Gjest Anonymous Skrevet 31. desember 2004 #1 Del Skrevet 31. desember 2004 Opplever nå ganske stor grad av beslutningsvegring når det kommer til vanskelige valg. Frustrerende!! Og da mener jeg sånne store, kritiske, livsomveltende valg som kaster en ut på en vei man ikke hadde sett for seg på forhånd, men som likevel kanskje kan vise seg å være den beste- om noen forstår? Noen som har tips til hvordan man kan fremskynde en beslutningsprosess? Akkurat nå har jeg glemt alt jeg engang kunne om denslags. :-? Ikke aner jeg hvilke spørsmål jeg skal stille meg selv eller noe. Grunnen er at jeg ganske enkelt ikke er sikker, og ikke vet hva konsekvensene kan bli om jeg velger det ene eller det andre. Vil helst ikke skrive hva det gjelder. Er løsningen å ta tiden til hjelp, og se hva som hender; om ting kanskje står klarere for meg etterhvert?... Vet ikke hva jeg ville med dette, egentlig. Skrive av meg litt frustrasjon, uten å få alle disse bekymrede spørsmålene i retur kanskje. Trøster meg med at bare idioter er skråsikre hele tiden... Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/110971-beslutningsvegring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 1. januar 2005 #2 Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg har ikke noen skolelærdom når det gjelder beslutninger, men prøver meg likevel. Dersom jeg står foran et vanskelig valg og ikke er sikker på noen ting, har jeg et par ting jeg gjør. 1. Jeg setter meg ned og skriver opp valgene jeg har, og prøver å forestille meg eventuelle konsekvenser. Skriver også konsekvensene ned. 2. Finner meg et stille sted der jeg kan sitte og tenke, og så sier jeg følgende til meg selv: Nå har jeg bestemt meg, det blir alternativ a). Så kjenner jeg hvordan det føles. Deretter tenker jeg på noe helt annet, før jeg gjør det samme med de andre alternativene. 3. Snakker om det med noen som kjenner meg. 4. Snakker om det med noen som IKKE kjenner meg. 5. Går etter magefølelsen. Etter å ha gjort alt dette har jeg som regel funnet en løsning. Jeg kjenner ikke deg, så hvis du vil, kan du legge problemstillingen fram på PM. Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/110971-beslutningsvegring/#findComment-1708542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå