AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #1 Skrevet 28. mai 2017 Og da tenker jeg ikke på de som bråker litt innimellom eller av og til på dagtid spiller høy musikk. Jeg tenker på disse naboene som holder deg våken halve natten opptil flere ganger. De som enten er arbeidsledige eller jobber sent og samtidig gir blaffen i at andre naboer skal på jobb dagen derpå. Det er noe av det mest irriterende jeg vet om. Man trenger da ikke snu døgnet til naboen fordi man liker å være oppe på natta? Anonymkode: 3da39...174 1
Mari Y Skrevet 28. mai 2017 #3 Skrevet 28. mai 2017 2 minutter siden, MorTeresa skrev: Det er jo bare å klage? Nei, ikke alltid. Og ikke alle naboer hører etter, heller. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #4 Skrevet 28. mai 2017 Og for å ha det sagt, så står man uansett ikke kl 03:00- 04:00 og skriker, så naboen under hører det. Man burde skjønne at dette ikke er tillatt Anonymkode: 3da39...174 1
MorTeresa Skrevet 28. mai 2017 #5 Skrevet 28. mai 2017 1 minutt siden, Mari Y skrev: Nei, ikke alltid. Og ikke alle naboer hører etter, heller. Selvfølgelig kan du klage. Hvis de leier kan du klage til den som leier ut. Eier de i borettslag må de fremdeles overholde regler for støy. Sameie også. 4
MorTeresa Skrevet 28. mai 2017 #6 Skrevet 28. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og for å ha det sagt, så står man uansett ikke kl 03:00- 04:00 og skriker, så naboen under hører det. Man burde skjønne at dette ikke er tillatt Anonymkode: 3da39...174 Da klager du, enkelt og greit.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #7 Skrevet 29. mai 2017 2 timer siden, MorTeresa skrev: Da klager du, enkelt og greit. Det er faktisk ikke så enkelt. Jeg hadde en slik nabo, prøvde å klage, og det gikk overhodet ikke. Ting er faktisk ikke alltid enkelt og greit! Anonymkode: 3da39...174
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #8 Skrevet 29. mai 2017 Jeg er sånn, men så har jeg asperger syndrom da Anonymkode: 60ee2...855
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #9 Skrevet 29. mai 2017 hehe, jeg har snudd døgnrytme pga jobb og jeg kan bråke litt selv om det ikke er så veldig lytt her. Jeg støvsuger ikke osv på natta, men jeg kan finne på å synge i dusjen og lage mat osv. Hadde naboen min sagt ifra på en hyggelig måte hadde jeg bare vært glad naboen hadde sagt ifra. Bedre å si ifra på en hyggelig måte enn å opparbeide seg et hat til naboen Nå bråker jeg nok ikke så mye at folk hører det, men om jeg hadde fått klager så hadde jeg passet ekstra på samboeren min er litt værre. Han kan sitte oppe sent på kvelden og spille pcspill og da kan det komme noen høye gloser Anonymkode: 34a51...83c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #10 Skrevet 29. mai 2017 Selv om noen må døgne pga jobb så er reglene fortsatt slik at det ikke skal være støy mellom kl 23 og 07. Synging, hard tråkking på gulv, osende matlaging med påfølgende støy fra kjøkkenvifte er støy som ikke skal foregå i stilletiden. Må man ha mat, så smører man skiver, må man på do eller dusje så går man stille og gjør alt så stille som mulig. Og ts, skriv mail til styret og klag. Hvis du aldri klager blir det aldri slutt på ufaktene. Her i huset får eiere og leietagere varsler å innrette seg etter. Blir det ikke tatt hensyn til varselet etter gjentatte ganger blir det til slutt utkastelse og tvangssalg av bolig. Du har loven i hånd når du krever slutt på støy om natten. Anonymkode: 74b31...3dd 4
Mari Y Skrevet 30. mai 2017 #11 Skrevet 30. mai 2017 På 29.5.2017 den 4.08, AnonymBruker skrev: hehe, jeg har snudd døgnrytme pga jobb og jeg kan bråke litt selv om det ikke er så veldig lytt her. Jeg støvsuger ikke osv på natta, men jeg kan finne på å synge i dusjen og lage mat osv. Hadde naboen min sagt ifra på en hyggelig måte hadde jeg bare vært glad naboen hadde sagt ifra. Bedre å si ifra på en hyggelig måte enn å opparbeide seg et hat til naboen Nå bråker jeg nok ikke så mye at folk hører det, men om jeg hadde fått klager så hadde jeg passet ekstra på samboeren min er litt værre. Han kan sitte oppe sent på kvelden og spille pcspill og da kan det komme noen høye gloser Anonymkode: 34a51...83c Greit at man bør ha en god tone, men jeg synes man bør tenke litt òg. Vet man f eks at naboen hører en mens en synger på natta, så mener jeg man bør tenke litt selv, også. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå