AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #1 Skrevet 28. mai 2017 Hva bør jeg kjøpe? Av mat har jeg 5 poser boil in bag ris og to poser tomatsuppe. Ellers har jeg ingenting. Anonymkode: 57c10...084
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #2 Skrevet 28. mai 2017 Kikerter (de er proteinrike). Havregryn. Anonymkode: bb444...ef9 3
Juniper Skrevet 28. mai 2017 #3 Skrevet 28. mai 2017 Enda en sånn tråd! Hva skjer med å planlegge ting og ha en buffer?? Foreslår at du ser på dumpsterdiving, og oppdaterer deg på hvilke ville planter du kan plukke inn og spise nå. Og sparer penger neste gang du får noen! 18
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #4 Skrevet 28. mai 2017 Ta en tur ut tidlig på morgenen og plukk flasker. Da får du noen kroner ekstra. Havregryn metter, det samme gjør egg. Anonymkode: a4547...5bb 8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #5 Skrevet 28. mai 2017 Frelsesarméen deler ut mat, kontakt dem. Støtter ellers forslaget om havregryn. Anonymkode: e5aed...076 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #6 Skrevet 28. mai 2017 Neslesuppe med billig kneip til, evt. neslesuppe og havregrynsgrøt annethvert måltid. Anonymkode: e29a4...4e4 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #7 Skrevet 28. mai 2017 Gå på besøk til noen. Ellers: kjøp havregryn og pant flasker. Anonymkode: 3cf88...4dc
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #8 Skrevet 28. mai 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva bør jeg kjøpe? Av mat har jeg 5 poser boil in bag ris og to poser tomatsuppe. Ellers har jeg ingenting. Anonymkode: 57c10...084 Kan du søke på nødhjelp fra NAV? Anonymkode: 67384...dde 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #9 Skrevet 28. mai 2017 Tørre brune bønner og en pose frossen lapskausblanding hadde jeg kjøpt. Du får en halvkilo bønner for rundt 9 kr på Rema og lapskausblandinga for 10-11 kr nesten hvor som helst. Med relativt moderate porsjoner burde du greie å tyne 10 (kanskje enda flere) middager ut av det og risen du har fra før. Tomatsuppeposene burde kunne gi deg rundt 10 lunsjer dersom du deler opp posene og tilsetter en halvkilo makaroni for rundt 4 kr på Rema 1000 og du attpåtil plukker med deg skalker fra brødskjærermaskina til å ha ved siden av. Si du har kaniner eller skal besøke noen med hest eller noe og spør om du kan få. For de er det søppel og noe de er glad for å bli kvitt. I tillegg hadde jeg kjøpt en kg med havregryn; det burde komme på rundt 15 kr. Det kan du lage nøyaktig 10 porsjoner havregrøt til frokost av. Dette ender på omtrent akkurat 40 kr og gir deg tre måltider om dagen. Kjedelig ja, men relativt mettende og ikke så altfor ille næringsmessig. Greier du å plukke med deg en tomflaske eller to om dagen fra benker, busser eller lignende, har du plutselig ekstra penger og mulighet til å kjøpe for eksempel syltetøy til gratis brødskalker (et fjerde måltid) eller mer spenstige ingredienser i lunsjer eller middager. Det virkelige problemet ditt oppstår dersom du i løpet av disse 10 dagene trenger dopapir, bind, tannkrem eller lignende. Da har du et problem. Anonymkode: 77c3f...e97 15
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #10 Skrevet 28. mai 2017 Lettkokte havregryn for sure, 19kr på kiwi! 50g per porsjon så en sånn pose gir 20porsjoner, mat for 5 dager per pose. Når det er nød så er det vel ikn viktigere enn å ik være sulten, smak og god mat får vente til 9juni Anonymkode: 4295b...1fb 4
Jerry Lee Skrevet 28. mai 2017 #11 Skrevet 28. mai 2017 12 dager til. Tja...bønner, linser og hermetiske erter er billig. En 5'er pr stk, eller mindre, er du heldig å ha en billigbutikk. Havregryn. Spaghetti til 10 kr kiloen har flere + ei stor flaske billigketchup til 12-15 kr. Kanskje ikke gourmet, men du sulter ikke i hjel.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #12 Skrevet 28. mai 2017 Løvetann er spiselig, og meget sunt. Husker jeg fikk servert kokt løvetann da jeg var på besøk hos en venninne som barn. Anonymkode: 31ad1...cef
Tyrk40 Skrevet 28. mai 2017 #13 Skrevet 28. mai 2017 Ikke så mye du får for 40 kr nei,og det du får holder nok neppe så lenge..Er du i oslo forresten??Masse gratismat kan du få om du er det..Kan godt gi deg noen tips om du vil??? 1
Gjest Belle âme Skrevet 28. mai 2017 #14 Skrevet 28. mai 2017 Eg ville gått på dumpster-dive. Då kan du få ganske god, mettende og smaksfull mat gratis!
