AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #1 Skrevet 29. mai 2017 Hvordan takler dere forholdet til barnefaren og familien hans? Jeg er da ganske ung, 20 år å skal til å ha min første nå i september med en mann som jeg ikke takler tryne til å familien hans er så spesiell å hele historien er så lang at vi ville kommet til 2018 før jeg hadde vært ferdig å fortelle historien bak der... Jeg spør da ikke for å bli slaktet på bålet men rett å slett fordi jeg er ung å uerfaren å aner ikke hva som vil være akseptabelt å ikke vil få konsekvenser.. så vær så snill ikke skriv noe negativt. Jeg var da med eksen i 2,5 år.... på den tiden møtte jeg aldri foreldrene hans fordi dem har ett forferdelig dårlig forhold, han ble heller ikke gratulert når vi fant ut at vi var gravid. Den familien der har senere truet med å politianmelde meg å truet med å skulle ¨slå meg i kjeften¨ pågrunn av at jeg fikk en kraftig litt offentlig reaksjon når jeg fant ut at han hadde vært med prostituerte imens jeg var gravid... alt skal vær veldig perfekt å ingenting skal ha ¨feil¨ i den familien der. Så spørsmålet er da, hadde jeg vært stemplet på som en hurpe om jeg nekter familien hans å komme i dåp/ha noe med datteren min å gjøre når den tid kommer?. Hvordan bør jeg forholde meg til eksen i tiden frem over mot fødselen?. Vi har for tiden ingen kontakt å vil ikke ha det frem til fødselen, han bor i ett annet fylke.. Jeg føler at han bruker det faktumet at jeg er gravid for å få meg tilbake til han.. nå som jeg har fått litt avstand fra han kan jeg se at jeg nesten var deprimert i det forholdet pågrunn av måten han behandlet meg på. Vil det få noen konsekvenser for meg senere om jeg forsetter å totalt sperrer han ute på denne måten?. Han kaller meg ustabil osv... men jeg klarer ikke å nermest bli mishandlet psykisk noe lengre fra han. Å det største spørsmålet i det hele er hva bør jeg gjøre for å komme best ut av dette? Jeg er rådløs om dagene. Må jeg involvere barnefaren i graviditeten/ første tiden etterpå? Kan jeg velge å holde familien hans unna datteren min?. Hva vil jeg evt få av konsekvenser om jeg velger å stå opp for meg selv å ikke bare stå der å smile å bli spyttet på i ansiktet imens jeg står der med åpne armer? Til dere som vil skrive at jeg burde gått på p-piller å tatt abort.... jeg var 4 måneder på vei å trudde dette var mannen jeg skulle være med resten av livet. Dette ble ett langt innlegg... om du leste hele takk for at du tok deg tid Anonymkode: d776b...2e1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #2 Skrevet 29. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil det få noen konsekvenser for meg senere om jeg forsetter å totalt sperrer han ute på denne måten?.. Å det største spørsmålet i det hele er hva bør jeg gjøre for å komme best ut av dette? Anonymkode: d776b...2e1 For å ha ditt på det rene så ville jeg kontaktet Familievernkontoret. I tiden nå frem til fødsel skal du kun tenke på deg selv og baby. Det viktigste er at dere har det bra. Barnefar kan ikke kreve å være rundt deg eller med på fødsel, men når barnet er født har han krav på samvær, men som sagt kontakt Familievernkontoret og la de hjelpe deg. Da vil du også ha dokumentert at du alltid har vært interessert i å få en løsning. Lykke til! Anonymkode: 12e7e...8a4 2
Gjest undulater Skrevet 29. mai 2017 #3 Skrevet 29. mai 2017 Snakk med legen din, han vil henvise deg videre til riktig instans så du kan få hjelp. Du kan eventuelt ringe krisetelefon, eller lignende. At foreldrene hans er kjip mot deg betyr ikke nødvendigvis at de er det mot barnebarnet sitt, dette er tross alt ikke bare din unge. Så sant det ikke foreligger noen klar grunn, kan ikke du holdet barnet bort efra far og hans familie. Dersom det foreligger en klar grunn, vil du få bistand. Håper alt ordner seg
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #4 Skrevet 29. mai 2017 Du bør ringe ditt lokale Barnevernskontor og be de om støtte og hjelp, så ordner det seg! Lykke til! Anonymkode: 1bbc2...7e8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #5 Skrevet 29. mai 2017 Hvis du skal sperre han vekke fra hele livet ditt og barnet ditt sitt så burde du i det minste ikke kreve bidrag. Anonymkode: 2ae06...ba1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå