AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #1 Skrevet 27. mai 2017 Jeg studerer et samfunnsfag ved universitetet og siden jeg har interesse for faget så liker jeg også å lese bøker utenom pensum. Det jeg har lagt merke til er at enkelte bøker kan ha blitt anbefalt av mange av de største navnene i faget og likevel ikke være spesielt gode bøker. Det er ikke bare min subjektive mening, men virker som noe alle som skriver lengre anmeldelser er enige i. Så er dette med anbefalinger delvis bare vennetjenester? Sånn: Du anbefaler min bok også anbefaler jeg din bok? Anonymkode: 86c41...11f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #2 Skrevet 27. mai 2017 Det har ofte noe med kontakter å gjøre, ja. Eller forfatterens kontakt med universitetet. Ofte er det jo professorer som skriver bøkene. I Bergen foretrekker de Bergenske professorer og i Oslo foretrekker de professorene fra Oslo. Anonymkode: 3d47d...32f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #3 Skrevet 28. mai 2017 Eller de har bare dårlig smak og syn på hva som gjør en bra bok. Selv føler jeg at de fleste fagbøker leser som en skoleoppgave fra VGS. Jeg får følelse av at de nærmest sitter på wikipedia (eller andre kilder), leser og bare omskriver kunnskapen. De skriver ikke fra hodet og egen forståelse. Dette gir uengasjerte og platte bøker Anonymkode: afa01...5d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå