Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert et rart spørsmål, men får noen måneder siden var jeg på solarium for første gang, etter anbefalelse fra legen pga. av mangel på c-vitamin, eller hva det nå var for noe. På dette solariumet(for alt jeg vet sikkert på alle solarium) var det en slags automat hvor man skulle velge hvilket av rommene man ville sole seg i. Det så ikke ut som det var noe valg alternativ når det kom til hvor lang solings tid jeg ville bruke. Tiden jeg fikk var vel 6 min eller noe. Etter det måtte jeg gå ut igjen og betale for en ny runde, 6 min. Dette var på Brun og blid. Er det noen som vet hvordan man for lengre tid? Er det noe jeg misset? Er det noe spesielt jeg må gjøre? Takk for forhånd! S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du legger jo så klart på penger nok for hele den perioden du vil sole deg, FØR du går inn og starter solsengen. Ønsker du f.eks. å sole deg 20 minutter, legger du på nok penger til dette. Det skal stå minuttpris eller pris pr 5 minutter eller noe slikt på solariets info. Kommer det ikke opp i displayet på boksen du legger pengene på, hvor mange minutter du har betalt for?

Du legger på f.eks 60 kroner i mynter, og så går du inn og soler deg. Beløpet var bare et eksempel. Du tar det som passer deg og din hud best. Er du ikke vant til sol, hverken solarium eller vanlig soling ute, velger du maks 15-20 minutter i solsengen til å begynne med. Du må venne huden din sakte til solariet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Er du ikke vant til sol, hverken solarium eller vanlig soling ute, velger du maks 15-20 minutter i solsengen til å begynne med.

Altfor mye. 9-12 min, maks!

Anonymkode: 8f27a...5e2

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, Million skrev:

Du legger jo så klart på penger nok for hele den perioden du vil sole deg, FØR du går inn og starter solsengen. Ønsker du f.eks. å sole deg 20 minutter, legger du på nok penger til dette. Det skal stå minuttpris eller pris pr 5 minutter eller noe slikt på solariets info. Kommer det ikke opp i displayet på boksen du legger pengene på, hvor mange minutter du har betalt for?

Du legger på f.eks 60 kroner i mynter, og så går du inn og soler deg. Beløpet var bare et eksempel. Du tar det som passer deg og din hud best. Er du ikke vant til sol, hverken solarium eller vanlig soling ute, velger du maks 15-20 minutter i solsengen til å begynne med. Du må venne huden din sakte til solariet.

Skal jeg bare legge på penger nok til, la oss si 20 min, uten å trykke på noe først? Blir det automatisk 20 min da?

• Liker 1
Skrevet (endret)
11 minutter siden, hausan skrev:

Skal jeg bare legge på penger nok til, la oss si 20 min, uten å trykke på noe først? Blir det automatisk 20 min da?

ja 

Endret av Lottejo
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er 18 års aldersgrense på solarium. 

Anonymkode: c5dd2...23c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Man plotter jo inn hvor mange minutter man ønsker, så kommer samtidig prisen opp, og til slutt så betaler man.

Anonymkode: 49820...46a

AnonymBruker
Skrevet

Den brun og blid maskinen er faktisk litt forvirrende! Jeg skjønte heller ikke hvordan jeg fikk lenger solingstid.
Men du må trykke på knappen før du legger på pengene, altså trykke på rommet/solariumet/tiden, så øker det med 5 minutter for hvert klikk, og summen du skal betale høynes. Når du har fått ønsket tid /pris så legger du på pengene, ikke før!

Anonymkode: 26e65...1b5

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ønsker å ødelegge huden din, kjør på med solarium ts.......

Anonymkode: 9f81d...234

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart legen din anbefalte solarium for D-vitaminmangel, siden man vet det er skadelig for huden. Min lege anbefalte D-vitamin i kapselform, og jeg hadde ganske ille mangel.

Anonymkode: 63ff0...dc5

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...