Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er midt i eksamenstiden for norske elever. Noen får bruke Wikipedia, andre får det ikke. Noen jukser og plagierer, andre gjør det ikke. Noen får eksamenskarakterer som sikrer dem studieplass, andre gjør det ikke.

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/-Nar-eksamensjuks-kalles-kompetanse--Rita-Helgesen-621805b.html

Synes dette var et fint leserinnlegg om plagiering. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Plagiat på videregående ikke fører til stryk? Dette var nytt for meg. Helt hårreisende. 

Anonymkode: c2f4e...a2a

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Plagiat på videregående ikke fører til stryk? Dette var nytt for meg. Helt hårreisende. 

Anonymkode: c2f4e...a2a

Jeg visste heller ikke at det var sånn på VGS, men visste at det var sånn på ungdomskolen og synes det er ille nok. Selv vært vikarlærer og da jeg tok en i plagiat fikk jeg beskjed om å gi han 3-er.  Han skulle bare ned i karakter. 

Anonymkode: 1dbdd...678

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal se bort fra det som er plagiert (stryke det bort). Da det gjerne resulterer i en svært mangelfull tekst blir resultatet gjerne stryk eller en svak ståkarakter, men det er ikke på grunn av selve juksingen. Jeg synes dette er svært ille. Det er veldig urettferdig at en som blir tatt i plagiat får 2 eller 3 når sidemannen kanskje har jobbet knallhardt for å få samme karakter.

Anonymkode: 32fe5...889

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...