Gå til innhold

Hvorfor blir jeg ikke brun? Hvor lenge soler dere dere for å bli brune?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går var det 25 grader og jeg var ute i shorts og t skjorte i 7 timer hele dagen - ikke noe skille!

I dag er det 26 grader og jeg har ligget på verandaen i bikini 3 timer av og på mellom kl 13 og 17, kun noen korte pauser i skyggen ca hver halvtime - ikke noe skille! 

Jeg har ikke solt meg på mange år så husker ikke hvor lang tid det pleier å ta. Men hvor fort blir dere sånn ordentlig brune? Hvor mange timer eller dager soler dere dere før fargen er ordentlig brun og ikke bare et vagt svakt skille? Eller tar det mange uker?! Fester fargen seg bedre og holder lengre om man bruker solkrem eller demper det effekten?

Anonymkode: 3ad43...3b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Temperaturen har ikke noe å si. Det tar tid og det kan være vanskelig å se forskjellen selv da det skjer gradvis. Bruker solfaktor 30 selv og blir brun. Kanskje etter ca en uke. 

Anonymkode: f12e7...9df

Skrevet

Velkommen til mitt liv.... Var to uker i Tyrkia og hadde fortsatt kritthvite legger. Eneste som ga en antydning til skille var å gi blaffen i solkrem men det i seg selv er jo heller ikke bra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir heller aldri brun. 

Anonymkode: b9688...9f6

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I går var det 25 grader og jeg var ute i shorts og t skjorte i 7 timer hele dagen - ikke noe skille!

I dag er det 26 grader og jeg har ligget på verandaen i bikini 3 timer av og på mellom kl 13 og 17, kun noen korte pauser i skyggen ca hver halvtime - ikke noe skille! 

Jeg har ikke solt meg på mange år så husker ikke hvor lang tid det pleier å ta. Men hvor fort blir dere sånn ordentlig brune? Hvor mange timer eller dager soler dere dere før fargen er ordentlig brun og ikke bare et vagt svakt skille? Eller tar det mange uker?! Fester fargen seg bedre og holder lengre om man bruker solkrem eller demper det effekten?

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir heller aldri brun. 

Anonymkode: b9688...9f6

Bruker dere solkrem? Evt. hvilken faktor?

Anonymkode: 908ba...efd

AnonymBruker
Skrevet

Folk har jo ulik hud fra naturens side, noen blir brune bare solen titter fram, mens andre bare blir røde, eller såvidt litt gyldne etter en hel sommers soling. Kjæresten min og jeg er ca akkurat like mye utendørs, og han blir nøttebrun, mens jeg er blek. Selv har jeg gitt opp å bli brun, får jeg et hint av gyllen farge er jeg fornøyd, det er uansett ikke godt for lys hud å soles for mye heller. Det øker hudkreftfaren, og gir tidligere alderstegn og rynker. Da er det bedre å akseptere at man er blek, at det er det utseendet man er gitt, og at det antagelig er det man kler best også. 

Anonymkode: b94c5...477

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker dere solkrem? Evt. hvilken faktor?

Anonymkode: 908ba...efd

Nei ikke noe solkrem, pga jeg tenker da blir jeg saktere brun!?

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du ligger og steker deg i mange timer når solen er på ca sitt sterkeste uten solkrem? Også i ansiktet?

Anonymkode: 8316b...183

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ingen solkrem?! Er du ikke riktig klok?! Har du lyst på hudkreft? 

Folk har forskjellig hud. Slik er det bare. Jeg for eksempel er blek med rød-/orangetoner i håret og tendens til fregner. Jeg blir ikke brun. Jeg blir rød og så brun. Siden jeg bruker spf 50 uansett så tar det lang tid å bli brun da. Hvis du ikke er redd for å se ut som en inntørka sviske når du er 35 så kan du bare drite i solkrem. 90% av aldring kommer av solen. 

Anonymkode: e1a7c...b52

• Liker 2
Skrevet

Soler meg ikke, prøver ikke å bli brun!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir (knall)solbrent om jeg ikke bruker solkrem. Så jeg bruker solfaktor 6 for å ikke bli solbrent, men da får jeg bare INGEN farge i det hele tatt. Tror ikke jeg har brunfarge i min hud. Annet enn at jeg blir dekket av små fregner over skuldre og armer i sola, samt får nye føflekker hver sommer...

Anonymkode: deffa...26f

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da får du bare solskader og du blir evt. solbrent. Solfaktor er veldig viktig, og man blir fortsatt brun. 

Anonymkode: cb0b4...855

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En time i sola holder for å få skille. Bruker aldri solkrem og blir aldri solbrent. 

Anonymkode: 52c28...32a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner meg ikke på folk som ligger og steker seg i sola. Gørrkjedelig. Jeg går heller en tur.

Anonymkode: 456b4...c06

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir (knall)solbrent om jeg ikke bruker solkrem. Så jeg bruker solfaktor 6 for å ikke bli solbrent, men da får jeg bare INGEN farge i det hele tatt. Tror ikke jeg har brunfarge i min hud. Annet enn at jeg blir dekket av små fregner over skuldre og armer i sola, samt får nye føflekker hver sommer...

De føflekkene får du få sjekket hos lege. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

<3 Betakaroten <3 (Solaray sin hvis du skulle lure, sjuke greier)

Anonymkode: fa144...00d

Skrevet

Noen dager for meg hvis jeg er mye ute i sola. :) Men jeg ligger ikke og steker meg i sola - synes det er så kjedelig. :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får skille etter en times tid. Solkrem gjør at det tar lengre tid, men brunfargen vil til gjengjeld vare mye lengre.

Viktig å ikke bråsole seg, slik at man unngår solskader og premature aldringstegn.

Anonymkode: f35c2...118

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De føflekkene får du få sjekket hos lege. 

Slapp av. Jeg er studd med føflekker, både små og store, mørke og lyse, ujevne og jevne... Jeg sjekker dem jevnlig, for å si det sånn! Har en veldig føflekkete familie, så antar det er arvelig med disse her kjipe klattene med pigmenter... Har til nå ikke hatt en "dårlig" føflekk, men har fjernet et par for syns skyld (to av dem var også funnylooking, så de ble sendt til analyse, men de var helt fine).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke en person som blir lett brun (syns jeg selv), men jeg fikk bittelitt skille her en dag da jeg satt ute i to-tre timer. Brukte solfaktor 25

Anonymkode: f262a...6d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...