Gå til innhold

"Godt nyttår?" - ja akkurat!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Sitter her på nyttårskvelden og er SUR. Mens alle venner og bekjente har det arti nå ikveld, så har jeg ikke det. Må få litt utløp her altså... For ti minutter siden tok jeg oppvasken. Den var STOR. Så hengte jeg opp masse klær, og la isammen masse klær. At det var glovarmt på stua gjorde ikke saken bedre mens jeg drev med det. Fattern sitter i en stol og sover (!). Jeg blir så irritert!!!!!!!!!!!! Har ikke nyttårsfølelse i det hele tatt!!!!!! Bruker å ha flott middag med kalkun og greier, men i år er de fleste borte, så da blir det bare et par stykke her hjemme. Selv om jeg ikke er barn lenger, så er jeg yngst,- sier litt! Om 4-5 dager drar jeg tilbake til studieplassen min, og kollektivet. Kvier meg litt til det og, for hun jeg deler bad sammen med går meg et stykke på nervene. Jeg kjente henne fra før, og det var jeg som fikk henne til den skolen vi går på. Men det angrer jeg på. Jeg mener selv jeg har lett for å få venner og lett for å bli kjent med folk, mange sier jeg er utadvent. Hun vennina jeg bor sammen med var på videregående hjemme stille og rolig, sjenert. Nå har hun på en måte "tatt" min rolle. Begynner jeg å få meg venner, så durer hun fram og "tar" de fra meg. Hjemme hadde jeg mange gode gutte-venner, nå er det jeg som har blitt den stille og beskjedne i gutte-selskap. Jeg føler meg rar, og opplever det hele som frustrerende. Tror jeg er litt usikker på nye ting, men alikevel.... Jeg går med utrolig mye frustrasjon inne i meg, og er ikke en sånn person som konfronterer folk hvis det er noe jeg går og tenker på. Dette har jeg ikke nevt til hun det gjelder. Og egentlig så er det jo mitt problem, iogmed at jeg er irritert på henne. Tror ikke akkurat hun tenker over det, men FY flate for en fjortis hun har blitt!! Det eneste som står i hodet på henne er GUTTER, GUTTER og GUTTER. Unnskyld meg, men å løpe etter gutter, ja, bokstavelig talt, er ikke det noe man gjør når man er 12??? Og fnisinga. Skikkelig fnising. Fjortis-fnising!

Nå skriver jeg så tastene fyker, jeg er så utrolig utrolig.. frustrert over livet mitt akkurat nå. Jeg gjør sikkert ting så utrolig mye vanskeligere enn de er, men skulle ønske det kunne hende noe a la et under. Få orden på livet mitt. Slutte å irritere meg over bagateller. Men jeg tror egentlig at det jeg trenger er først å fremst å prøve å godta at hun venninna er som hun er, men hvordan aner jeg ikke. For jeg har som sagt et par ganger før så MYE frustrasjon mot henne, og etter som dagene sammen går blir de større og større, selv om jeg tror at hun ikke merker noe. Før feriene føler jeg at alt ved henne irriterer meg. Skjønner ikke hvordan dette kan bli et bra år. Mye står sikkert på meg selv, men jeg føler meg som et rot innvendig. Jeg føler jeg har mislyktes med så mye. For jeg tror alltid at gresset er så mye grønnere på den andre siden, men på den andre siden så var det bare grønt i innpakningen. Mens inni var det gult. Det har visna. Skulle ønske jeg kunne finne mitt "grønne gress."

Klem .... :cry:

Velger å være anonym, så dere ikke skal tro jeg er helt.. gal.. :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jaja.... godt nytt år til deg da...

Du vet vel at du selv og kun du selv er ansvarlig for DIN lykke?? Gjør noe med livet ditt da, hvis det er så kjipt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nettopp. Man kommer ingen vei med å synes synd på seg selv og å klage. Man må handle og gjøre noe. Dette krever at man gjør seg opp noen tanker og foretar en selvransakelse.

Detet er ikke behagelig akkurat, derfor er det mange som ikek gidder.

Derfor selges det mye piller og derfor er det kø hos psykologene.

For få mennesker klarer å være alene og ene og ansvaret for seg selv. mange takler ikke å være alene en gang.

Men de som også klarer å være sterke alene, de er sterke så det holder.

Skrevet

Er jo ikke enkelt å være midt oppi en sånn situasjon da.

Vanskelig å si hva som er skjedd siden du og henne plutselig har "byttet roller" angående hvordan dere er.

Men for å begynne med det første først, hva var det som holdt deg hjemme hele nyttårskvelden? Det var vel ingen som tvang deg til å holde på med husarbeid i stede for å dra ut å ha det moro?

Og ja foreldre kan være et herk av og til, men så er de nå en gang foreldrene dine også.

Faren din som sover vet jeg ikke om alltid har vært sånn, eller om han begynner å bli gammel. Men jeg har lagt merke til at fedre og eldre menn generelt tar mye mindre del i "husting" enn dagens unge menn gjør

Men det virker egentlig ikke som om verken denne venninna di, eller faren og husarbeidet på nyttårsaften er det egentlige problemet ditt, jeg får litt følelsen av at det ligger dypere enn som så.

At du rett og slett ikke har det bra for tiden av en eller annen grunn, du sier jo selv at du har forandret deg, og ikke til det positive.

Kansje du skal gjøre noe drastisk for å forandre på problemet med venninna di, og rett og slett si at du har lyst å flytte for deg selv. Du kan enten være ærlig og si at du trenger det for din del, eller du bare kan si at du gjerne vil bo billigere eller et eller annet.

Har enda til gode å høre om venner som har flyttet sammen og trives like godt og fremdeles er like gode venner.

Så kan du enten på bo hos noen private i en hybel, eller flytte til et studiekollektiv eller hva det nå heter, av typen med flere mennesker som deler, ikke bare to.

Det tror jeg kan være litt enklere.

Så tror jeg også at forholdet til venninna di vil bedre seg etter dette, dere trenger nok litt tid fra hverandre.

Håper du fikk litt tanker i alle fall, og finner ut av det.

Er så trist når man bare føler at man går i veggen, slik som det høres ut som du gjør nå. Når man egentlig kan ha det kjempebra med noen forandringer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...