Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og funderer etter å ha sett et innslag på TV2 hvor Cathrine Moholt sier at mannen er hennes beste venn (+ sex og penger da). Er det slik at dere som har det bra i forholdet føler at mannen er deres beste venn? Jeg spør fordi jeg en gang bodde sammen med en fyr som virkelig var min beste venn ever, men jeg hadde ikke de riktige kjærestefølelsene for ham. Trodde de ville komme siden jeg var så glad i ham, men de kom aldri. Det ble slutt etter tre år. Nå bor jeg sammen med en som jeg er skikkelig forelsket i og har vært det siden vi møttes for tre år siden, men jeg føler ikke at han er min bestevenn. Vi snakker sammen, men jeg føler ikke at han er den jeg kan dele alt og ingenting med. I hvert fall ikke enda. Hvordan er det med dere? Tok det lang tid eller var bestevennfølelsen der med en gang? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært samboer i over ti år og dette er et spørsmål jeg egentlig ikke forstår.

Hva er forskjellen på å være sammen med noen som er ens beste venn og å være sammen med noen som ikke er det?

Anonymkode: a6e69...b88

Skrevet

Ja, han er i grunnen det. I tillegg til mykje anna og mykje meir, Det er han eg likar aller best å "henge med", det er han eg snakkar mest med, både i mengde og variasjon på samtaleemne. Det er han eg likar å vere taus med.

Det heng sikkert litt med at Ingen av oss har andre som er "bestevenn" i kvardagen elles. Mine gode venninne frå barndom og studie bur litt rundt om, og dei venninnene eg har her lokalt er eg ikkje så tett på. Det er mange eg kan snakke ope og fortruleg med, men det er mest fordi eg er ein open person. Det skal ikkje så mykje til før eg fortel mine "løyndomar" :P 

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke, men vil det ikke være bedre om den man bor sammen med sees på som sin aller beste venn da?

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Vi deler alt og kan fortelle hverandre alt. Han er den første jeg går til når jeg vil ha innspill, råd eller støtte. Samme andre veien. Vi deler mange interesser og tuller mye sammen. Vi har ikke bedre venner enn hverandre. 

Følelsen kom nok etterhvert, men jeg merket tidlig at han oppfordret til å dele og snakke om ting. Jeg stolte på han helt fra begynnelsen av, og han utstrålte alltid tålmodighet og åpenhet

Anonymkode: d8ea6...af4

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Ms. Steele skrev:

Vet ikke, men vil det ikke være bedre om den man bor sammen med sees på som sin aller beste venn da?

Dette var et svar på #2

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ms. Steele skrev:

Dette var et svar på #2

Du kan redigere egne innlegg etter du har postet dem. Trykk på redigerknappen eller hva den heter

Skrevet
22 minutter siden, Ms. Steele skrev:

Nå bor jeg sammen med en som jeg er skikkelig forelsket i og har vært det siden vi møttes for tre år siden, men jeg føler ikke at han er min bestevenn. Vi snakker sammen, men jeg føler ikke at han er den jeg kan dele alt og ingenting med. I hvert fall ikke enda. Hvordan er det med dere? Tok det lang tid eller var bestevennfølelsen der med en gang? 

Jeg ønsker ikke å dele alt med en gang, men det var ikke fordi jeg ikke stoler på han, men fordi jeg ikke vil plage han med alt. 

Skrevet

Nei, men det handler nok om vår historie sammen. Har en nær venninne som dekker det behovet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, han er uten tvil min beste venn. Har aldri møtt noen jeg kommuniserer så godt med. 

Anonymkode: 2fc3a...5e2

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Vi deler alt og kan fortelle hverandre alt. Han er den første jeg går til når jeg vil ha innspill, råd eller støtte. Samme andre veien. Vi deler mange interesser og tuller mye sammen. Vi har ikke bedre venner enn hverandre. 

Følelsen kom nok etterhvert, men jeg merket tidlig at han oppfordret til å dele og snakke om ting. Jeg stolte på han helt fra begynnelsen av, og han utstrålte alltid tålmodighet og åpenhet

Dette er jo det jeg også ønsker med kjæresten min, men er jammen ikke sikker på om vi noen gang kommer dit. Jeg stoler jo på ham og han er tålmodig, men siden han deler så lite av seg selv så blir det ikke helt det samme. 

Skrevet

Ja, han er det. Jeg kan snakke med han om alt, jeg stoler på han og vi har det gøy sammen.

Skrevet

Ja han er min aller beste venn. 

