Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å gjøre det kort, jeg har en hjertesak jeg brenner for, og er i ferd med å starte et stort prosjekt i et utviklingsland, sammen med en venninne/kollega. Vi har slitt i flere måneder pga av mye byråkrati og korrupsjon, og har pga dette blitt kraftig forsinket.  Uansett, jeg kontaktet admins i flere ganske store og kjente (norske) FB grupper, og ba høflig om lov til å poste en link til innsamlingsiden jeg har laget, tilbød meg også å lage en konkurranse eller noe ut av det, dersom det var ønskelig, og i samarbeid med admin. Jeg ble blankt avist av alle, bortsett fra en hvor jeg i hvert fall kunne poste en link i en undergruppe. 

Jeg mener ikke at min sak/prosjekt er viktigere enn andre,det er MANGE organisasjoner og stiftelser som fortjener og trenger støtte. Det jeg reagerer på er logikken "Sier vi ja til deg må vi si ja til alle."  

Altså, det går da fint an å finne en middelvei, hva med å dele/oppfordre til innsamling etc for forskjellige organiasjoner/ veldeighetsaker  med jevne mellomrom?  Det gir meg en vond smak i munnen at grupper med 50 000 -100 000 medlemmer ikke kan bruke gruppen til gode formål. Særlig når enkelte grupper har blitt en business for grunnlegeren(e).  

Jeg er ikke ute etter å henge ut enkelte grupper bare så det er sagt, men jeg er sliten, frustrert og lei.

Hva mener folk om dette? Burde store populære grupper bidra litt? 

jeg mener ikke at medlemmer skal tvinges til å donere penger til ditt og datt, men det må da gå an at admin med jevne mellomrom velger ut en sak/organisasjon etc.og oppfordrer medlemmer til å dele videre og si at kjempeflott dersom noen ønsker å donere noen kroner.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er enig med avslagene du har fått. Har de en nullgrense for reklameinnlegg så har de det.

Men du kan gjøre siden din kjent gjennom Facebook ved å dele den og oppfordre venner til å like og dele.

Skrevet
6 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg er enig med avslagene du har fått. Har de en nullgrense for reklameinnlegg så har de det.

Men du kan gjøre siden din kjent gjennom Facebook ved å dele den og oppfordre venner til å like og dele.

Personlig mener jeg at veldeighet etc stiller seg annerledes enn reklame for barberhøvler og annet dill. men det er min mening:)

Gjest Blondie65
Skrevet
2 minutter siden, Tanuki skrev:

Personlig mener jeg at veldeighet etc stiller seg annerledes enn reklame for barberhøvler og annet dill. men det er min mening:)

Helt enig - derfor oppfordrer jeg deg til å dele siden med venner. Det ville jeg aldri oppfordret tiil om det var reklame for barberhøvler og annet dill - disse forventer jeg betaler for reklameplass. Ingen av delene har noe å gjøre i grupper jeg administrerer.

Skrevet
1 minutt siden, Blondie65 skrev:

Helt enig - derfor oppfordrer jeg deg til å dele siden med venner. Det ville jeg aldri oppfordret tiil om det var reklame for barberhøvler og annet dill - disse forventer jeg betaler for reklameplass. Ingen av delene har noe å gjøre i grupper jeg administrerer.

Men du skjønner vel at når enkelte grupper har STOR aktivitet og mange tusenvis av medlemmer så kunne det faktisk gjort en stor forskjell om det innimellom ble lagt ut oppfordring til å dele  info om/støtte et barn som trenger medisinsk behandling, en dyrevern gruppe trenger frivillige til å lufte hunder etc. Er det bedre at man sitter i sin SoMe bobble og git blanke i at med noen få tastetrykk så kan man faktisk bidra til å gjøre livet til noen bedre?

Skrevet

Jo, men det er også mange som prøver å samle inn penger til seg selv, en venninne eller en stakkars nabo. Det er også veldedighet og går under samme kategori som din hjertesak. Sier de ja til deg må de si ja til disse. 

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg skjønner at stor påvirkning utgjør et fristende nedfallsområde. Samtidig forstår jeg at de ikke vil dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...