Gå til innhold

Hva f*** feiler det enkelte av dere her inne ???

Gjest mimoe

Anbefalte innlegg

Gjest mimoe

Dette innlegget kunne hørt hjemme på samtlige grupper her inne, men siste jeg kom over var i denne gruppa.

Hvorfor i hinmelens navn tror enkelte av dere at det er deres oppgave å lære andre folk rettskriving???

SKJERP DERE, folkens. Slutt å bland dere oppi alt, er sykt irriterende...!!!

Innlegget er ryddet for diskusjon rundt slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av mimoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Enig, det er en uting. Jeg er selv norsklærer, men jeg retter ikke på andre enn elevene mine.

Anonymkode: 520f1...8c1

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er skikkelig irriterende med grove skrivefeil. Det tar bort seriøsiteten til den som skriver.....

Anonymkode: 05d7d...0c3

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skulle tro det var mange rettskriving nazier her inne 

Anonymkode: 4fe5b...2ef

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz

Trodde denne tråden skulle handle om noe ganske annet, ref. overskriften. Men joda, irriterende med brukere som retter på andres skrivefeil hele tiden, men det er jo ikke døden heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Retter ikke på folk, sender bare en liten tanke til barna deres som må vokse opp uten å kunne få hjelp til rettskrivning hjemme.

Anonymkode: 13ba6...feb

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det handler vel ikke om at folk ikke forstår innholdet, men at det a) er distraherende å lese en tekst som er stappfull av skrivefeil, og b) det påvirker i stor grad hvordan man ser på trådstarteren.

Det finnes også en del troll her inne, og de som utgir seg for å være noen andre, eller en annen alder enn de er.

Jeg har ikke lest tråden du refererer til, men å skrive "tjukk" som "kjukk" er en såpass grov feil at jeg genuint ville trodd det var en tenåring bak tastaturet. 

Anonymkode: 183d7...bf3

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette gjør meg ingenting. Dersom du vil bli tatt seriøst bør du legge inn en innsats for å skrive riktig. Skrivefeil i tittelen er hvertfall skivebom. 

Så dreier det jo seg videre om hvordan TS tar det. Dersom han/hun skriver illsinte innlegg tilbake så eskalerer det ganske fort. Hvis det blir tatt med humor eller og ignorert går tråden gjerne videre (med mindre hele hovedinnlegget er et uforståelig rot).

Anonymkode: e0865...8f6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange som føler seg litt mer overlegne når de  kan rakke ned på andre. 

Jeg tenker samme som TS. Når jeg ser et innlegg med skrivefeil, men samtidig forstår hva vedkommende mener - så er skrivefeilen null problem for meg.

Feilen kan selvfølgelig være slurv. Men det kan også være at personen sliter med alvorlig dysleksi og har forsøkt en halv time å formulere et godt innlegg. Dette vet vi ikke noe om.

Alle bedreviterne, med kommentarene sine, skaper bare støy og hat i debattene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også veldig, veldig irriterende med mange skrivefeil. Jeg hadde nok klart å se forbi en tekst med èn feil (som jeg tolker at tråden som trigget deg hadde), men at folk deler ord opp i to og ALDRI klarer å bruke Å og OG riktig er irriterende.

Skal du skrive noe du vil at folk skal lese, ja, så bør du prøve å spole tilbake til 2. klasse da du lærte disse reglene. Jeg skal ikke måtte betale for andres slurv.

Jeg virkelig hater det... Og at folk på død og liv skal skrive på dialekt. De burde vært banna fra offentlige skriverom.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mimoe
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det handler vel ikke om at folk ikke forstår innholdet, men at det a) er distraherende å lese en tekst som er stappfull av skrivefeil, og b) det påvirker i stor grad hvordan man ser på trådstarteren.

Det finnes også en del troll her inne, og de som utgir seg for å være noen andre, eller en annen alder enn de er.

Jeg har ikke lest tråden du refererer til, men å skrive "tjukk" som "kjukk" er en såpass grov feil at jeg genuint ville trodd det var en tenåring bak tastaturet. 

Anonymkode: 183d7...bf3

Det finnes folk med dysleksi, elller andre problemer. Det finnes også folk med bare dårlig tid, eller som rett og slett ikke er like kompetent i rettskriving som alle dere andre..

At det skulle gjøre dem mindre seriøse i andres øyne, synes jeg er tåpelig.

Kanskje ikke så greit å bli rettet og hakket på??? Synes bare holdningen til og hva mange tillater å slenge ut til andre her inne er ganske usmakelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mimoe
5 minutter siden, Tibbie skrev:

Det er også veldig, veldig irriterende med mange skrivefeil. Jeg hadde nok klart å se forbi en tekst med èn feil (som jeg tolker at tråden som trigget deg hadde), men at folk deler ord opp i to og ALDRI klarer å bruke Å og OG riktig er irriterende.

Skal du skrive noe du vil at folk skal lese, ja, så bør du prøve å spole tilbake til 2. klasse da du lærte disse reglene. Jeg skal ikke måtte betale for andres slurv.

Jeg virkelig hater det... Og at folk på død og liv skal skrive på dialekt. De burde vært banna fra offentlige skriverom.

Og på hvilken måte betaler du for andres slurv???

I mine øyne har de som bruker tid og energi på å faktisk irritere seg over, og irettesette, hva andre skriver større problemer enn de som må ha glemt enkelte gramatikkregler fra barneskolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det irriterer meg noe vanvittig, det må jeg innrømme. 

Men...jeg klikker meg inn, og ut igjen. Eller lar være å klikke meg inn i det hele tatt. 

Mobbing holder jeg ikke på med, anonym eller ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet, når noen ikke kan ta deg på innhold, ikke har argumenter som trumfer dine, men likevel har et behov for å vise seg frem og delta i en debatt de ikke forstår, så sitter de igjen med å kommentere stavefeil eller særskrivingsfeil. Det handler om et behov for å delta og hevde seg, uten å ha noe fornuftig å komme med.

Anonymkode: a2cd8...9db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor en må kommentere når noen skriver feil? Føles det godt å rakke ned på andre? Vis heller litt omtanke 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, mimoe skrev:

Og på hvilken måte betaler du for andres slurv???

I mine øyne har de som bruker tid og energi på å faktisk irritere seg over, og irettesette, hva andre skriver større problemer enn de som må ha glemt enkelte gramatikkregler fra barneskolen...

Fordi jeg må lese dritten. Det er fryktelig tungt og anstrengende å lese tekster med skrivefeil.

Glemmer fra barneskolen? Det er helt umulig! Man leser jo hver dag. Det er slurv!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Over til noe mer interessant;  noen som har fått med seg værmeldingen for morgendagen? 

Anonymkode: 4fd33...0a1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl

Skal man først rette på andres skrivefeil, syns jeg hvert fall man bør ta seg tid til å svare på innlegget også. Og si fra på en hyggelig måte. Det er det ikke mange som klarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mimoe
1 minutt siden, Tibbie skrev:

Fordi jeg må lese dritten. Det er fryktelig tungt og anstrengende å lese tekster med skrivefeil.

Glemmer fra barneskolen? Det er helt umulig! Man leser jo hver dag. Det er slurv!

Er jo bare å la være å lese 👍🙂

Jeg er usikker både på og/å og , . Velger det jeg tipper at passer best. Ordet interresant er feks et ord jeg ofte skriver feil (sikkert nå også), men det gjør meg vel ikke mindre intelligent eller seriøs enn andre her inne?

Jeg klarer meg fint og har annet å bruke tiden på enn gramatikk 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...