smartipants Skrevet 28. mai 2017 #1 Skrevet 28. mai 2017 Hei! Trenger litt hjelp. Jeg er artist, og har et ENK. Benytter en venn som DJ når jeg opptrer, og ønsker å lønne han per oppdrag. Hvordan kan jeg gjøre dette? Vet at DJ kan opprette ENK, men han er ikke myndig og dermed er dette vanskelig. Kan jeg honorere han? Han tjener under frikortgrensen, og skal altså ikke skatte. Takk for hjelp!
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #2 Skrevet 28. mai 2017 Har du ikke regnskapsfører som kan hjelpe deg med dette? Du kan betale han lønn. Du må beregne arbeidsgiveravgift og feriepenger av lønnen. Anonymkode: 3a83f...14f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #3 Skrevet 28. mai 2017 Det er bare å betale han det, men du må få en kvittering på utført arbeid av han Anonymkode: 2b01c...ee8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #4 Skrevet 28. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke regnskapsfører som kan hjelpe deg med dette? Du kan betale han lønn. Du må beregne arbeidsgiveravgift og feriepenger av lønnen. Anonymkode: 3a83f...14f Hvorfor svarer du på ting du helt klart ikke har peiling på? TS: privatpersoner kan også fakturere. Så be han lage en faktura på det beløpet dere er enige om så har du billag i regnskapet. Anonymkode: 63f42...1e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå