Gå til innhold

Hva f*** feiler det enkelte av dere her inne ???

Gjest mimoe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
20 minutter siden, Blondie65 skrev:

Det har vært brukere her tidligere som skrev helt forferdelig dårlig norsk der punktum. og Store bokstaver og, komma dukket opp helt RANDOm. Setninger begynte. Helt ulogisk av seg selv uten. Mening.

Haha :laugh:

Men da går det an å si at beklager, dette er umulig å lese, det er jo ikke hets.

Anonymkode: ffdcc...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, Tibbie skrev:

Hersketeknikkene dine kan du legge fra deg, ellers er det ingen som tar deg seriøst.

Joda, og noen mennesker liker å være først i køen, men det gjør ikke at at der greit å snike. Alle må stille seg inn.

Store bokstaver er et hjelpemiddel for å skille ord og setninger, så hvorfor man skulle være imot det er ulogisk.

Det er forskjell på "kan du hjelpe meg?" og på "kan du hjelpe Meg?". Og store bokstaver etter forkortelser er viktig for å vite om man har begynt på samme setning eller en ny setning. At folk dropper det er også irriterende for lesekvaliteten.

Om du sliter med å lese når der er noen ord som er stavet feil e.l, så tenker jeg at du kan ha en udiagnostisert lærevanske. Det mener jeg seriøst

Om noe er logisk eller ikke er irrelevant. Noen opplever bedre leseflyt ved små bokstaver. Det handler ikke om logikk, det handler om preferanser. Du kan si at det er mer logisk å like blått enn rødt, men det er ganske irrelevant til hva man liker

Anonymkode: 7eb7c...ac3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er skikkelig irriterende med grove skrivefeil. Det tar bort seriøsiteten til den som skriver.....

Anonymkode: 05d7d...0c3

Men kom med et seriøst svar da! siden du er så opptatt av at andre skal framstå som seriøse bør du også selv være seriøs.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, mimoe skrev:

Dette innlegget kunne hørt hjemme på samtlige grupper her inne, men siste jeg kom over var i denne gruppa.

Hvorfor i hinmelens navn tror enkelte av dere at det er deres oppgave å lære andre folk rettskriving???

SKJERP DERE, folkens. Slutt å bland dere oppi alt, er sykt irriterende...!!!

Jeg er en som ikke skriver mye her inne. Pga dette. Skriver dårlig norsk. Alltid noen som kommenterer skrivingen. At de ikke forstår osv.

De føler seg vel bedre selv,om de får herse med andre. Ser her at en skriver,tenk tilbake til 2 klasse. Da lærte vi. Jeg gikk mange år etter 2 klasse. Noen klarer rett og slett,ikke bli bedre. Troll bak pc,som bedriver hersketeknikk,er mye verre enn skrivefeil

Anonymkode: 69487...500

Endret av Yvonne
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Installer ordbok i nettleseren, så slipper dere unna mange av disse innleggene :) 

Det må gå an å gjøre en liten innsats i det minste.

Endret av penny_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha :laugh:

Men da går det an å si at beklager, dette er umulig å lese, det er jo ikke hets.

Anonymkode: ffdcc...7be

Det ble forsøkt, uten at det hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, mimoe skrev:

Er jo bare å la være å lese 👍🙂

Jeg er usikker både på og/å og , . Velger det jeg tipper at passer best. Ordet interresant er feks et ord jeg ofte skriver feil (sikkert nå også), men det gjør meg vel ikke mindre intelligent eller seriøs enn andre her inne?

Jeg klarer meg fint og har annet å bruke tiden på enn gramatikk 😀

La være å lese? Jeg vet vel ikke hva en tekst inneholder før jeg har lest den? Skal jeg bare slutte å lese fordi folk som deg ikke orker bry seg om rettskriving?

Det er kjempemye jeg også ofte glemmer hvordan skrives. Som for eksempel forskjellene mellom ennå og enda. Det gjør jeg nesten hver gang siden jeg aldri klarer å lære meg forskjellen. "Interessant" har jeg også googlet en del, det samme med "adresse". Nå har jeg googlet det så ofte at det sitter, men av hensyn til leseren googler jeg når jeg møter på et ord jeg er usikker på.

Skjønner ikke hvorfor så mange her inne er sånn imot å skrive riktig norsk?!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mimoe skrev:

Hvorfor i hinmelens navn tror enkelte av dere at det er deres oppgave å lære andre folk rettskriving???

Her var det ei som hadde skrevet et spmål som inneholdt ordet kjukk.. og de tre første svarene var at det ikke heter kjukk. Så var det noen som til og med mente at dette mennesket ikke kunne være mer enn 16 år, med en slik skrivefeil.

Er dere lamme fra halsen og opp og sliter med å forstå innholdet om dere ser EN skrivefeil?

SKJERP DERE, folkens. Slutt å bland dere oppi alt, er sykt irriterende...!!!

Jeg fryder meg hver gang noen tar mot til seg og korrigerer andres stavefeil. Synes det er helt greit :-)

Det kan jo hende at den som skriver feilen ikke er klar over hvordan et bestemt ord eller to faktisk skrives, og tar til seg ny lærdom på det hvis noen sier i fra? Jeg kan i hvert fall snakke for meg selv og si at JEG har blitt takknemlig når noen har rettet på mine stavefeil på nett. Da snakker jeg ikke om feil av typen "snublet med fingrene på tastaturet én gang", men regelrette stavefeil. For noen år siden skrev jeg konsekvent ordet "nysgjerrig" som "nyskjerrig", altså med "sk". Inntil det var noen som forbarmet seg over meg, og påpekte feilen på et nettforum. Jeg ble faktisk flau, og rettet feilen umiddelbart, og fra da av har jeg skrevet ordet korrekt. Hvis ingen hadde giddet å ta seg bryet med å opplyse meg om det, hadde jeg antageligvis gått rundt og skrevet det feil fremdeles!

Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå at det skal være så grusomt å opplyse folk!? De må heller prøve å ikke være så lettkrenket,og heller ta det til seg som ny lærdom. "Man lærer noe nytt hver dag" er det noe som heter, og det synes jeg man kan kategorisere det som.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

Har iden senere tid lagt merke til her på KG personer som ønsker å "henge seg oppi personer med med rettskrivingsfeil..........Det er vert å minne om at det finnes mange mennesker rundt om i dette landet,som har lese og skrivevansker......la desse personen også få utrykke sine meninger både på KG og andre fora utan at noen nødvendigvis må vise sin prestisje i rettskrivning,og  henge seg oppi andres skrivefeil............Det kan virke sårene,og i  neste omgang støtende på en slik måte at de vergrer seg for å gji utrykk for sine evntl. problemer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for diskusjon rundt slettet innhold, brukerdebatt, latterliggjøring og avsporing, samt svar til dette.

Tråden flyttes et mer egnet rom.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

Jeg synes det er skikkelig irriterende med grove skrivefeil. Det tar bort seriøsiteten til den som skriver.....

Anonymkode: 05d7d...0c3

Hva mener du med seriøsiteten til den som skriver ?.....Er det ikkje innholdet som teller fremfor seriøsiteten til TS......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym Bruker

Retter ikke på folk, sender bare en liten tanke til barna deres som må vokse opp uten å kunne få hjelp til rettskrivning hjemme.

Anonymkode: 13ba6...feb

Å gji barn god omsorg handler om  mer en om bare å gji  barna god opplæring i  rettskriving....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

Det er idag mange som m.a. nytter mobilen å skrive på FB .og ..KG og andre fora,og ikkje alle  har tilgjenge til en stasjonær datamaskin  ,eller bærbar   PC,og  veldi lett å skrive feil......Dessuten må en huske på at mange av våre nye landsmenn kan ha problem med språkbruken,og skrivemåten....

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mimoe
1 time siden, AnonymSjiraff skrev:

Noe annet som er irriterende er brukere som ikke lager overskrifter som forklarer innholdet i tråden. 

Clickbaits er en uting. 

Edit: Overskriften til tråden har nå blitt endret. 

Overskriften forteller akkuratt hva jeg lurer på...

Hva f*** feiler det enkelte av dere her inne? Jeg er oppriktig og genuint interresert i å vite ha som gjør at noen føler de har rett til å korrigere eller påpeke andres skrivefeil.

Hva feiler det feks deg, som føler at du hadde rett til å endre på MIN overskrift?

Edit. Overskriften til tråden er nå blitt endret tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest mimoe
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er problemet jeg har med skrivefeil. For mange er det latskap og at man rett og slett ikke bryr seg om å skrive riktig. Derfor har jeg ingen problemer med at flere brukere velger å rette på andre for idiotiske feil. 

Ordet "interessant" er så mye brukt at jeg virkelig undrer meg hvordan det går an å være usikker på hvordan det skrives. Leser/skriver du aldri? 

Anonymkode: e0865...8f6

Leser og skriver masse jeg, men akkuratt det ordet har aldri gått inn hos meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Søgni skrev:

Skal terskelen bli høy for rettskriving her, så kan jo resultatet bli at enkelte gruer seg for å poste. 

På den andre siden så hadde det ikke skadet om folk følte de måtte lese gjennom innleggene sine før de postet dem. 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den unødvendige rettingen på andres språk minner til tider om mobbing tenker nå jeg. 

Du vet jo ikke noe om hvorfor andre har skrivefeil. Så selv om rettingen kan være velment, så kan det lett bli skivebom. 

Å hakke og pirke på andre, samme hva det dreier seg om, er fullstendig unødvendig i mine øyne.

Er du norsklærer så retter du på språket til elevene dine. Sitter du på et forum på nettet så retter du ikke på språket til andre på forumet. Folkeskikk! :frustrert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

På den andre siden så hadde det ikke skadet om folk følte de måtte lese gjennom innleggene sine før de postet dem. 

Det er jo sant, og det skrev jeg jo også. Men det handler kanskje om personlige preferanser? Jeg irriterer meg mye mer over OT-retting som ingen har bedt om, og det er nesten aldri skrevet i noe annet enn nedlatende og latterliggjørende tone, enn jeg gjør over skrivefeil. Særlig over de som går igjen og nesten utelukkende bidrar med dette. Det er en ekstermt irriterende berettigelse over det, å komme med uønsket retting, og ikke bidra til tråden overhodet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...