AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #1 Skrevet 27. mai 2017 Jeg er dritlei av å bli kalt ut til øvelse med tvang og makt. Jeg valgte ikke å være med i førstegangstjenesten frivillig og det samme gjelder hv. Har fått inkallelse for 6 år på rad nå med 1 ukes årlig tvang (føles som straff uten å ha gjort noe). Hvor man skal være våken om nettene og sitte å fise om dagene. Jeg hater det og bruker ca 2 mnd i året på å gruve meg. Jaja, bare 11 år igjen. Det hjelper ikke på at det man øver på er totalt bortkastet. Hvilket land sender bakkestyrker i 2017 og fremover til norge? Flyangrep: jojo. Rakettangrep: Jojo. Angrep med div langs kysten: jojo. Men fotsoldater? Og blir det krig, drar jeg sørn ikke ned til den der gjengen og blir target practice deluxe. Det hjelper heller ikke at man er en av de stakkars 5-10% av befolkningen som blir tvunget. Og det irriterer meg noe så inni, at ca 50% av dem som er med i hv, faktisk liker det og driver å maser og pusher på resten. Har mange av dem adhd? Ja og de er ett sann mareritt for ett rolig sinn. Hadde det bare vært som i gamle dager, hvor de dro til skogs eller brakker for å drikke\ ta seg en fest. Ja da kunne jeg faktisk ha "glemt" det og holdt kjeft. Men når de stadig prøver å bli mer proff i regi av det amatøre, da blir ting irriterende. Sist gang jeg var inne, altså i fjord, var det ett par stykker som ikke gadd å møte opp, jaggu ble de ikke fysisk hentet. Og overført til noe værre, sivilforsvaret:( Jada, her er faktisk noe som er en god ressurs for samfunnet. Men disse slaver til staten som i en kommuniststat. De må være tilgjengelige 24\7 hele året, uten lønn og til de er over 50 år. Stakkars folk som trekker det loddet. Anonymkode: 144db...95a 4
Hottrio Skrevet 27. mai 2017 #2 Skrevet 27. mai 2017 Ja jeg er SJELEGLAD for at jeg er ferdig med HV!!! Det var et helvete for å si det mildt!!
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 27. mai 2017 #3 Skrevet 27. mai 2017 Kan du ikke bli militernekter nå? Er det for sent?
debatant Skrevet 27. mai 2017 #4 Skrevet 27. mai 2017 La oss legge ned forsvaret slik de gjorde på 30 tallet, så glupe dere er.. Tipper Heimevernet er glad for å bli kvitt dere også. Heimeværnet er særdeles viktig i et knøttlite land, på størrelse i befolkningen med en forstad i London. 1
Chubby Skrevet 27. mai 2017 #5 Skrevet 27. mai 2017 Akkurat nå, debatant skrev: La oss legge ned forsvaret slik de gjorde på 30 tallet, så glupe dere er.. Eller la det være basert på frivillighet, ikke tvang som vil gi bedre trente, mer motiverte soldater og gi bedre kontinuitet. Det finnes ingen gode argumenter for verneplikt lengre, det gikk ut på dato for lenge siden. 7
debatant Skrevet 27. mai 2017 #6 Skrevet 27. mai 2017 1 minutt siden, Chubby skrev: Eller la det være basert på frivillighet, ikke tvang som vil gi bedre trente, mer motiverte soldater og gi bedre kontinuitet. Det finnes ingen gode argumenter for verneplikt lengre, det gikk ut på dato for lenge siden. Russerne ruster opp som bare rakkern. Russerne har bedre jagerfly enn oss også. Så vi trenger alle oppegående mennesker der er i Norge. Feministiske gutter og jenter er uegnede. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #7 Skrevet 27. mai 2017 Glad jeg bare har to år igjen i HV.. Enda så kjipt det er, så skjønner jeg viktigheten av et sterkt forsvar. Noe må man ofre for fedrelandet. Anonymkode: 9aefe...045 4
Chubby Skrevet 27. mai 2017 #8 Skrevet 27. mai 2017 6 minutter siden, debatant skrev: Russerne ruster opp som bare rakkern. Russerne har bedre jagerfly enn oss også. Så vi trenger alle oppegående mennesker der er i Norge. Feministiske gutter og jenter er uegnede. Kvantitet over kvalitet er vel sjeldent en god ide, det Forsvaret selv sier er jo at de trenger flere vervede, ikke flere vernepliktige. For skulle det bli en konflikt med russerne ville vår oppgave blitt å holde ut til NATO kunne komme og hjelpe oss. Da hadde det hjulpet lite å tvinge inn lite motiverte og trente vernepliktige som bare ville blitt kanonføde og som ikke ville ha hindret russerne i å avansere. 1
debatant Skrevet 27. mai 2017 #9 Skrevet 27. mai 2017 3 minutter siden, Chubby skrev: Kvantitet over kvalitet er vel sjeldent en god ide, det Forsvaret selv sier er jo at de trenger flere vervede, ikke flere vernepliktige. For skulle det bli en konflikt med russerne ville vår oppgave blitt å holde ut til NATO kunne komme og hjelpe oss. Da hadde det hjulpet lite å tvinge inn lite motiverte og trente vernepliktige som bare ville blitt kanonføde og som ikke ville ha hindret russerne i å avansere. Det er ingen grunn til å behandle unge norske menn som om de err tapere. Tror de fleste kunne gjort en god jobb. Uansett er det vel enklere å fjærne få norske soldater, enn mange.
Chubby Skrevet 27. mai 2017 #10 Skrevet 27. mai 2017 Akkurat nå, debatant skrev: Det er ingen grunn til å behandle unge norske menn som om de err tapere. Tror de fleste kunne gjort en god jobb. Uansett er det vel enklere å fjærne få norske soldater, enn mange. Ikke nødvendigvis, få, men godt trente og motiverte soldater vil gjøre en bedre jobb enn mange med dårlig motivasjon og trening. Forsvaret ønsker jo nettopp flere vervede fremfor flere vernepliktige nettopp av den årsaken. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #11 Skrevet 27. mai 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er dritlei av å bli kalt ut til øvelse med tvang og makt. Jeg valgte ikke å være med i førstegangstjenesten frivillig og det samme gjelder hv. Har fått inkallelse for 6 år på rad nå med 1 ukes årlig tvang (føles som straff uten å ha gjort noe). Hvor man skal være våken om nettene og sitte å fise om dagene. Jeg hater det og bruker ca 2 mnd i året på å gruve meg. Jaja, bare 11 år igjen. Det hjelper ikke på at det man øver på er totalt bortkastet. Hvilket land sender bakkestyrker i 2017 og fremover til norge? Flyangrep: jojo. Rakettangrep: Jojo. Angrep med div langs kysten: jojo. Men fotsoldater? Og blir det krig, drar jeg sørn ikke ned til den der gjengen og blir target practice deluxe. Det hjelper heller ikke at man er en av de stakkars 5-10% av befolkningen som blir tvunget. Og det irriterer meg noe så inni, at ca 50% av dem som er med i hv, faktisk liker det og driver å maser og pusher på resten. Har mange av dem adhd? Ja og de er ett sann mareritt for ett rolig sinn. Hadde det bare vært som i gamle dager, hvor de dro til skogs eller brakker for å drikke\ ta seg en fest. Ja da kunne jeg faktisk ha "glemt" det og holdt kjeft. Men når de stadig prøver å bli mer proff i regi av det amatøre, da blir ting irriterende. Sist gang jeg var inne, altså i fjord, var det ett par stykker som ikke gadd å møte opp, jaggu ble de ikke fysisk hentet. Og overført til noe værre, sivilforsvaret:( Jada, her er faktisk noe som er en god ressurs for samfunnet. Men disse slaver til staten som i en kommuniststat. De må være tilgjengelige 24\7 hele året, uten lønn og til de er over 50 år. Stakkars folk som trekker det loddet. Anonymkode: 144db...95a Jeg fikk brev i 1979 at jeg var overført til sivilforsvaret. Har ikke hørt et ord derfra siden. Anonymkode: 53f1f...572
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #12 Skrevet 27. mai 2017 5 minutter siden, Chubby skrev: Kvantitet over kvalitet er vel sjeldent en god ide, det Forsvaret selv sier er jo at de trenger flere vervede, ikke flere vernepliktige. For skulle det bli en konflikt med russerne ville vår oppgave blitt å holde ut til NATO kunne komme og hjelpe oss. Da hadde det hjulpet lite å tvinge inn lite motiverte og trente vernepliktige som bare ville blitt kanonføde og som ikke ville ha hindret russerne i å avansere. Norge kan ikke holde igjen russerne. De vil klare å invadere oss lett og kjapt. Men det er å klare å holde stand i landet vi kan gi de problemer med geriljakrigjøring. Derav er HV viktig med sin lokalkunnskap. Russerne greide ikke å få has på Afghanistan. Enda de var militært overlegne. Men afghanerne med sin geriljavirksomhet i ulendt vanskelig terreng ga russerne store problemer. Anonymkode: 9aefe...045 1
debatant Skrevet 27. mai 2017 #13 Skrevet 27. mai 2017 4 minutter siden, Chubby skrev: Ikke nødvendigvis, få, men godt trente og motiverte soldater vil gjøre en bedre jobb enn mange med dårlig motivasjon og trening. Forsvaret ønsker jo nettopp flere vervede fremfor flere vernepliktige nettopp av den årsaken. Hva med mange gode soldater da? mener du at de fleste soldatene i dag er tosker? Forsvaret har ikke nok penger til å ta inn alle. Det er saken. Norge AS foretrekker å kjøpe Cola aksjer, enn å stramme opp vår egen befolkning. Folk som ikke kunne brydd seg om værneplikten , vil neppe bidra positivt på andre områder heller.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #14 Skrevet 27. mai 2017 Jeg har både norsk og russisk statsborgerskap og blir alltid like sjokka over at folk faktisk er redde for Russland Jaja.. Heldigvis vil ikke HV ha meg, kanskje de tror jeg er en ond russisk spion. Like greit det Anonymkode: 81685...135
