AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #1 Skrevet 28. mai 2017 Jeg beiset verandaen med rull, og la dermed mye trykk på pekefingeren. Dette var på torsdag. Jeg begynte å merke at det ble en litt ekkel følelse i hånda så jeg gikk over til kost. I ettertid har fingeren vært helt umulig. Jeg har veldig nedsatt følsomhet i halve, og den kjennes kald ut selv om den ikke er det. Er skikkelig ubehagelig, og kjennes ut som et slags "press" inni. Kan bevege den helt fint. Erfaringer? Jeg tror kanskje jeg har klemt en nerve eller noe slikt, siden det kom etter å ha "presset" med beisingen. Er skikkelig ubehagelig Burde jeg dra til legen med dette? Vi er på hytta, så er ikke i byen før om noen dager. Skal jeg avvente eller til legevakt? Anonymkode: 0ecba...f8e
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #2 Skrevet 28. mai 2017 Dette hadde jeg neppe brydd meg om, langt mindre dratt til legevakten med. Anonymkode: fa70f...357
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #3 Skrevet 28. mai 2017 Vet ikke. Men vet at jeg har hatt en litt nummen, halv-sovende følelse i hånden etter å ha lagt den i en dårlig vinkel på pcmusen. Det gikk over da jeg skitet sittestilling Anonymkode: b0cbe...6eb
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #4 Skrevet 28. mai 2017 Ikke akutt sykdom, så legevakta kan du droppe. Går det ikke over i løpet av en god uke, så da tar du kontakt med lege. Vi har muskler alle steder og når en gjør "ting" en ikke pleier, så trigger vi diverse muskler. Kanskje ikke så lett å få til, men du bør ikke fortsette å male for at hånden skal hvile. Har du fremdeles samme nummenhet når uka som kommer er over, ville jeg kontaktet lege. Har selv to "døde" fingre på venstre hånd, lillefinger og ringfinger etter at nerven lå i klemme etter en nakkeskade. I følge legen som opererte meg, så var 8 mnd ventetid på operasjon årsaken til det. Fikk også nervesmerter 24/7 i arm og fingre av den grunn. Anonymkode: 992b8...2cf
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #5 Skrevet 28. mai 2017 Har fingeren normal farge? Anonymkode: 1a811...b4e
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #6 Skrevet 29. mai 2017 Jeg har også mistet følelsen i høyre pekefinger og tommel, etter at jeg 1 april satt og laget gaveposer til en konfirmasjon. Skulle skjære håndtak med tapetkniv i 40 papp poser. Etterpå kjente jeg ingen følelse i fingrene. Har ennå ikke fått igjen 100% følelsen. Blir 2 mnd siden nå på torsdag. Blitt litt bedre, har ihvertfall sluttet å få "strøm-støt" ved tunge løft. Fikk nok en nerve i klemme med å sitte og klemme hardt på kniven da jeg skjærte igjennom papp. Anonymkode: 52df0...f59
Vitenskapsmannen Skrevet 29. mai 2017 #7 Skrevet 29. mai 2017 Hei. Du har en nerve på hver side av fingeren din, og den ene har nok kommet i klem. Dette går over av seg selv, men det kan ta lang tid. Ofte mer enn 3 måneder. Det er ikke noe en lege kan gjøre for deg, men dersom du vil være sikker på diagnosen bør du allikevel gå til legen med det. Lykke til! Morten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå