Gjest Purple Skrevet 28. mai 2017 #1 Skrevet 28. mai 2017 Korleis gjer du det? Har du lønna inn på eigen konto eller rett inn på brukskonto med kort?
Trolltunge Skrevet 28. mai 2017 #2 Skrevet 28. mai 2017 Jeg har i alle år hatt lønn rett inn på brukskonto. Da jeg byttet bank ved årsskiftet oppga jeg hovedkonto (som lønn skal inn på ) til banken, men de ga meg kort til annen konto. Det var faktisk veldig smart, for nå har jeg bedre kontroll på hvor mye jeg bruker. Overfører ikke alt etter regninger til kort, men bare det jeg tenker å bruke. Og holder meg til det. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #3 Skrevet 28. mai 2017 19 minutter siden, Purple skrev: Korleis gjer du det? Har du lønna inn på eigen konto eller rett inn på brukskonto med kort? Lønnen går inn på regningskonto. Fast trekk til bilkonto og forbrukskonto/kortkonto. Sparer jeg til noe annet ekstra så setter jeg opp trekk til en annen konto. Anonymkode: 1c181...f8f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #4 Skrevet 28. mai 2017 Det beste er om lønnen din går inn på naboens konto. Så kan han passe på at du ikke bruker penger på ting du ikke skal. Anonymkode: 5df28...d57
Daria Skrevet 28. mai 2017 #5 Skrevet 28. mai 2017 Inn på brukskonto med kort, autotrekk til regningskonto og sparekonto rett etter lønningsdag. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #6 Skrevet 28. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det beste er om lønnen din går inn på naboens konto. Så kan han passe på at du ikke bruker penger på ting du ikke skal. Anonymkode: 5df28...d57 wtf? Anonymkode: 834fc...384
Tiara07 Skrevet 28. mai 2017 #7 Skrevet 28. mai 2017 Regningskonto, hvor alle regninger, huslån, billån etc kommer inn som avtalegiro eller e-faktura. Vi overfører 2000,- i uka på meg og mannens felles-kort-konto, og mer hvis vi ser vi trenger det. Dette gjør at vi hele tiden tenker oss om. Det smarteste vi har gjort hvertfall 1
Gjest Purple Skrevet 28. mai 2017 #8 Skrevet 28. mai 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det beste er om lønnen din går inn på naboens konto. Så kan han passe på at du ikke bruker penger på ting du ikke skal. Anonymkode: 5df28...d57 Noen som prøver å være morsom? Beklager men det er du ikkje. Treng heldigvis ikke noen som passar på meg. Endret 28. mai 2017 av Purple
Gjest Purple Skrevet 28. mai 2017 #10 Skrevet 28. mai 2017 2 timer siden, Trolltunge skrev: Jeg har i alle år hatt lønn rett inn på brukskonto. Da jeg byttet bank ved årsskiftet oppga jeg hovedkonto (som lønn skal inn på ) til banken, men de ga meg kort til annen konto. Det var faktisk veldig smart, for nå har jeg bedre kontroll på hvor mye jeg bruker. Overfører ikke alt etter regninger til kort, men bare det jeg tenker å bruke. Og holder meg til det. Ja har lurt litt i om dette kunne vært greit, men redd jeg skal føle jeg har alt for mange kontoer rett og slett. Men litt bedre oversikt, er ikke stor sløser fra før. Men med nylig huskjøp og baby på vei skal vi inn i noen mnd hard sparing så de gjør meg mer bevist:) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lønnen går inn på regningskonto. Fast trekk til bilkonto og forbrukskonto/kortkonto. Sparer jeg til noe annet ekstra så setter jeg opp trekk til en annen konto. Anonymkode: 1c181...f8f 58 minutter siden, Daria skrev: Inn på brukskonto med kort, autotrekk til regningskonto og sparekonto rett etter lønningsdag. Takk for innspill 54 minutter siden, Tiara07 skrev: Regningskonto, hvor alle regninger, huslån, billån etc kommer inn som avtalegiro eller e-faktura. Vi overfører 2000,- i uka på meg og mannens felles-kort-konto, og mer hvis vi ser vi trenger det. Dette gjør at vi hele tiden tenker oss om. Det smarteste vi har gjort hvertfall Takk for innspill. Tenker litt som at det gjør meg enda mer bevist om jeg gjør det slik at jeg har "begrenset" tilgang til pengene. Føles alltid som jeg har mye mer om hele beløpet står der.
Gjest Springfjær Skrevet 28. mai 2017 #11 Skrevet 28. mai 2017 Får lønn inn på brukskonto, der blir også regningene som ligger til forfall trekt fra. Så setter jeg noe til sparing og noe på en "handlekonto" (altså det jeg kan bruke k løpet av mnd) hvor jeg overfører til brukskontoen ut ifra det jeg har behov for.
Ny Bruker Skrevet 30. mai 2017 #12 Skrevet 30. mai 2017 Jeg har bare en lønns/brukskonto og en sparekonto. Alle bevegelsene inn og ut går fra samme konto. Lett å holde oversikt når jeg ser gjennom den månedlige kontoutskriften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå