Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter vgs tok jeg to friår. Fhs i en by, flyttet så til en annen hvor jeg jobbet et år. Så flyttet jeg til en ny by og tok en bachelor. Så flyttet igjen til en ny by og tok videreutdanning. Så flyttet jeg igjen, hvor jeg er nå, og har jobbet de siste par årene.

Planen er å slutte om et år og ta litt mer utdanning da det vil gjøre det lettere for meg å få jobb videre. Da igjen til en ny by hvor jeg ikke har bodd før. Så vil jeg søke jobber i det området og forhåpentligvis slå meg ned for godt. Dette er en by hvor jeg ikke har noe særlig annet tilknytning til enn at jeg har venner og familie der, og kjæresten har fått jobb der.

Har bare tenkt litt på at jeg kanskje virker litt vinglete på CV-en? Kan det være negativt at jeg har bodd så mye rundt om kring?

Greia er vel at jeg bare fikk litt sansen for det. Jeg var ung og visste at jeg kunne, og utnyttet tiden til å oppleve mer av Norge mens jeg studerte. Pluss litt diverse andre små grunner. 

Jeg er utdannet lærer, og har jo vært på noen intervjuer. De spør jo alltid hvorfor jeg søker der jeg gjør, og jeg føler at de liksom helst vil ha noen lokale som er godt kjent i området.. Her jeg fikk jobb nå er litt "utafor" allfarvei og sliter med søkere hvert år, så det var ikke vanskelig å få jobb. Men ikke noe sted jeg vil bli. Er her bare for å samle erfaring.

Men nå føler jeg at det holder, kjenner jeg begynner å bli lei flytting. Håper bare ikke jeg har ødelagt for meg selv ved å virke rastløs og ubesluttsom på cv-en. 

Anonymkode: 3dfaa...c4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten har generell studiekompetanse, men jobber nå I anleggsbransjen og tjener 700 000 I året. Privat bedrift.

Anonymkode: 2e37d...bc9

Skrevet (endret)

Mye av grunnene til at du har flyttet er for utdanningen. Hvorfor skal det være vinglete at du har tatt utdanning ulike steder? Hadde det vært at du hadde ny jobb hvert år i ulik by hadde jeg kanskje spurt deg.

Har flyttet rundt minst like mye som deg for utdanning, og ikke tenkt et sekund på at det ser rart ut. 

Endret av Moonwalker
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også flyttet mye, ikke pga utdanning, men fordi jeg faktisk er rastløs... 
Aldri fått noen kommentarer på det fra arbeidsgivere iallefall. 

Anonymkode: 8644c...84f

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Moonwalker skrev:

Mye av grunnene til at du har flyttet er for utdanningen. Hvorfor skal det være vinglete at du har tatt utdanning ulike steder? Hadde det vært at du hadde ny jobb hvert år i ulik by hadde jeg kanskje spurt deg.

Har jeg flyttet rundt minst like mye som deg for utdanning, og har ikke tenkt et sekund på at det ser rart ut. 

Sant, det hadde vel vært verre om jeg hadde bytta lærerjobb hvert år. :) takk for svar.

ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sant, det hadde vel vært verre om jeg hadde bytta lærerjobb hvert år. :) takk for svar.

ts

Du har også fullført utdanningen på hvert sted ut fra det jeg leser, og det er jo bare positivt!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flyttet mye, fordi jeg ville. Men så hadde jeg ikke lyst lenger, og det har ikke vært noen spørsmål om dette fra arb.givere annet enn evt positive tilbakemeldinger på at det er sporty å flytte pga jobb/studier. 

Anonymkode: 94be1...2cb

Gjest Springfjær
Skrevet

Når det er på grunn av skole så er det jo ikke vinglete mener jeg. Å som du sier, du fikk muligheten til å se mange deler av Norge mens du var ung og hadde ork til å flytte rundt på deg :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...