Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper noen flinke KG-ere kan komme med litt tips til meg ang hår og farging/striping.

Jeg har brunt hår fra naturens side, men har blitt veldig tidlig grå. Er derfor avhengig av å farge ettervekst ca hver 3-4 uke. Dette gjør jeg hjemme, har funnet en farge som matcher min naturlige hårfarge godt (L`oreal Excellence lys brun). Jeg farger aldri hele håret med permanent farge, kun etterveksten. Denne fargen falmer litt etter hvert, men det er bare bra. Etterveksten ser naturlig ut, selv frisøren berømmer den. Ca fire - fem ganger i året tar jeg en minicolor. Det gjør jeg som oftest hjemme med minicolor jeg har kjøpt hos frisøren, noen ganger tar jeg det hos frisør.

Minicoloren sitter dårlig i håret mitt. Frisøren sier at det er pga hårtypen min (glatte, fine hårstrå). Men selv om fargen og glansen vaskes fort ut, så sitter det igjen noe farge likevel. Det er som om det mørke sitter igjen i underhår og i nedre halvdel av håret, mens utenpåhåret blir utvasket på en måte. I følge frisøren er dette muligens fordi utenpåhåret er mest slitt,  men også fordi det er der jeg har mest grått. Uansett, jeg kan ikke drive å farge det eller ta minicolor oftere, for da blir det for mørkt. Underhåret blir bare mørkere og nedre halvdel blir mørkere.

Jeg vurderer derfor å ta noen striper. Men kan jeg fortsette å farge etterveksten når jeg har stiriper? Kan jeg ta minicolor oppå stripene ? Tenker i så fall en  minicolor som er såpass lys at stripene viser.

Eller er det beste å bare fortsette med minicolor? Er det stor forskjell på minicolor tatt hos frisør og de man kjøper hos frisør, men tar selv hjemme?

Hva gjør dere andre som må farge håret for å få en naturlig, brun (ikke for mørk) hårfarge som ser sunn og blank ut? (Jeg kurer ofte og bruker kun gode frisørprodukter i håret).

Anonymkode: f5941...f29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...