Chubby Skrevet 27. mai 2017 #15 Skrevet 27. mai 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norge kan ikke holde igjen russerne. De vil klare å invadere oss lett og kjapt. Men det er å klare å holde stand i landet vi kan gi de problemer med geriljakrigjøring. Derav er HV viktig med sin lokalkunnskap. Russerne greide ikke å få has på Afghanistan. Enda de var militært overlegne. Men afghanerne med sin geriljavirksomhet i ulendt vanskelig terreng ga russerne store problemer. Det er sant, og HV kan vi fint basere på vervede frivillige soldater med bedre trening og motivasjon. 15 minutter siden, debatant skrev: Hva med mange gode soldater da? mener du at de fleste soldatene i dag er tosker? Forsvaret har ikke nok penger til å ta inn alle. Det er saken. Norge AS foretrekker å kjøpe Cola aksjer, enn å stramme opp vår egen befolkning. Folk som ikke kunne brydd seg om værneplikten , vil neppe bidra positivt på andre områder heller. Da må vi satse på et vervet forsvar isåfall, Forsvaret selv har jo innrømmet at vernepliktige ikke er like motiverte og ikke får like god trening fordi de sendes hjem etter et år og ofte ikke får jevnlig trening etterpå. En annen sak er jo samfunnsøkonomien i det, om vi tvang samtlige til å gjennomføre førstegangstjeneste ville det medført store økonomiske tap i form av økte utgifter og tapte skatteinntekter grunnet tapte arbeidsår. Prisen er ikke verdt det når det eneste man oppnår er å ofre enda flere som kanonføde.
Honey Dew Skrevet 27. mai 2017 #16 Skrevet 27. mai 2017 (endret) Hjemmevernet er der av en grunn. Jeg tror vi skal være glade for at de finnes Endret 27. mai 2017 av Honey Dew 2
Grovmel Skrevet 27. mai 2017 #17 Skrevet 27. mai 2017 4 timer siden, debatant skrev: Russerne ruster opp som bare rakkern. Russerne har bedre jagerfly enn oss også. Så vi trenger alle oppegående mennesker der er i Norge. Feministiske gutter og jenter er uegnede. Så bruk ressurser på noe fornuftig da. Rakettforsvar f eks eller ekstra jagerfly. Som ut nevner, så har ikke noen dårlig trente fotsoldater med ag3 noe å gjøre i moderne krigføring.
Grovmel Skrevet 27. mai 2017 #18 Skrevet 27. mai 2017 2 timer siden, Honey Dew skrev: Hjemmevernet er der av en grunn. Jeg tror vi skal være glade for at de finnes Helt greit at du synes det. Men da burde kanskje alle være med, inkludert deg? Litt urettferdig at noen få skal tvinges til noe mens flertallet slipper. 1
debatant Skrevet 27. mai 2017 #19 Skrevet 27. mai 2017 1 time siden, Grovmel skrev: Så bruk ressurser på noe fornuftig da. Rakettforsvar f eks eller ekstra jagerfly. Som ut nevner, så har ikke noen dårlig trente fotsoldater med ag3 noe å gjøre i moderne krigføring. ag3 er et godt våpen. Men jeg tror det er byttet ut nå.
Grovmel Skrevet 27. mai 2017 #20 Skrevet 27. mai 2017 5 minutter siden, debatant skrev: ag3 er et godt våpen. Men jeg tror det er byttet ut nå. Riktig, at det er ei god rifle. Men den gjør minimal skade på annet en personell. Heckler, er det enda mindre krutt i. Men mer presist, siden det er optikk inni bildet etc. Men du klarer ikke få ned noe fra luften med slikt. Muligens ett lett helikopeter, men neppe noe annet. Så da sier jeg igjen det samme. Bruk ressursene bedre. Noen lang distanse raketter, vil være en større trussel en noen soldater som er plassert som en skive midt i ett objekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå