AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #1 Skrevet 28. mai 2017 Hei! Jeg sliter med ekstremt oljete hud i ansiktet utover dagen. Etter endt arbeidsdag er jeg så fettete i ansiktet at det ser ut som jeg har smurt meg inn med olje! Er ikke litt blank som man gjerne blir etter en lang dag, men skikkelig oljete! Det er helt grusomt. Jeg har prøvd det meste av typiske tips. Tilføre mer fuktighet, tilføre mindre fuktighet, bruker primer for oljete hud, sminke uten olje, mattende pudder osv, men det tar et par timer og så er jeg blank og skinnende. Spesielt i T-sonen. Det skjer uavhengig om jeg har sminke på eller ikke. Jeg dusjer hver kveld (pga trening kan jeg ikke dusje sjeldnere). Er det noen som har noen tips som de vet fungerer? Det er utrolig sjenerende, og jeg kan aldri gå noe sted direkte etter jobb uten å ta av sminken og sminke meg på nytt. Føler meg skikkelig ekkel da det ser ut som jeg svetter i ansiktet. Anonymkode: 476d9...bd6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #2 Skrevet 28. mai 2017 Jeg sliter med akkurat det samme, hadde tenkt å lage en tråd om det. Har dessverre ikke noen tips. Jeg har prøvd veldig mange typer ulike merker og remedier uten effekt. Jeg er 35, så jeg kan ikke skylde på ungdomshud heller. Anonymkode: 1aae4...672
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #3 Skrevet 28. mai 2017 Jeg fikk mye mer matt hud da jeg gikk på p-piller (Yasmin) Anonymkode: 317b3...59f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #4 Skrevet 28. mai 2017 Jeg er 25, så er over "ungdomshud"stadiet jeg også. Og jeg går på p-piller. Anonymkode: 476d9...bd6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #5 Skrevet 28. mai 2017 Er huden din noensinne stram? Når du kommer ut av dusjen f.eks? Kan det hende du trenger mer fukt enn du tror? Min hud trenger ekstremt mye fukt, mye mer enn jeg trodde. Og om jeg ikke tilfører nok blir den glinsende utover dagen. Yasmin hjalp faktisk meg også, både på den fete huden og kvisene. Anonymkode: 365e5...f42 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #6 Skrevet 29. mai 2017 Elixir 4% fuktighetskrem og syrepeelen dems 2 ganger i uka, evn en clay maske 2-3 ganger i uka ! Anonymkode: 7e19f...87d
Tosla Skrevet 29. mai 2017 #7 Skrevet 29. mai 2017 Coold turky? Huden din overproduserer olje. Kanskje hjelper samme prinsipp som med fettete hår, og vaske skjeldnere med kaldere vann? Jeg hadde oljete T-sone, men jeg brukte ikke dekksminke i utgangspunktet. Jeg pleier å vaske ansiktet med mandelolje tilsatt litt lavende olje. Men om det er det som gjorde at huden klarnet eller att jeg passerte 25....
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #8 Skrevet 29. mai 2017 Sliter med det samme, av en eller annen grunn hat Aloe Vera gel funket skikkelig bra for meg. Blir fremdeles oljete, men ikke nærheten av som før! Har også et setting powder (uten farge) som jeg bruker litt gjennom arbeidsdagen om jeg føler det trengs. Anonymkode: 85d65...560
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #9 Skrevet 29. mai 2017 På jobb kan du dele et papir i 2 og presse forsiktig der huden er fet Har hørt at jojoba olje hjelper, har ikke turt å teste ut selv enda. Jeg synes at rens for oljete hud gjør huden mer fet, oljefri krem hjelper heller ikke. Anonymkode: d0b1e...e6c
Miruluna Skrevet 29. mai 2017 #10 Skrevet 29. mai 2017 Mange tror at man skal unngå olje når man sliter med fet/"oljete" hud. Svaret er faktisk tvert imot. Hva vasker mekanikeren seg med når han (eller hun) har fått olje på hendene? Jo, OLJE! Olje løser opp olje, og det samme gjelder for ansiktshuden vår. Når du bruker en tradisjonell ansiktsrens renser den huden for alt av fukt, noe som gjør at oljeproduksjon skytes i været. Dermed er man i en ond sirkel. Google "Oil cleansing method for oily skin". 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå