Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ca 16000kr i feriepenger i år. Fastlønn på 6000kr i mnd. Jeg har jobbet ekstravakter for ca 8000kr i mai, som blir utbetalt i juni sammen med feriepenger. 

Men hvordan blir dette? Jeg blir jo trekt for ferie (5 uker). 

Kan noen hjelpe meg med hvor mye jeg faktisk får i juni? Første år med fastlønn, pluss ekstravakter osv..

Anonymkode: c585e...a67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får ekstravaktene du har jobbet for, men ikke fastlønna. Hvis ekstravaktene utgjør 8000 kr (er du sikker på at du får for hele mai i juni og ikke bare det du har tjent frem til 12 mai, for det er det vanlige) så får du feriepenger pluss disse 8000

Anonymkode: 85e28...174

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du får ekstravaktene du har jobbet for, men ikke fastlønna. Hvis ekstravaktene utgjør 8000 kr (er du sikker på at du får for hele mai i juni og ikke bare det du har tjent frem til 12 mai, for det er det vanlige) så får du feriepenger pluss disse 8000

Jeg mente 16000 til slutt, altså "pluss disse 16000"

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar😊 Vår lønnsperiode er 29.-28., så det har jeg tatt høyde for. 

Så ca 24000 minus skatt da? 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar😊 Vår lønnsperiode er 29.-28., så det har jeg tatt høyde for. 

Så ca 24000 minus skatt da? 

Ja, det vil jeg tro du får. Man skal ha for ekstravaktene sine, men mange pleier å få ekstravaktene utbetalt måneden etter, altså i ditt tilfelle i juli, men det er ikke sikkert det er sånn hos deg :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare fastlønnen det er vanlig at man ikke får. Altså at man får utbetalt feriepengene istedet for fastlønn i juni. Ekstravakter, overtid osv kommer vel utenom.

Anonymkode: c1d3c...090

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...