Vi snakker om alt, deler alt og han er den første jeg ringer når noe spennende skjer. Han får meg til å le til jeg griner, og jeg elsker å bare være sammen. Når jeg ikke er sammen med han føler jeg at noe mangler :fnise: Han er lik mot meg også, jeg er den første han ringer når noe spennende skjer, den som får han til å le mest og den det er koseligst å være sammen med. 

Han er en person som gjør det å gå på matbutikken gøy :hjerte:

• Liker 1
Skrevet

Min kjæreste er definitivt min beste venn. 

Verdens flotteste dame. Det er ingen jeg stoler på slik som henne. Hun er den jeg kan fortelle alt til og den eneste som kan løfte meg opp når jeg har en dårlig dag. Hun er helt unik :icon_lol:

AnonymBruker
Skrevet

Sa Cathrine Moholt at hun var med sin bestevenn, OG pga sex og penger??? Veldig spesielt i såfall.

Ja kjæresten min er min bestevenn, men ikke fordi vi nødvendigvis har det like moro som med bestevennindene mine, men fordi jeg er såpass mye med han og 100% komfortabel med han, kan si fra hvis noe er irriterende og det kan jeg ikke alltid med bestevennindene mine, kan ha stille stunder uten kleinhet, og det kan jeg faktisk ikke alltid med bestevennindene mine.
Vi gjør alt mulig sammen, og det kan jeg heller ikke med bestevennindene mine, med de gjør jeg bare like ting både de og jeg vil, med kjæresten blir han med på det jeg vil og jeg med på det han vil.

Men jeg har hatt guttevenner som var bestekompis før kjæresten min kom inn i bilde, og selvom vi var bestekompiser kunne jeg aldri hatt noe romantisk med de, så det du skriver at du bodde med en som var din beste venn men aldri hadde romantiske følelser for, vel da er han jo ikke noe potensiell kjæreste tenker jeg . Får håpe du blir closere nåværende kjæreste etterhvert, for jeg tenker det å være gode venner I romansen er viktig for at det skal vare år etter år og til man blir gammel og grå :)

Anonymkode: f083b...4f7

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi var bestevenner en stund før vi ble sammen, så den har vært med oss gjennom hele forholdet. Jeg tror også det er mye av grunnen til at det funker så bra.

Anonymkode: 084e4...460

AnonymBruker
Skrevet

Han er min beste venn, og det holder meg mere sammen med han enn det faktumet at vi er kjærester. Vi har hatt et par opp- og nedturer, og det har vært slutt. Da det var slutt gråt jeg fordi jeg hadde mistet min beste venn. Når jeg sa til meg selv ''mistet min beste venn'' opp mot ''mistet kjæresten min'' var det beste venn som gjorde vondest. Jeg vet ikke hvorfor, men bestevenner har kanskje et sterkere og helt annet bånd enn hva kjærester har? Det at han er min beste venn er absolutt ikke noe negativt, da vi snakker om ALT, både gossip og ting som skjer i hverdagen. Vi kan baksnakke folk (haha ja lol), jeg kan høre på bilproblemer, hvem kompisene hans har ligget med for 5 år siden og jeg kan fortelle han hvordan det går med alt jeg vet om. Det er så herlig og ikke minst godt å være bestevenn med kjæresten sin, jeg føler det bringer oss nærmere hverandre. 

Jeg har såklart andre venner, jenter f.eks. Men det er alltid min kjære jeg går til når jeg får vite noe nytt eller det oppstår drama som er gøy å snakke om. Jeg vet også at jeg er hans nærmeste venn, selv om han har mange gode kompiser også. 

Anonymkode: 6c56b...19b

Skrevet

Ja. For meg er det viktig at vi også er gode venner, det er det jeg føler gjør forholdet vårt sterkt. Det er ikke kos og intimitet som holder oss sammen, selv om det også er viktig, men de gode stundene vi har sammen som venner.

Gjest Cicero
Skrevet

Vel, ja. Jeg kan dele alt med ham, fra mine innerste tanker og følelser til bare bisarre spørsmål som dukker opp helt ut av det blå, jeg er 100% komfortabel med ham og jeg elsker å være med ham, så han er nok min beste venn ja! Men jeg synes det er veldig fint å være med nære venner som jeg ikke er kjæresten til også, det blir noe annet i mine øyne, selv om jeg strengt tatt ikke er mer åpen med dem - det er bare annerledes. 

Og nei, det ble ikke sånn med en gang, det kom over tid. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, han er ikke det :( 

Anonymkode: ef96a...784

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...