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #15 Skrevet 28. mai 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tørre brune bønner og en pose frossen lapskausblanding hadde jeg kjøpt. Du får en halvkilo bønner for rundt 9 kr på Rema og lapskausblandinga for 10-11 kr nesten hvor som helst. Med relativt moderate porsjoner burde du greie å tyne 10 (kanskje enda flere) middager ut av det og risen du har fra før. Tomatsuppeposene burde kunne gi deg rundt 10 lunsjer dersom du deler opp posene og tilsetter en halvkilo makaroni for rundt 4 kr på Rema 1000 og du attpåtil plukker med deg skalker fra brødskjærermaskina til å ha ved siden av. Si du har kaniner eller skal besøke noen med hest eller noe og spør om du kan få. For de er det søppel og noe de er glad for å bli kvitt. I tillegg hadde jeg kjøpt en kg med havregryn; det burde komme på rundt 15 kr. Det kan du lage nøyaktig 10 porsjoner havregrøt til frokost av. Dette ender på omtrent akkurat 40 kr og gir deg tre måltider om dagen. Kjedelig ja, men relativt mettende og ikke så altfor ille næringsmessig. Greier du å plukke med deg en tomflaske eller to om dagen fra benker, busser eller lignende, har du plutselig ekstra penger og mulighet til å kjøpe for eksempel syltetøy til gratis brødskalker (et fjerde måltid) eller mer spenstige ingredienser i lunsjer eller middager. Det virkelige problemet ditt oppstår dersom du i løpet av disse 10 dagene trenger dopapir, bind, tannkrem eller lignende. Da har du et problem. Anonymkode: 77c3f...e97 Tusen takk for gode tips! De kom skikkelig godt med! Dopapir ja..., jeg har to ruller, men jeg har også et par ruller med kjøkkenpapir, det burde holde? 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan du søke på nødhjelp fra NAV? Anonymkode: 67384...dde Nei, er student, av ulike årsaker har jeg ikke hatt rett på støtte fra lånekassen i år, har derfor levd på minimalt hele året. Nå har jeg heldigvs fått meg sommerjobb, jobbet to vakter mai, så får rundt 2000 kr i juni, og så får jeg omtrent 3000 kr i feriepenger. 4500 går tll husleie. Er det mulig å leve på 500 kr på en måned? Skal jobbe fullt i sommer, så lønna i juli og august kommer til å bli bra, har bare problemer fram til da. 39 minutter siden, Jerry Lee skrev: 12 dager til. Tja...bønner, linser og hermetiske erter er billig. En 5'er pr stk, eller mindre, er du heldig å ha en billigbutikk. Havregryn. Spaghetti til 10 kr kiloen har flere + ei stor flaske billigketchup til 12-15 kr. Kanskje ikke gourmet, men du sulter ikke i hjel. Takk for tipsa! Ikke så viktig at maten er god, bare å ikke sulte Anonymkode: 57c10...084 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #16 Skrevet 28. mai 2017 Bare ikke kast kjøkkenpapiret i do, da kan den tette seg. Anonymkode: 31ad1...cef 10
tussi84 Skrevet 28. mai 2017 #18 Skrevet 28. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for gode tips! De kom skikkelig godt med! Dopapir ja..., jeg har to ruller, men jeg har også et par ruller med kjøkkenpapir, det burde holde? Nei, er student, av ulike årsaker har jeg ikke hatt rett på støtte fra lånekassen i år, har derfor levd på minimalt hele året. Nå har jeg heldigvs fått meg sommerjobb, jobbet to vakter mai, så får rundt 2000 kr i juni, og så får jeg omtrent 3000 kr i feriepenger. 4500 går tll husleie. Er det mulig å leve på 500 kr på en måned? Skal jobbe fullt i sommer, så lønna i juli og august kommer til å bli bra, har bare problemer fram til da. Takk for tipsa! Ikke så viktig at maten er god, bare å ikke sulte Anonymkode: 57c10...084 Du sier at 4500 kr går til husleia. Har du ingen andre utgifter? Strøm, internett, mobil, innboforsikring. Hva med transport kostnader? Bare 500 i mat en mnd vil jeg si er omtrent umulig. Et rimelig budsjett for mat før en voksen ligger på 1500 kr i mnd, i alle fall 1000. 7
Minlillesky Skrevet 28. mai 2017 #19 Skrevet 28. mai 2017 16 minutter siden, Belle âme skrev: Eg ville gått på dumpster-dive. Då kan du få ganske god, mettende og smaksfull mat gratis! Dumster - dive i Norge er vel ikke lovlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå