selv, å angripe mennesker, er et tegn på smerte. Jeg ville heller bekymret meg for det enn at du kastet katten inn i en dør

Ikke hvis katten var i lekehumør og vanligvis jakter på både føtter og bein.
Forskjellen kan være at denne gangen hadde TS kanskje ikke buksebein som katten kunne henge i.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Minya skrev:

Ikke hvis katten var i lekehumør og vanligvis jakter på både føtter og bein.
Forskjellen kan være at denne gangen hadde TS kanskje ikke buksebein som katten kunne henge i.

Lekehumør.. det er ikke akseptabelt lekehumør. Jeg har hatt mange katter, og samtlige sluttet med sånn dritt lenge før de ble halvvoksne. 

AnonymBruker
Skrevet

Du merker det på allmenntilstanden, og se etter om den halter eller er mindre aktiv enn vanlig. Spiser og drikker katten normalt?

Da katten vår var riktig skadet, så lå hun bare helt i ro. Og etter operasjonen, så gjemte hun seg bort under sengen. De gjemmer seg gjerne bort når de er riktig skadet, et instinkt som skal beskytte mot angrep fra andre dyr.

Anonymkode: 37601...93a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Simbyxor skrev:

Lekehumør.. det er ikke akseptabelt lekehumør. Jeg har hatt mange katter, og samtlige sluttet med sånn dritt lenge før de ble halvvoksne. 

Pusen vår er 8 mnd. Og er fremdeles leken. Har slitt litt med at hun biter. Hun har roet seg mye. 

Denne gangen hadde jeg kjole utog pus dreiv å jakta på beinet mitt. Og hogg skikkelig tak i det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...