Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Var så dum og ikke leste at etter tre dager så oppgraderes abonnentet til fullt medlemskap... Jaja lesson learned. Men problemet er at jeg får ikke meldt meg ut eller avsluttet automatisk betaling. Får opp melding på slutten "for å fullføre kanselleringen av den automatiske betalingen, vennligst ring operatøren vår på (Storbritannia telefonnummer)" og ha bruker ID klart.

Hva skal jeg gjøre? 

 

Anonymkode: b6596...644

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har blitt lurt. Ring de å kryss fingra.

Anonymkode: 4093f...d13

  • Liker 1
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har blitt lurt. Ring de å kryss fingra.

Anonymkode: 4093f...d13

Skal det. Bare ikke nå? Sent. Men hvis dette ikke går. Kan jeg bare sperre konto da og ikke tenke på noe at den forrige kontoen ikke får noe på seg som faller tilbake på meg på et vis?  Virker som en grei nettside som også er oversatt til norsk. Alt de har er kortnummer, fødselsdato (ikke personnummer) og utløpsdato for kortet osv da men. Hilsen TS (var ikke meningen å være anonym)

Endret av nopressure
Skrevet

Ta kontakt med banken.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel via kortet ditt, så du kan be om å få det sperret. 

Anonymkode: 1a8cd...732

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Ta kontakt med banken.

Banken kan gjøre nada og niks med abonnementer som kunder tegner i hytt og pine med kortet sitt. Med unntak av å sperre selve kortet selvfølgelig. 

Anonymkode: 1a8cd...732

  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Banken kan gjøre nada og niks med abonnementer som kunder tegner i hytt og pine med kortet sitt. Med unntak av å sperre selve kortet selvfølgelig. 

Anonymkode: 1a8cd...732

Da er det bare å få det sperret og få nytt kort så er det greit? (Er mitt visa kort)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Banken kan gjøre nada og niks med abonnementer som kunder tegner i hytt og pine med kortet sitt. Med unntak av å sperre selve kortet selvfølgelig. 

Anonymkode: 1a8cd...732

Noen stjal kortet mitt en gang, eller jeg mistet det, aner virkelig ikke hva som skjedde.

Før jeg oppdaga at kortet var vekk så la jeg merke til et trekk i nettbank på no pillegreier, når jeg prata med banken så sperret de kortet og sendte meg nytt. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, nopressure skrev:

Da er det bare å få det sperret og få nytt kort så er det greit? (Er mitt visa kort)

Ja, for så vidt, men du har jo likevel en avtale med dette selskapet. De kan ikke trekke fra et sperret kort, og spørs om de kan tvangsinndrive noe krav fra Storbritannia, men jeg ville nok ordnet dette med selskapet for å være en redelig person. 

Anonymkode: 1a8cd...732

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha sperret kortet asap. Så prøv å få ryddet opp med dem. 
De kan ikke trekke fra et sperret kort. Bestill nytt kort så fort som overhode mulig. Noen nettbanker har chat som er åpen 24/7, bruk den for å bestille nytt, det gjorde jeg. Så slapp jeg å vente i telefonen i en evighet. 
Spør en venn eller noen i familien om du kan få ta ut kontanter. Overfør penger via nettbanken til dem og ta ut. Ikke vent til butikkene åpner i morgen. 

Anonymkode: 46089...5ad

  • Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha sperret kortet asap. Så prøv å få ryddet opp med dem. 
De kan ikke trekke fra et sperret kort. Bestill nytt kort så fort som overhode mulig. Noen nettbanker har chat som er åpen 24/7, bruk den for å bestille nytt, det gjorde jeg. Så slapp jeg å vente i telefonen i en evighet. 
Spør en venn eller noen i familien om du kan få ta ut kontanter. Overfør penger via nettbanken til dem og ta ut. Ikke vent til butikkene åpner i morgen. 

Anonymkode: 46089...5ad

Leste policy og regler osv og der stod det at man kunne si opp via tlf eller e post så jeg sendte e post og jeg har fått bekreftelse på at abonnement og profil er slettet. Sperret kortet i går. Er det nødvendig nå tror dere? 

