Gå til innhold

Tips og råd til ei som ønsker seg fugl?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg har nå i ett år vurdert hvordan dyr jeg skal ha i blokkleiligheten min, og har nå landet på fugl (for andre gang). Problemet nå er hvordan fugl skal jeg ha? 

Jeg har tidligere hatt en engelsk undulat, men jeg var ung og hadde null kunnskap om fugl så ser nå i ettertid at den sansynligvis var deprimert hos meg. Dette ønsker jeg ikke at skal skje igjen og vil ha masse kunnskap før jeg går til anskaffelse av enste dyr.

jeg vil skaffe fuglen eller fuglene i starten av juli aiden jeg da vil ha god tid i sommerferien til å bli kjent med den, og sakte venne den til å være mer alene. Jeg regner med jeg ender med to, siden de fleste ikke liker seg alene. Jeg ønsker en liten fugl som ikke krever det største buret pga plass. De kommer til å få mulighet til å fly så mye de vil i leiligheten min Når jeg er hjemme, slik at jeg ikke trenger et bur de kan fly i. 

Jeg ønsker også en fugl jeg kan få tam og som vil være sammen med mennesker. Dvergpapegøyer virket som et veldig godt alternativ der, men er undulater like gode? Er dvergpapegøyer vanlige fugler som er lette å få tak i? 

Også er det dette med penger. Har jeg råd? Jeg har ikke dårlig lønn, men noen som vet hva jeg må beregne i bur og innkjøp av alt jeg trenger først? Og hvor mye kan jeg beregne per måned ellers så lenge de ikke blir syke? 

Jeg er takknemlig for alle tips jeg kan få!

Anonymkode: de6ca...aa4

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale deg nymfeparakitt, fuglearten er et hakk større enn undulater, og de er lett å få tamme om du bruker nok energi og de er bare noen måneder gamle, om de holdes i par kommer de sjeldent til å bli tamme, les deg litt opp du! De er ikke så krevende bortsett fra mye lyd fra dem i løpet av dagen, økonomisk sett er det veldig lite å kjøpe inn når det kommer til mat og utstyr, det blir bare dyrt i starten når du skal til anskaffelse av nymfene, jeg anbefaler en oppdretter som har håndtert fuglene fra de var små og ikke dyrebutikk som oftest behandler fuglene særdeles dårlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...