Skrevet
17 timer siden, nopressure skrev:

Skal det. Bare ikke nå? Sent. Men hvis dette ikke går. Kan jeg bare sperre konto da og ikke tenke på noe at den forrige kontoen ikke får noe på seg som faller tilbake på meg på et vis?  Virker som en grei nettside som også er oversatt til norsk. Alt de har er kortnummer, fødselsdato (ikke personnummer) og utløpsdato for kortet osv da men. Hilsen TS (var ikke meningen å være anonym)

Du trenger selvfølgelig ikke å sperre kontoen. Du sperrer kortet. Ring banken og sperr det i kveld. Alle banker har sperretjeneste døgnet rundt for kort.

Sperrer du kortet, får du et nytt med en ny nummerserie på, og da kan ikke svindlerne trekke deg mer.

Skrevet
5 timer siden, Million skrev:

Du trenger selvfølgelig ikke å sperre kontoen. Du sperrer kortet. Ring banken og sperr det i kveld. Alle banker har sperretjeneste døgnet rundt for kort.

Sperrer du kortet, får du et nytt med en ny nummerserie på, og da kan ikke svindlerne trekke deg mer.

Jeg har sperret kortet! Har Sparebank1 og gjorde det veldig enkelt via appen. Nå står det at det er sperret og under står det bestill nytt. Men det som slår meg er at det er bilde av samme kort som jeg har nå med samme kortnummer... Så har ikke tørt å bestille nytt. Men det sier seg selv at man aldri får to identiske kort? Har ringt når jeg har mistet/ødelagt kort en gang tidligere. 

 

 

Skrevet

Det er bare å bestille nytt kort. Du får en ny nummerserie, selvfølgelig, ellers hadde det jo ikke vært rare vitsen å sperre kort som er stjålet osv. :-)

Skrevet
13 timer siden, Million skrev:

Det er bare å bestille nytt kort. Du får en ny nummerserie, selvfølgelig, ellers hadde det jo ikke vært rare vitsen å sperre kort som er stjålet osv. :-)

Ja. Nytt kort er bestilt. Stod i bekreftelsen at pin er samme som forrige og kortet får nytt kortnr osv. Er glad jeg kom ut forhåndsviss raskt. Selvom jeg ble 500kr blakkere. Leksa lært! 

AnonymBruker
Skrevet

Sperr kort og komto. Deretter ber du banken om hjelp. 

Sperrer du bare kontoen så kan de likefullt bruke trekk fra kortet fikk jeg beskjed om. 

Anonymkode: 84f48...627

  • Liker 1
Skrevet

Hjalp en kar som var kommet opp i noe lignende for en stund siden - da med tre abonnement på tre sider som tydeligvis hørte til samme selskap. De hadde egne telefonnumre for ulike land på nettsiden, vi prøvde å ringe det norske men kom ikke ut - spørs om det ikke var utenlandsk allikevel siden telefonene på jobb ikke kan ringes ut av landet med.

Men de hadde en chattetjeneste på nettsidene og vi snakket med en med dårlig engelsk som gikk med på å slette abonnementet. Husker ikke hva jeg truet eller overtalte med, men det gikk tydeligvis for jeg har ikke hørt noe mer om det siden :P

Skummelt med slike tjenester for folk som ikke er vokst opp her i landet, og egentlig også for oss som er det.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sperr kort og komto. Deretter ber du banken om hjelp. 

Sperrer du bare kontoen så kan de likefullt bruke trekk fra kortet fikk jeg beskjed om. 

Anonymkode: 84f48...627

Man sperrer selvsagt bare kortet.

Anonymkode: deead...43a

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sperr kort og komto. Deretter ber du banken om hjelp. 

Sperrer du bare kontoen så kan de likefullt bruke trekk fra kortet fikk jeg beskjed om. 

Anonymkode: 84f48...627

Du trenger selvfølgelig ikke sperre kontoen, kun kortet.

Anonymkode: 574df...f09

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...